AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Jeg er så jævla lei av å skru på tv'n min og bli møtt av høylydt, suttrete, sprakende, stressende og urealistisk amerikansk søppel!! Happy Hour, såpeserier, reality-serier, sang-/dansekonkurranser, skjønnhet og mote, tattoveringer, dritt og f.... hakke!!! Og sist men IKKE minst - reklame!!! Felles for dem alle er høyt støynivå, skjærende mangfold av farger, amerikanske ansiktstrekk med markerte øyenbryn og perfekt hår, lattermaskiner og konstant babbling til det evige... Jeg har omtrent 40 kanaler på den jævla tv'en og jeg liker å starte med nr.1, nr.2 osv. Når jeg nærmer meg nr. 35 så innser jeg at jeg har vært igjennom hele USA, inkludert alt jeg har nevnt over her. De siste kanalene er Nrk1, Nrk2, Nrk3, TV2, TvNorge...altså hjemmelagde norske kanaler. Jeg spør meg selv: "Hvorfor switcher jeg aldri innom et russisk underholdningsprogram, en fransk dokumentar, eller en slovakisk spenningsserie?" Men neida, neida... Alt, alt, ALT er amerikansk!!!! Jeg har tidligere hatt litt lyst til å reise til USA på ferie, men jeg føler egentlig jeg har vært innom hver en krik og krok i dette landet. Ja, jeg føler meg skikkelig amerikansk faktisk!! Hele jævla stua mi fylles av hyling, roping, vræl og latter, alt på amerikansk vis!! Jeg forstår ikke hvorfor amerikanere må støye og hoie så jævla mye hele tiden!!! Det virker som om det er den som roper høyest og lager mest støy som gir det beste programmet i Hollywood, og er du narkoman på fritiden, ja så er det perfekt!!!! Og jeg nevner i fleng - Cops, Americar Funniest Homevideo, FatCamp, Worst Case Scenario, Dr.Phil, Talkshow!!!!... og det som trigget meg til vannvidd er nok disse hardbarkede realitydokumentarene fra Beringhavet, Livsfarlig Krabbefangst, Livsfarlig Tømmerhogst, IceRoad Trucks..og nå det nye programmet om de som fjerner masse i rasfarlig område... Felles for alle disse er roping, skriking, drama, repriser av enkelthendelser og et latterlig stort fokus på hvor tøffe og hardbarka de er!!! "Gjør èn feil og du dør !!!!"... NCIS, CSI, CSI Miami, CSI New York, Special Victims Unit, Criminal Minds.......!!!!!! Urealistisk underholdning som setter fokus mot hvor tøffe, hardbarka, smarte og enormt autoritære disse etterfoskerne og politiet er i USA. Rett og slett fantastisk... En hel politistyrke hvor alle-mann-alle er brune på tunga, i en kamp om å være best, hvor kommentarene og "one-liner'ne" sitter som et skudd og alle saker løses i hver serie pga kompetansen og effektiviteten til etterforskerne! Jeg får lyst til å skalle hodet gjennom flatskjermen og hyyyle.... Anonym poster: e2f0b4cc778a246b95b5fe353087477d 20
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 daså.. Anonym poster: 72343ecea37be390ca5a356640929e4d
Cho Kon It Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Hvorfor gidder du å betale for alle disse kanalene som bare irriterer deg? Hvis du eventuelt ikke har muligheten til å kvitte deg med de er det jo bare å la vær å surfe gjennom alle kanalene.. 2
Gjest Candy Pie Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Kan til en viss grad være enig, virker som amrikanerene bråker mer enn oss... Og CSI, NCIS, Criminal Minds, Afv, alle de talk show greiene og utenlandske nyhetskanaler bland annet, kan være litt forstyrrende. En del av programmene til National Geographic er pinsomt kjedelig og rart... Men Fengslet i utlandet, amerikas tøffeste fengsler og Breakout blandt annet er morsomt / spennende / interessant Cops på Viasat er også litt artig, men likte politiet på tvnorge bedre 1000 ways to die på max er også artig, hehe Og ja, forresten, alle de lattermaskinene på komiseriene er plagsomme...
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Du får slutte å se så mye på TV da. Kan du ikke heller laste ned program du har lyst å se? Da sliper du reklame også. 5
Gjest Quake Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Kan til en viss grad være enig, virker som amrikanerene bråker mer enn oss... Og CSI, NCIS, Criminal Minds, Afv, alle de talk show greiene og utenlandske nyhetskanaler bland annet, kan være litt forstyrrende. En del av programmene til National Geographic er pinsomt kjedelig og rart... Men Fengslet i utlandet, amerikas tøffeste fengsler og Breakout blandt annet er morsomt / spennende / interessant Cops på Viasat er også litt artig, men likte politiet på tvnorge bedre 1000 ways to die på max er også artig, hehe Og ja, forresten, alle de lattermaskinene på komiseriene er plagsomme... "I just had a sandwich, AND I FORGOT THE PEANUTBUTTER!!" -"AHAHAAHAHAHAAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA" 1
Gjest NerdMedSverd Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Det er derfor jeg ikke ser på tv, bare piss. Kjøp deg kabel fra pcen over til tven, så kan du laste ned det som er verdt å titte på. Slipper reklame og kan velge film, serie, dokumentar etc selv 2
Gjest Candy Pie Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 "I just had a sandwich, AND I FORGOT THE PEANUTBUTTER!!" -"AHAHAAHAHAHAAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA" Haha, er ikke tull en gang
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Helt enig med ts. Dagens tv programmer består nesten bare av overfladisk amerikansk søppel-tv. Begynner å bli så lei! Hadde det ikke vært for at det en sjelden gang går noen interessante programmer, så hadde jeg ikke giddet å hatt noen tv i det hele tatt. Anonym poster: 9bfaab9e4f80fe52145bc4190e24cb73 1
Dragonfly84 Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hahaha, jeg lo når jeg leste det her, for det er så bra beskrevet, det er jo akkurat sånn det er! Og ikke nok med at alt er amerikansk, men når man først finner noe som er halvveis bra å se på, så har det blitt tatt av etter en sesong, fordi "bare" fem millioner amerikanere så første sesong. Eller som med Harry's Law: Publikumet var ikke ungt nok, så de fikk ikke solgt nok reklametid, fordi de som kjøper reklametid vil ha ungt publikum... Så ikke bare bestemmes en series skjebne av hvor mange seere den har i stedet for hvor bra den er, men den bestemmes også av hvor unge seere serien har. Det blir bare dritt som er billig å produsere og som folk finner seg i å se på fordi det ikke går noe annet... Endret 12. juli 2012 av Dragonfly84 2
Gjest Raindrops Skrevet 12. juli 2012 #13 Skrevet 12. juli 2012 Derfor har jeg ikke tv-kanaler, jeg laster ned eller kjøper det jeg vil se så får det bare være med resten av søppelet. Har ikke sett på tv hjemme hos meg selv på flere år, og savner det ikke i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #14 Skrevet 12. juli 2012 Du klager på at amerikanerne er så høylydte og bråkete, samtidig som du skriver et ganske intenst innlegg med ørten utropstegn bak annenhver setning. Man blir jo nesten like satt ut av innlegget ditt, for det er så eksplosivt. Amerikanerne er de beste på underholdning, de har mye bedre produksjonsverdi på tingene de lager enn franske dokumentarer eller russiske TV-programmer som du nevnte som eksempel. Anonym poster: 641ccfa8f67388604eb6ebbb44da0720 1
Gjest Elissima Skrevet 12. juli 2012 #15 Skrevet 12. juli 2012 TS, er du min mor? For hun refererer stadig til det du sier her Hun får angst av alle amerikanske serier og TV3 er visst verste kanalen hun vet om. Jeg er delvis enig, mye er ræl og bråk, som f.eks det programmet med han Ty Pennington der de skriker "MOVE THAT BUS!", husker ikke hva det heter men han virker som han har tatt for mye red bull eller noe.. Og ellers alt av greys anatomy og hva det nå heter. Kjeeedelig! Derimot liker jeg Without a trace og CSI Miami, og nye Dallas..
Gjest chariot Skrevet 12. juli 2012 #16 Skrevet 12. juli 2012 Meldte meg ut av hele tv-styret for noen år siden, har ingen tv-kanaler. Koser meg med noen serier jeg kjøper på dvd og har sånn kabel fra pc til tv. Velger helt selv hva jeg vil fylle hodet med. Deilig
Sophia. Skrevet 12. juli 2012 #17 Skrevet 12. juli 2012 Derfor sluttet jeg å se på TV for lenge siden. Ser heller det jeg vil se på internett, veldig befriende
palle Skrevet 12. juli 2012 #18 Skrevet 12. juli 2012 hahaha helt enig. amerikansk tv er noe av det verste jeg vet. bill bryson skriver i en av bøkene at det er så dårlig at man får lyst til å bare gå ut og legge seg midt i veien.
marion Skrevet 12. juli 2012 #19 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har kun NRK-kanalene. Holder i massevis. Fordi det er så lite på de andre kanalene jeg virkelig MÅ se. Finner det dessuten utrolig irriterende med reklamer. Hva har skjedd med TV2 forøvrig? Jeg fikk med meg noe EM-fotball derfra hos et familiemedlem. Makan til reklame de kjører der.. Kanalen er jo helt ødelagt. Hvis det er noe annet jeg vil se som ikke NRK sender så bare streamer eller laster jeg ned fra nettet. Da kan jeg være veldig selektiv, og samtidig slippe reklamene..
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #20 Skrevet 12. juli 2012 TS, er du min mor? For hun refererer stadig til det du sier her Hun får angst av alle amerikanske serier og TV3 er visst verste kanalen hun vet om. Jeg er delvis enig, mye er ræl og bråk, som f.eks det programmet med han Ty Pennington der de skriker "MOVE THAT BUS!", husker ikke hva det heter men han virker som han har tatt for mye red bull eller noe.. Og ellers alt av greys anatomy og hva det nå heter. Kjeeedelig! Derimot liker jeg Without a trace og CSI Miami, og nye Dallas.. Litt morsomt at du nevner dette, fordi bråkebøtta Ty Pennington var på tv i skrivende stund og ropte så blodårene knyttet seg i den tykke amerikanske steroide-halsen! Ja, for de drevne så kan man høre på stemmen om man er dopa eller ikke. Ingen andre land har befolkning med hese, kraftige stemmer som ikonene fra amerika. (les Mr.America àla wrestling o.l.) Extreme Makeover gjorde meg poetisk her inne. Anonym poster: e2f0b4cc778a246b95b5fe353087477d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå