Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har engangs kontaktlinser, men mange dager, så trenger jeg kun å ha "godt syn" (f.eks. kort dag på skolen) noen få timer. Og da er det litt sløserli å bruke kontaktlinser en hel dag bare for dette. Det koster jo en del, men aller mest så tenker jeg på at øynene bør få puste litt, også.

Så derfor gikk jeg på en brillebutikk for å se om jeg kan finne meg noen briller til å ha på sånne korte forelesnings-dager, foran tvn og på butikken (sånn at jeg ser folk). Men sjokk, sjokk :roll::roll::roll: briller koster 4000,-kr. Og dobbeltsjokk!! Det er kun for innfatningen. I tillegg blir det 1000 kr for hver glass.

Så da blir det en sum på 6000 kroner. Så jeg trenger litt hjelp her. For det MÅ jo finnes noen tilbud rundt omkring.. Ønsker meg helst silhouette-briller, hvor det er nesten bare brilleglassene, og så tynne innfatninger.

Tilbud i Trondheims-området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at briller er mye billigere i Sverige, så hvis du ikke holder til så alt for langt fra grensa kan det lønne seg å ta en tur over en dag...

Skrevet

mine armani briller kostet 2500 inkl. glass.

Skrevet

Hvor kjøpte du de? 2500 er jo noe helt annet enn 6000. Jeg vet liksom ikke hvilken butikk jeg skal starte på, vet ikke hvem som er billige. Den jeg var på heter Synsam. Og der lå det på ca. 6000 inkl. glass.

Skrevet

Jeg mener det er interoptikk som har en ordning der du betaler en sum i måneden. Altså på avbetaling. Et gebyr,men ingen renter såvidt jeg kan huske.

Skrevet

Mine Vogue-briller fra Brilleland kostet ca 3000,- inkl. glass.

Skrevet

Ser på brilleland.no at det står:

Hos Brilleland finner du alltid et stort utvalg av briller med totalpriser fra kr. 698. Prisen dekker både innfatning og glass.

Var ikke så voldsomt stilige disse, men om jeg går opp til en tusen-lapp, så finner jeg kanskje noe jeg liker. Skal tross alt bare være noen ekstra-briller. Men vil jo såklart at de skal se litt pene ut, også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fant helt fine briller på interoptik for kr.900(innfatning), kr.1200(brilleglass), så kommer sliping og diverse i tillegg. Alt i alt ble det på kr. 2600, og det er vel ikke så ille? Jeg tar det på avbetaling, kun kr.200 i måneden i et år.

Gjest Primula
Skrevet

6000,- hørtes veldig dyrt ut ja. Jeg kjøpte briller på brilleland nå i januar. Da var det salg der da...men hun som jobbet der forklarte meg en del om brilleprisene. Som du sa kan man få briller til totalpris 698,- Du kan jo finne noen du liker der. Ellers koster innfatninger alt fra 300- sikkert 3-4 tusen. Min innfatning kostet 300 kroner, og jeg synes den er kjempefin. Det er titanbriller med halv innfatning. vanlig pris på dem var visst 1200,-

Når man har innfatning bare på det halve må man opp i 1000 kr per glass. Med hel innfatning kan man få glass til 500 kr per glass. Gå på brilleland og hør du. De var veldig greie der. :P

Skrevet

Du kan også spørre i butikkene etter billigbriller som selges ferdig med glass. De ligger gjerne på 700-1000 tror jeg. Men det kommer jo an på hva slags syn du har, da, om du kan bruke dem.

Skrevet

Alle brillebutikkene i byen har stort salg hver januar.. veldig nedsatte priser. Ikke at det hjelper deg, men kjekt å vite for andre.

Skrevet

Takk for alle svar! :)

Jeg har bestilt meg brille-time hos Brilleland i morgen! Spent på å se hva de har.

Skrevet

Hvis man har "vanlige" øyne er det sikkert greit å gå til Brilleland.

Selv har jeg litt mer kompliserte øyne, og var ikke fornøyd med hjelpen jeg fikk hos dem.Jeg fikk bl.a. et råd som flere andre optikere bare har ledd av i etterkant.

Synes at Brilleland er litt sånn Rema 1000. Man må trekke kølapp, man får bare litt hjelp, de er ofte veldig utsolgte for de billigste brillene (som de skryter så mye av at de selger)...

Fikk selv høre at: "Åja, har du nikkelallergi, nei da har vi ikke noe hvis du ikke vil ha plast." Deretter gikk damen og gjorde noe annet.

Når jeg tenker meg om er det sikkert avhengig av hvilken butikk man er innom. De butikkene jeg har vært i har alle ligget svært sentralt i Oslo, med mye trafikk i butikken. I gågaten i Bergen var de mye triveligere en gang jeg var innom.

Kompetansenivået virker i allefall mer overbevisende hos de fleste andre synes jeg, og når det gjelder så dyre og viktige ting som briller, så går jeg for kompetanse.

Mitt siste par ble handlet hos Krogh optikk og kostet rundt 3000 tror jeg. Det trenger ikke være dyrere enn det i alle fall. Der jeg var har de flott service og tar seg god tid til kundene.

Skrevet

Jeg var hos en super optiker på brilleland, vet om flere som er fornøyd med han, som alle andre steder kommer det jo an på hvilken filial man går på. (Jeg var på Linderud)

Gjest tromsøberta
Skrevet

Firetusen for en innfatning, det er veldig dyrt. Skal du bruke brillene så lite som du sier, så trenger du vel ikke å velge et motemerke?

Det finnes masse fine innfatninger under to tusen. Har du flaks, finner du dem under tusen også.

Brilleland her i Tromsø har vært helt greie de gangene jeg har vært innom og sett på briller (har ikke kjøpt briller hos dem). De er ikke "dummere" enn andre, så det tror jeg er et oslofenomen da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Innfatninger til 4000 kr hørtes vanvittig dyrt ut. Da jeg kjøpte nye briller i fjor kom disse på ca 8000 kr totalt.

Desverre er glassene mine svindyre da jeg er nærsynt, har skjult skjeling ( prismeslipte glass ) og skjeive hornhinner i tillegg.

Bare glassene kostet nesten 7400 kr og innfatningene er av billig type da det er forbruksvare for meg som har barn.

Jeg bruker interoptik og selv om jeg nå har flyttet til hedmark er jeg trofast mot min optiker gjennom alle år i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...