Gå til innhold

Hvilken grønnsaker spiser dere daglig?

45 stemmer

1. 1. Hvilken grønnsaker spiser du vanligvis hver dag?

• Gullrot
      15
    • Brokkoli
      8
    • Agurk
      19
    • Kål
      2
    • Salat
      15
    • Kålrabi
      1
    • Løk
      24
    • Mais
      3
    • Paprika
      12
    • Erter
      2
    • Annet
      17
    • Spiser aldri/skjelden grønnsaker
      4

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags grønnsaker er det dere vanligvis spiser hver dag?

Spiser dere grønnsaker hver dag? Noen her som aldri spiser grønnnsaker?

Anonym poster: 07b6e145d15ef95748bdee0c32b1736b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser grønnsaker hver dag, ja, men aldri de samme hver dag - jeg varierer, akkurat som med alle andre matvarer.

Og listen din mangler mye av det som inngår i kostholdet mitt. Jeg liker feks fennikel, aspargesbønner, jordskokker, pastinakk, aubergine, linser, bønner (diverse friske og tørkede... ). For å nevne noe.

Middagen i dag var en wok som av grønnsaker inneholdt stangselleri, paprika, brokkoli, hvitløk, chili, ingefær, sitrongress, vårløk og sennepsblader (og frisk koriander, men det er vel strengt tatt en urt).

Anonym poster: 080ae17c61b56ee16e205e12eda18639

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det hver dag, men prøver å variere så mye som mulig. Det som går mest igjen er vel gulrøtter.

Anonym poster: cce9949e87287385b0fae13fb2b04c97

Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg spiser grønnsaker HVER dag, for da lyver jeg...

Men jeg har blitt mye flinkere, og hver gang jeg lager varmat ( som regel hver dag )

Så spiser jeg grønnsaker ved siden av =)

Pleier å blande blomkålblanding ( blomkål, erter, gulrøtter ) og Amerikansblanding ( mais, erter og gulrøtter ) Kunne sikkert vært bedre, men tro meg, det kunne vært verre :)

Skrevet

Jeg vet at Tomat er er frukt (i teorien), men det er også en "grønnsak" som spises hver dag hjemme hos oss! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser grønnsaker hver dag, men varierer veldig mye. De som går mest igjen er brokkoli, spinat, sopp, tomat, fennikel, purre, vårløk, gul løk og crispisalat.

Anonym poster: 1920c976b485686c990294fd0562fbe0

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at Tomat er er frukt (i teorien),

Er ketchup da en smoothie?

• Liker 6
Skrevet

Har alltid enten blid eller sur agurk på maten, i tillegg til tomat, paprika og selleristang som jeg spiser ganske ofte.

Rå hvitløk i skiver på brødskiva er også veldig godt. :biggrin:

Gjest gjest17
Skrevet

Bruker veldig mye grønnsaker hver uke, men varier i fra dag til dag. Aspargesbønner, paprika, brokkoli, poteter, løk (rød+kepa), hvitløk, tomater, bønnespirer, sukkererter, avokado, selleri, purre eller vårløk og salat er vel grønnsaker jeg stort sett alltid har på hus :-)

Skrevet

Jeg spiser sjeldent det samme hver dag, men varierer mellom crispi salat, agurk, brokkoli og blomkål. Jeg spiser også frukt som avocado og tomat veldig ofte, og ser på de som grønnsaker. Bruker en del løk og hvitløk i mat.

Gjest Lady Di
Skrevet

Nei :fnise: , fordi ketchup er kokt og smoothie er rå frukt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å variere, så det er ikke noe jeg spiser hver dag. Men jeg spiser alltid grønnsaker og frukt/bær hver dag.

I går ble det tomater, løk, butternut squash, ruccula, jordbær og banan.

I dag har det vært butternut squash (vi klarte ikke å spise opp hele i går, men spiser ikke dette hver dag ;) ), passata (av tomater), asparges, hvitløk, eple, aprikoser og bringebær.

Anonym poster: 63faf824b2a8876e2342f2f4cbeb6429

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser veldig mye grønnsaker (og frukt). Jeg blir helt satt ut av artikler som "slik klarer du 5 om dagen". Hvordan er det mulig å IKKE "klare" det?? Jeg spiser minst ti om dagen, jeg.

Salat til lunsj inneholder alltid blandet salat, agurk og tomat. Så kommer det an på hva de har i salatbaren i kantinen. Sjampinjong, mais, paprika, squash, bønner, brokkoli, kålrot, blomkål, gulrot, sukkererter, ananas, aubergine og whatnot.

Til middag er det mye salat, med da mye det samme som over. Eller blomkål, brokkoli, gulrot, kålrot, erter, rosenkål, spinat, purre, løk, sjalottløk, pastinakk, reddik, og mye frukt også (eple og banan i wok? nam! mango i salat? nam!)

Om jeg spiser brødmat til kvelds har jeg gjerne grønnsaker på også.

AnonymBruker
Skrevet

Erter, kjøtt og flesk.

Anonym poster: 8c6dfc3fd4dbeb7d4a75480d29f24a4f

Skrevet

Ja, jeg spiser det praktisk talt hver dag. Årsaken er nok at jeg umulig klarer å spise et måltid uten en salat ved siden, og ofte stekes kjøtt eller kokes supper med en tilhørende grønnsak inkudert.

Det varier, som mange andre nevner, stort fra dag til dag, men de jeg ikke kan huske å ha gått mer enn én dag uten: hjertesalat, isbergsalat, tomat, oliven, gulrot og rucculla.

Skrevet

Squash er med hver dag!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser veldig mye grønnsaker (og frukt). Jeg blir helt satt ut av artikler som "slik klarer du 5 om dagen". Hvordan er det mulig å IKKE "klare" det?? Jeg spiser minst ti om dagen, jeg.

Salat til lunsj inneholder alltid blandet salat, agurk og tomat. Så kommer det an på hva de har i salatbaren i kantinen. Sjampinjong, mais, paprika, squash, bønner, brokkoli, kålrot, blomkål, gulrot, sukkererter, ananas, aubergine og whatnot.

Til middag er det mye salat, med da mye det samme som over. Eller blomkål, brokkoli, gulrot, kålrot, erter, rosenkål, spinat, purre, løk, sjalottløk, pastinakk, reddik, og mye frukt også (eple og banan i wok? nam! mango i salat? nam!)

Om jeg spiser brødmat til kvelds har jeg gjerne grønnsaker på også.

Men du vet at du må spise minst 100 gram for at det skal telle som en? :filer:

Anonym poster: d82d6019f47a2328358ab3f552773bea

Skrevet

Men du vet at du må spise minst 100 gram for at det skal telle som en? :filer:

Anonym poster: d82d6019f47a2328358ab3f552773bea

Det er jeg fullstendig klar over, ja ;) Jeg spiser mindt 300 gram grønnsaker til lunsj (veier på jobben, kjøtt og denslags er i små bokser utenom), og alltid minst 500 gram grønnsaker. Så kommer det frukt i tillegg. Så jeg får i meg over et kilo grøntfor daglig. Og da har jeg ikke talt med poteter.

Skrevet

Nei :fnise: , fordi ketchup er kokt og smoothie er rå frukt..

Nettopp, så ketchup er faktisk mer som syltetøy :)

Skrevet

Merkelig nok ikke? Snodig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...