Gå til innhold

Hva er greia med Mad men?


Zoë Castillo

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt første sesongen på dvd, og har sett 6-8 episoder. Men jeg forstår ikke helt greia? Hittil er det ikke noe direkte plot, det handler bare om den kjedelige hverdagen på Madison Avenue. Har jeg gått glipp av noe, kommer det noe senere i sesongen som jeg bør få med meg, eller er den bare ikke for meg? Jeg liker stilen, uttrykket og settingen, men manuset er døøørge kjedelig. Kaster jeg bare bort tiden min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg, vi begynte for et halvt år siden ellernoe, og så et sted mellom 6-9 episoder og syntes det var dritkjedelig, men så begynte vi på der vi slapp i dag, og da var det faktisk litt mer interessant.. Men om det var "riktig" eller bare fordi jeg husket det som så utrolig kjedelig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Eh, det er det som er bra med serien. Jeg blir stadig vekk positivt overrasket over vendingene i serien, det er umulig å spå hva som faktisk skjer. Liker tyngden.

Hvis du liker forutsigbare serier hvor "alt som kan gå galt, går dramatisk galt" kan du velge av alle de andre tv-seriene som finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Plott eller ei: Uansett så er jo Don Draper skikkelig snacks. Skulle gjerne ha tatt en snurr i kontorstolen hans, ja :tommelsmil:

Men bortsett fra det er serien utrolig gjennomførbar og glamorøs. Klærne, håret, interiøret... alt ser ut som det er fra 60 tallet. Liker svært godt fokuset på detaljer. Må innrømme at den var litt tung i begynnelsen for meg og, men etterhvert er det skikkelig avhengighetsskapende. Er den perfekte balansen mellom humor/drama og så smått med tragedier kastet inn fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At den var treg i starten økte bare troverdigheten for min del. Man har mulighet til å bli ordentlig kjent med karakterene og skape et forhold til dem. Når det da skjer endringer i historien er man mer følelsesmessig engasjert og interessert i den videre utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske tung dramaserie ja..mange som syns at det går treigt. Personlig så elsker den! Jeg liker at den bygger opp karakterene så utrolig bra og at ploten utvikler seg på et litt mer realistisk tempo, men det skjer mer spennende ting etterhvert, men hvis du ikke liker den første sesongen så vil du mest sannsynligvis ikke like sesong nr 2 heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Det er en fantastisk serie, synes jeg. Har kun sett 5-6 episoder av første sesongen, men likte den allerede fra episode 1. Lover godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg likte ikke første episoden, men så brukte jeg også tre sesonger på Sopranos før jeg virkelig begynte å like den. Jeg antar at Mad Men er et karakterdrevet drama og ikke handlingsdrevet, så om den type drama ikke er noe for deg, så er den sikkert ikke noe for deg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt for serien etter første episode (har så langt bare sett to episoder), og synes den er helt fantastisk. Kan være det er en slik serie man enten bare "tar" eller ikke, alt etter hva slags type person man er og hva man liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...