AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Sønnen min (19 år) med venner har reist på ferie til Thailand - Phuket. De leier et hus der. Dette har de ordnet gjennom et thai selskap. Da de kom dit, ble de i sjokk. Huset ligger i slumområde. Sønnem min sa han ikke følte seg tryggt der og han vil gjerne reise tilbake hjem. Er det farlig å bo der? Eller er det ok? Er kjempestresset av dette. Takk for alle svarene. Anonym poster: ce85ea00f37080b2e2c9cf40adc39145
Aldrisur Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Kan du si hvorhen på Phuket han har flyttet? Jeg klarer ikke å forestille meg et typisk slumområde der. Hvis det ikke er i Phuket by da?
Katarina1919 Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Kan du si hvorhen på Phuket han har flyttet? Jeg klarer ikke å forestille meg et typisk slumområde der. Hvis det ikke er i Phuket by da? Vet ikke. Det er dumt svar, jeg vet det. De var i Thailand for to år siden på et helt annet sted. Men den gangen var det en norsk voksen som ordnet alt. Denne ganger var det de selv. Han sa bare at det var helt mørkt der om kvelden. Vet ikke om han overdriver. Huset er ganske ok. Han ble magesyk aller første kveld og han virker helt bestemt å reise tilbake. Vet ikke hva vi burde gjøre. Synes han overdriver, men vet ikke. Vi er på ferie også og jeg klarer ikke slappe av ett eneste minutt.
Aldrisur Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har vært mye på Phuket, og har aldri vært borti noe kriminelt eller farlig der. Så min erfaring er at det er mye turister, men lite som er direkte farlig. Nå oppsøker antakeligvis sønnen din og jeg helt forskjellige miljøer når vi er på ferie, men jeg synes virkelig at du skal prøve å ikke bekymre deg så mye. Magevondt kan alle får - det er jo en helt annen bakterieflora i de tropiske landene enn her hjemme. Og helt mørkt er det de fleste steder i Thailand om kvelden. Hvis selve huset han bor i og vennene hans er ok, har han sikkert mulighet til få en fin ferie. Hvis han insisterer på å reise derfra tidligere enn avtalt, må han vel kjøpe en ny flybillett? Akkurat nå ser ingen annen løsning enn det.
Katarina1919 Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har vært mye på Phuket, og har aldri vært borti noe kriminelt eller farlig der. Så min erfaring er at det er mye turister, men lite som er direkte farlig. Nå oppsøker antakeligvis sønnen din og jeg helt forskjellige miljøer når vi er på ferie, men jeg synes virkelig at du skal prøve å ikke bekymre deg så mye. Magevondt kan alle får - det er jo en helt annen bakterieflora i de tropiske landene enn her hjemme. Og helt mørkt er det de fleste steder i Thailand om kvelden. Hvis selve huset han bor i og vennene hans er ok, har han sikkert mulighet til få en fin ferie. Hvis han insisterer på å reise derfra tidligere enn avtalt, må han vel kjøpe en ny flybillett? Akkurat nå ser ingen annen løsning enn det. Takk for svaret!
Anneline80 Skrevet 13. juli 2012 #6 Skrevet 13. juli 2012 Alternativet kan han vel (med kompisene?) finne seg et hotell i et annet område, prisene kan umulig være særlig høye?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå