Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er du av de overtroiske som kikker deg litt ekstra over skuldrene denne dagen?

Eller er det , som korrekt er, ikke noe spesielt uheldig med denne dagen?

Ifølge wiki har Spania og Hellas tirsdag den 13. som ulykkesdag.

Jeg var riktignok litt uheldig i dag. Hadde bestilt time til tannlege. Fikk timepåminnelse i går. Møtte opp i dag og ble møtt med; hva skal du her da?

Øh, time? Nei, der var det ingen tannleger. Så jeg fikk time først om en måned og ikke engang et lite unnskyld for rot i systemet. Men jaggu er jeg tøff som bestiller time hos tannlegen tii fredag 13. ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Kan ikke si jeg er så veldig overtroisk av meg, nei :-)

Gjest Månestøv
Skrevet

Siden jeg er så sær pleier jeg alltid å ha litt ekstra flaks Fredag 13, så blir spennende å se om jeg er like heldig i dag :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke start på bilen i dag, så er nok litt uheldig kanskje? Funket iallefall kjempeflott i går, så det var over natten den døde, og har ingen aning om hva det kan være :P (joda - har både bensin og strøm på batteriet) ;) Men mannen min fant 2 firkløvere i dag - for dem som tror på slikt :)

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Koblet ikke at det var "Fredag den 13." før nå, så jeg ser meg ikke akkurat over skuldra nei! :):closedeyes:

For meg er det Fredag, og datoen er 13 Juli :)

• Liker 1
Skrevet

Det er utrolig vanvittig mye som berøres av denne overtroiskheten.. Hoteller "hopper over" rom nr 13, etasje nr 13 osv. Flyselskaper har bestemt at deres fly ikke inneholder sete og rad nr. 13 men går fra 12 til 14... (Hva hjelper det, tenker jeg....man sitter fortsatt på den 13. rekken forfra..)

Men det er snakk om penger...utrolig masse penger som går tapt... Folk er hysteriske..

• Liker 1
Skrevet

Fredag den trettende har som regel vært en lykkedag. Da jeg gikk på skolen, spesielt ungdomsskolen, var den dagen den vi fikk mest fri eller halv dag fri etter en spesiell aktivitet på skolen.

Nå har jobben vår lønningsdag den 15. og det fører til at når den 15. er på en søndag, så får vi lønn den 13., og det er jo definitivt bra.

• Liker 1
Skrevet

Kobler sjelden fredag og 13., og hadde det ikke vært for denne tråden hadde jeg gått til sengs i (lykkelig) uvitenhet. :ler:

:heks:

Gjest _La Femme
Skrevet

Ingenting jævlig har skjedd meg i dag. Bortsett fra at møbelforretningen ikke hadde inne det møbelet jeg skulle kjøpe. :closedeyes:

Skrevet

Overtro, overtro, overtro...

Jada, man kan vel ha like mye flaks eller uflaks alle dager. Spaghettien kokte over den datoen, jeg oppdaga at jeg hadde glemt å gjøre tysk-leksa den datoen (men leksa burde vært gjort flere dager før). Ellers kan jeg ikke komme på noe mer. Har to venninner som er født en sånn fredag :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig vanvittig mye som berøres av denne overtroiskheten.. Hoteller "hopper over" rom nr 13, etasje nr 13 osv. Flyselskaper har bestemt at deres fly ikke inneholder sete og rad nr. 13 men går fra 12 til 14... (Hva hjelper det, tenker jeg....man sitter fortsatt på den 13. rekken forfra..)

Men det er snakk om penger...utrolig masse penger som går tapt... Folk er hysteriske..

Hvilke penger mener du går tapt? Det koster jo ingenting å droppe tallet 13, og heller skrive 14 der....

Anonym poster: 8e6aa1a8a4d2420e94e2218d6a4ef941

Skrevet

De taper penger om de har 13. tenker jeg det menes.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er ikke overtroisk av meg, nei. Riktignok har jeg en ligge-under-dyna-og-hate-meg-selv-og-verden-dag, men jeg visste ikke at det var fredag den 13 idag så jeg får skylde på noe annet :P

Skrevet

Jeg er litt overtroisk men dagen i dag har gått veldig bra!

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Tja. Når jeg var ferdig med døgnvakta mi på ambulansen starta jeg bilen og satte den i fri mens jeg skulle ta av meg jakka. Bilen sto i en bitteliten nedoverbakke, og foran var det en mur. Var uoppmerksom, men klarte akkurat å trykke inn bremsa like før bilen traff muren. :biggrin:

Ellers var jeg på nav for å få kopiert vitnemålet mitt og få rett kopi stempel. Der glemte jeg pengeboka ved kopimaskinen, merka det heldigvis før jeg hadde gått ut av bygningen. Etter det var jeg på postkontoret for å sende vitnemålet mitt videre, og der glemte jeg konvolutten med orginaler av vitnemål, attester og kurs. Heldigvis ropte dama bak disken på meg.

Har tydeligvis vært ekstremt distre idag. Forrige fredag den 13 brakk jeg en bit av tanna når jeg skulle åpne en imsdal-flaske.

Skrevet

Har ikke skjedd noe spesielt på min dag akkuratt. Før var jeg nok mere overtroisk på fredag den 13,men nå har jeg lagt det helt fra meg. Tror det blir litt til hva man gjør det selv om man går bevisst å tenker på at det er fredag den 13.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...