Gjest Frk.Franzen Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Tenkte at jeg skulle unne meg en sydentur i september etter en travel sommer, men så har jeg ingen å reise med og jeg er dessuten gravid. Det billigste og beste jeg har funnet hittil på Finn er i Nessebar i Bulgaria, men så er jeg litt usikker på hvordan det er der da jeg tidligere kun har vært i Tyrkia og Spania. Står på nettsiden til Apollo at det er 0 meter til stranda og 500 meter til sentrum, høres greit ut. Men ettersom jeg har forståt har Nessebar både en "ny" og en "gammel" by. Den gamle ligger visstnok på en øy. Hvilken av "byene" er da egentlig best, og er det noe særlig forskjell på hva man finner der? Legger ved et bilde av kart som viser hvor hotellet er. Er det noen som har vært i Nessebar tidligere som har lyst å fortelle litt om hvordan det er der? Og dersom det er noen som har tips ang det å reise alene og gravid hadde det også vært flott. Har termin i desember så kommer til å være mellom 27-30 uker på vei når reiser finner sted.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Jeg ville ikke reist gravid og alene på sydentur. Du utsetter deg for ganske mye risiko som alene. Og hva om du blir syk dere nede, begynner å blø osv, og må legges inn? Ikke morsomt å være alene da! Nei, la det være, prøv heller å få med deg noen. Anonym poster: 1976eabd82c9d7b1d482393ba197d229 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #3 Skrevet 14. juli 2012 Tenker det samme, hva om du blir syk og må legges inn? Anonym poster: 1976eabd82c9d7b1d482393ba197d229
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2012 #4 Skrevet 14. juli 2012 Tenker det samme som de over. Dette må du ikke gjøre! Tenk om det skjer noe med deg og den lille i magen! Du kommer til å ha dårlig samvittighet i mange år! Anonym poster: 1976eabd82c9d7b1d482393ba197d229
Lumos Skrevet 14. juli 2012 #5 Skrevet 14. juli 2012 Jeg tror jeg ville prøvd å få med meg noen, eller reist til et annet, vestlig land, jeg blir litt skeptisk til fks. sykehusforhold i et land som Bulgaria. 1
Silfen Skrevet 14. juli 2012 #6 Skrevet 14. juli 2012 Jeg ville reist til Spania eller lignende. Da jeg var i Bulgaria for noen år siden så var det veldig mye mer "landsby" over stedene jeg var enn hva som er vanlig i mer erketypiske "sydenland".
julegrana Skrevet 14. juli 2012 #7 Skrevet 14. juli 2012 du blir jo med oss isteden. eller så blir du med majott til italia. 0 problem.
julegrana Skrevet 14. juli 2012 #8 Skrevet 14. juli 2012 Hotellet du har funnet er i den nye delen. Den gamle delen er roligere.
Gjest Frk.Franzen Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Har spurt henne om å bli med, meeen de vil jo selvfølgelig dra alene. Satser på at vi finner noe lignende reiser fra begge flyplassne slik at vi får dratt sammen. Har vel innsett at det ikke er noe særlig smart å reise alene. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Har aldri vært i Bulgaria men ville ikke reist dit som gravid, heller et mer vestlig land. I Egypt (sikkert verre forhold i Egypt) fikk jeg magetrøbbel pga maten, ville ikke risikert det som gravid fordi man vet jo aldri hva slags bakterier det er man får i seg. Jeg slapp å dra til legen men man vet jo aldri, det kan jo bli skikkelig ille, og tenk på sykehus i Bulgaria, huff. (men for alt jeg vet kan det jo være topp stand på sykehus der) Eller hvis du blir "gravid-syk", altså blødninger eller noe sånt. Men får du noen med deg, eller har noen i nærheten og ikke drar på de aller billigste restaurantene så går det sikkert bra. Sørg for reiseforsikring og ha med deg det Europeiske Helsetrygdekortet https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/forside.do Kan du ikke reise en plass i Norge og slappe av? Hør med noen i slekta om de har ei hytte du kan låne, eller noen andre du kjenner. Eller noen du kan besøke. Men skjønner at syden frister mer Anonym poster: 2ce5d578e27708eadaf12662a12db69c
Majott Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Har spurt henne om å bli med, meeen de vil jo selvfølgelig dra alene. Satser på at vi finner noe lignende reiser fra begge flyplassne slik at vi får dratt sammen. Har vel innsett at det ikke er noe særlig smart å reise alene. Joda, du kan godt være med oss
Karmosin Skrevet 24. juli 2012 #12 Skrevet 24. juli 2012 AB #10: Egypt er et av de landene hvor det er absolutt mest magetrøbbel å få. Bulgaria er ikke et av "magelandene". Sykehus i Bulgaria er av litt varierende kvalitet, men det er helst på landsbygda man kan støte på gamle, ikke moderniserte sykehus. Bulgaria er ikke regnet som et land det er videre skummelt å bli syk i. Rart så skeptiske folk i tråden er til å reise som gravid. Mange kvinner jeg kjenner har da gjort det uten å få varig mén, til relativt eksotiske områder også... Bulgaria er et EU-land og ikke akkurat kjempeeksotisk. Helt alene er nifsere enn sammen med noen, men det ser ut som om du ikke blir alene likevel, TS?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå