akorn95 Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 vurderer å starte på kreatin 17 år , 60 kg og 177 cm høy, noen dær ute som har litt erfaring som har prøvd , og kan si at det funker bra?
Gjest avocadoen Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Starter med at jeg har vært friidrettsutøver og har hatt god kontakt med olympiatoppen. Jeg vil gjøre det samme som olympiatoppen å fraråde bruk av kreatin. For det første kan du få lever og nyreskader. Mange bruker kreatin et par måneder og slutter fordi de får så store magesmerter av det. Selv har jeg ikke prøvd det, og kommer aldri til å prøve det heller, fordi det er mye lurere å ta seg en brødskive med egg og et glass melk etter trening. Å spise kjøtt er og en god kilde til kreatin. Men om du først skal kjøpe, fraråder jeg deg på det sterkeste å kjøpe på internett og fra utlandet. Da er risikoen betydelig mye større for at kreatinet kan være blandet med ulovlige stoffer, og du vil vel ikke bli stengt ute fra idretten i to år for doping?
akorn95 Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2012 Starter med at jeg har vært friidrettsutøver og har hatt god kontakt med olympiatoppen. Jeg vil gjøre det samme som olympiatoppen å fraråde bruk av kreatin. For det første kan du få lever og nyreskader. Mange bruker kreatin et par måneder og slutter fordi de får så store magesmerter av det. Selv har jeg ikke prøvd det, og kommer aldri til å prøve det heller, fordi det er mye lurere å ta seg en brødskive med egg og et glass melk etter trening. Å spise kjøtt er og en god kilde til kreatin. Men om du først skal kjøpe, fraråder jeg deg på det sterkeste å kjøpe på internett og fra utlandet. Da er risikoen betydelig mye større for at kreatinet kan være blandet med ulovlige stoffer, og du vil vel ikke bli stengt ute fra idretten i to år for doping? takk for et bra svar om jeg skal kjøpe blir jeg å kjøpe i sunkost butikk her jeg bor , men tenker mest å bruke d ikke så lenge, bare til jeg får litt mere "muskler" så slutte å trene videre uten bruker det bare for å få en god start tenker jeg .
kråkefjas Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 (endret) vurderer å starte på kreatin 17 år , 60 kg og 177 cm høy, noen dær ute som har litt erfaring som har prøvd , og kan si at det funker bra? Det er bare tull at man kan få nyre og leverskader av det som hun over sier, men så liten og lett som du er så ser jeg ikke helt behovet. Bruk det heller når du har lagt på deg 20kg muskler og har stagnert. Endret 13. juli 2012 av kråkefjas 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Jeg bruker det. Effekten er ganske god, og jeg er snuser i tillegg og får neppe maximalt utbytte av noe jeg putter i meg. Jeg gikk ca en uke uten og selv om effekten ikke var veldig betydelig merket jeg at jeg ikke var på det, men det ar kanskje lenger tid en en uke av for at lagrene tømmes helt. Jeg har hvertfall ikke merket noe mageproblemer eller noe ved bruk av det og føler at jeg yter bedre på trening etter at jeg begynte å ta det. Anonym poster: e33a855fc455544bc84981b53bf5f6c7
akorn95 Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2012 Det er bare tull at man kan få nyre og leverskader av det som hun over sier, men så liten og lett som du er så ser jeg ikke helt behovet. Bruk det heller når du har lagt på deg 20kg muskler og har stagnert. har liksom sixpack og tar 80 i benken allerede men få større brystmuskler og armer og mage , legger jo på meg med muskler og vann som blir dær når jeg tar kreatin. men hva er ditt tips ?
akorn95 Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2012 Jeg bruker det. Effekten er ganske god, og jeg er snuser i tillegg og får neppe maximalt utbytte av noe jeg putter i meg. Jeg gikk ca en uke uten og selv om effekten ikke var veldig betydelig merket jeg at jeg ikke var på det, men det ar kanskje lenger tid en en uke av for at lagrene tømmes helt. Jeg har hvertfall ikke merket noe mageproblemer eller noe ved bruk av det og føler at jeg yter bedre på trening etter at jeg begynte å ta det. Anonym poster: e33a855fc455544bc84981b53bf5f6c7 ser du stor forsjell da? ettehvert?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #8 Skrevet 13. juli 2012 ser du stor forsjell da? ettehvert? Nå har jeg trent styrke litt av og på de siste to tre årene, stagnert, lagt på meg, mistet muskler osv osv. Mange forandringer. Så det er vanskelig å si hvor god effekten er eller om jeg hadde et fortrinn iom at jeg var bedre trent før og kroppen lettere bygger seg opp da. Men siden mars mai har jeg lagt på meg 6-7 cm over armene, bryst/rygg osv ogv totalt godt opp 5-6 kg. Hvor mye jeg kan takke kreatinen for dette vet jeg ikke, men da jeg begynte å ta det kunne jeg økte med to til tre repetisjoner mellom hver eneste økt, noe jeg aldri hadde opplevd før. Fremgang mellom hver eneste økt liksom. Så verdt å prøve,, hvertfall om du har stagnert. er du nybegynner har du ikke særlig behov for det. Anonym poster: e33a855fc455544bc84981b53bf5f6c7
Gjest Fasting Drue Skrevet 13. juli 2012 #9 Skrevet 13. juli 2012 har liksom sixpack og tar 80 i benken allerede men få større brystmuskler og armer og mage , legger jo på meg med muskler og vann som blir dær når jeg tar kreatin. men hva er ditt tips ? Du er ikke en 17 åring som veier 60 kg og tar 80 i benk. Slutt å juge, tren knebøy, og drikk melk. Så kan du begynne med kreatin seinere, når du har stagnert. 2
kråkefjas Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 har liksom sixpack og tar 80 i benken allerede men få større brystmuskler og armer og mage , legger jo på meg med muskler og vann som blir dær når jeg tar kreatin. men hva er ditt tips ? Du kan jo begynne å spise mat, feks. Tren hardt samtidig som du spiser deg opp en 20-30kg. Da vil du se resultater. 1
Gjest avocadoen Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Det er bare tull at man kan få nyre og leverskader av det som hun over sier, men så liten og lett som du er så ser jeg ikke helt behovet. Bruk det heller når du har lagt på deg 20kg muskler og har stagnert. Er ikke tull. Olympiatoppen sier det alltid når de har foredrag om doping o.l. Velger å høre på dem jeg
Gjest klyyyyy Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Er ikke tull. Olympiatoppen sier det alltid når de har foredrag om doping o.l. Velger å høre på dem jeg Produserer ikke kroppen kreatin selv?
Gjest avocadoen Skrevet 13. juli 2012 #13 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Produserer ikke kroppen kreatin selv? Jo, selvfølgelig. Men om man tar mye av det over ganske lang tid, kan man få lever og nyreskader. Kan sammenlignes med insulin f.eks som kroppen vanligvis produserer selv. Om en person som har normalt insulinnivå tar insulin, kan man få hypoglykemi. (Nå er jo konsekvensene mer fatale der enn med kreatin, men du skjønner hva jeg mener) Endret 13. juli 2012 av avocadoen
Supraspinatus Skrevet 19. juli 2012 #14 Skrevet 19. juli 2012 Jo, selvfølgelig. Men om man tar mye av det over ganske lang tid, kan man få lever og nyreskader. Kan sammenlignes med insulin f.eks som kroppen vanligvis produserer selv. Om en person som har normalt insulinnivå tar insulin, kan man få hypoglykemi. (Nå er jo konsekvensene mer fatale der enn med kreatin, men du skjønner hva jeg mener) Du kan ikke sammenligne kreatin med et hormon. Og dosene man tar som kosttilskudd er ikke kjempestore akkurat. Det kroppen ikke tar opp bli skilt ut i urinen. Grunnen til at man ikke skal ta kreatin for den jevne idrettsutøver er at kreatin binder mer vann og man øker kroppsvekten og kun den eksplosive styrken For alle idrettsutøvere som beveger seg gir dette en forandring i styrke-vekt-forholdet som nødvendigvis ikke er positivt. Selv mener jeg at ts iikke trenger kreatin. Ikke fordi det er farlig, men fordi det er bortkastede penger. Tren heller et bedre styrkeprogram og drit i benkpressmaks. Bare idioter trener mye benk. Tren mer knebøy, markløft og power cleans. For mye benk vil bare gjøre at du får en kroppsbygning som en pukkelrygget ringer i en kjent katedral i Paris.
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #15 Skrevet 28. juli 2012 Men om du først skal kjøpe, fraråder jeg deg på det sterkeste å kjøpe på internett og fra utlandet. Da er risikoen betydelig mye større for at kreatinet kan være blandet med ulovlige stoffer, og du vil vel ikke bli stengt ute fra idretten i to år for doping? Jeg håper du her ikke mener at det er skummelt å kjøpe kreatin på internett fra norske firmaer. Og risikoen for at en 17-åring som ikke er toppidrettsutøver blir dopingtestet er nok uansett forsvinnende liten.
Gjest avocadoen Skrevet 28. juli 2012 #16 Skrevet 28. juli 2012 Jeg håper du her ikke mener at det er skummelt å kjøpe kreatin på internett fra norske firmaer. Og risikoen for at en 17-åring som ikke er toppidrettsutøver blir dopingtestet er nok uansett forsvinnende liten. Ville ikke tatt sjansen på å kjøpe fra Internett uansett om firmaet er norsk eller ikke. Antidoping Norge kan plutselig stikke innom en klubb og dopingteste alle. Det gjorde de i min klubb da jeg var friidrettsutøver.
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #17 Skrevet 28. juli 2012 Ville ikke tatt sjansen på å kjøpe fra Internett uansett om firmaet er norsk eller ikke. Antidoping Norge kan plutselig stikke innom en klubb og dopingteste alle. Det gjorde de i min klubb da jeg var friidrettsutøver. Så du antyder at seriøse norske firmaer som Proteinfabrikken, Norkost og mange andre kanskje putter doping i produktene sine? Fullstendig useriøst. Ts virker for øvrig til å ikke være med i noen klubb, men derimot drive med klassisk jernpumping.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #18 Skrevet 28. juli 2012 Nå har jeg nettopp godt av kreatin da, så gi meg en liten uke, så kan jeg rapportere tilbake om jeg mister noe styrke eller blir mindre utholden på trening. Er på deff nå så regner ikke med å bygge mer volum eller styrke, men skal rapportere tilbake om jeg mister noe av det opparbeidede. Men jeg merker at jeg ikke har like mye trykk i magen som jeg hadde da jeg gikk på det, så det kan faktisk være at mageprobelmene som en annen her snakket om stemmer ja, uten at jeg registrerte det. Anonym poster: e33a855fc455544bc84981b53bf5f6c7
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #19 Skrevet 28. juli 2012 Nå har jeg nettopp godt av kreatin da, så gi meg en liten uke, så kan jeg rapportere tilbake om jeg mister noe styrke eller blir mindre utholden på trening. Er på deff nå Tar nok lengre tid en en uke før det er skikkelig ute av kroppen. Dette "tre uker på og én uke av"-opplegget er for øvrig bare tull. Hvorfor i all verden er du på deff nå, forresten?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #20 Skrevet 28. juli 2012 Tar nok lengre tid en en uke før det er skikkelig ute av kroppen. Dette "tre uker på og én uke av"-opplegget er for øvrig bare tull. Hvorfor i all verden er du på deff nå, forresten? Fordi jeg ønsker å bli mer markert selvfølgelig? Jeg er stort sett alltid på lav fettprosent og driver stort sett med vedlikehold, men bestemte meg for å bygge enda mer volum i vinter. Jeg har aldri sagt noe om tre uker av og tre uker på. Jeg er ikke trådstarter. Anonym poster: e33a855fc455544bc84981b53bf5f6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå