Gå til innhold

Første uke på Cipralex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tusen takk for varme ord! Personlig har jeg ikke noe problemer med å snakke med legen og fortelle ham alt, så jeg forteller at jeg er deprimert, at jeg gråter hele tiden, at jeg ikke sover... Skal til ham i morgen, nå er det nesten fem uker og jeg er like langt nede. Litt skuffa over det!

Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e

Jeg var hos legen i dag etter fem uker på Cipralex uten virkning, men han ville ikke gå opp til 15 eller 20mg, så jeg fortsetter på 10. Synes det var litt rart siden virker som det er mange som går på 20mg, men men. Fikk en annen litt eldre antidepressiva i tillegg som jeg skal ta på kvelden og som skal hjelpe meg å sove. Får se hvordan dette går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takker for svarene jeg har fått av dere. men, enda så tør jeg ikke, jeg bare tør iKKE:(

har forsøkt å ringe psykiateren min idag også, men ikke har fått snakket med henne. jeg skjønner virkelig ikke hvordan hun kunne gi meg de tablettene og si hvis det skjer noe så ring meg. men jeg har jo forsøkt i 2 dager og ikke fått tak i henne. går det virkelig ann? da tør jeg ihvertfall ikke begynne på dem. dårlig oppfølging. føler at jeg blir etterlatt til meg selv og pillene. jeg har alltid slitet med å sove om nettene alene, når mannen er på jobb, så selv om jeg tar de på morgenen kan tankene komme, noe kan jo skje. jeg orker snart ikke lenger:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

takker for svarene jeg har fått av dere. men, enda så tør jeg ikke, jeg bare tør iKKE:(

har forsøkt å ringe psykiateren min idag også, men ikke har fått snakket med henne. jeg skjønner virkelig ikke hvordan hun kunne gi meg de tablettene og si hvis det skjer noe så ring meg. men jeg har jo forsøkt i 2 dager og ikke fått tak i henne. går det virkelig ann? da tør jeg ihvertfall ikke begynne på dem. dårlig oppfølging. føler at jeg blir etterlatt til meg selv og pillene. jeg har alltid slitet med å sove om nettene alene, når mannen er på jobb, så selv om jeg tar de på morgenen kan tankene komme, noe kan jo skje. jeg orker snart ikke lenger:(

Uff, ikke lett dette her! Men hvis det trengs kan du jo dra til fastlegen eller legevakta også. Selv synes jeg den eneste plagsomme bivirkningen var angst. Men så lenge man vet om det, takler man det.

Klem til deg!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blondie

Dere er tøffe!

Og det vil bli bedre! Å snakke med noen om problemene er den viktigste behandlingen, men antidepressivaen kan virkelig være en god støtte.

Jeg har gått på cipralex i blanding med en annen antidepressiva i tre år nå, og jeg vet at dette hjelper meg gjennom hverdagen. I begynnelsen slet jeg også med kvalme (ikke oppkast, bare litt kvalm), overdreven svetting og gjesping og jeg ble veldig trøtt. Men det gikk for det meste over, jeg har prøvd å være uten, og det vil jeg ikke igjen med det første.

Mange er redde for hva antidepressiva gjør med humøret, at man ikke lenger kan føle glede, men det er ikke sant for min del! Jeg har hatt noen av mine lykkeligste øyenblikk på antidepressiva. Jeg har ikke et flatt humør, for meg tar antidepressiva bunnen av de dårlige dagene og gir meg roen til å kunne føle glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk Blondie! Det gir meg håp om at jeg også kan bli bedre av Cipralex. Fem uker uten noen forandring er jo lenge men det kan visst ta så lenge eller lenger så jeg får bare ha tålmodighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks uker uten bedring... Den siste uken har jeg grått så utrolig mye, klarer bare ikke stoppe... Veldig slitsomt, spesielt på jobben. Har gode venner som hjelper meg men klarer liksom ikke grave meg oppover, bare nedover eller i sirkel. Går til psykolog og hun er veldig hyggelig men synes ikke jeg har fått så veldig mange hjelpsomme verktøy for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper virkningen kommer snart til deg TS. Tungt å gå vente på slikt,men du skal se at den dagen det fungerer er du glad du ikke ga opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for varme ord Sgirl!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...