Gå til innhold

Soppinfeksjon i armhulen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden desember har jeg hatt utslett i armhulene veldig av og på. Som oftest har det vart noen dager og gått over av seg selv. Det har vært sinnsykt ubehagelig de første dagene og deretter roet seg ned. Har byttet deodorant til uten parfyme, prøvde å ikke barbere meg osv osv, men utslettet kom tilbake likevel.

Nå har jeg det igjen, og det er så vondt! Får nesten ikke sove og våkner av at jeg klør. Klarer heller ikke å ha på meg klær over, til og med romslige gensere kommer borti så det gjør vondt. Utslettet er rød-rosa og det er mange små nupper, i tillegg til litt større røde områder. Jeg har prøvd å bruke aloe vera, men det virker som det bare kjøler det ned - utslettet er fortsatt like stort. Jeg har halsbetennelse nå så jeg har gått på antibiotika, og tenker derfor at jeg kan ha fått soppinfeksjon som følge av det. Samtidig syns jeg det er litt rart, siden det har kommet så mange ganger siden desember..

Noen som har erfaringer med soppinfeksjon i armhulen? Og kan det skade å bruke canesten dersom det viser seg at det ikke er sopp? Jeg skal til legen i morgen uansett, men har begynt å prøve med canesten i dag for å se om det bedrer seg. Det trekker seg iallefall fort inn i huden om det har noe å si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...