AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg har lest en del tråder om Cipralex og jeg vet jo at det er forskjellig fra person til person, men trenger så sårt litt oppmuntring! Jeg er nå på dag 8 og vet at det kan ta flere uker før man merker noe, men jeg håper det kommer snart… Er så deppa og også veldig full av angst (selv om litt bedre enn de første par dagene hvor jeg bare gråt hele tiden.) Jeg svetter masse og vet at det er en bivirkning og det er helt greit, men håper snart jeg føler meg litt bedre. Får fortsatt ikke sove, har fortsatt et tankekjør uten like, er supertrist absolutt hele tiden, og gjør det dårlig på jobben. Noen som kan muntre meg opp litt og si at det blir bedre snart?? Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minpin Skrevet 12. juli 2012 #2 Del Skrevet 12. juli 2012 Det blir bedre, hold ut! Jeg er en helt ny person takket være Cipralex. Når kroppen venner seg til medisinene kommer du til å bli bedre og bedre for hver dag som går. Hang in there. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. juli 2012 #3 Del Skrevet 12. juli 2012 Det blir bedre! Det eneste tipset jeg kan gi er å jobbe med deg selv i mellomtiden. Ikke gå rundt å vent på at problemene dine blir helt borte - jobb med de istedenfor mot de. Det er tøft og tungt og langt og ser umulig ut, men det er fullt mulig. Klem <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Del Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk begge to, setter stor pris på de varme ordene! Venter bare så veldig på litt bedring... I går sovnet jeg men våknet klokka fire igjen, så jeg er jo helt utslitt fortsatt. Går tl psykolog også og jobber med problemene, men vil så gjerne ha en liten pause fra non-stop negative tanker og fullstendig mangel på lyst til noe... Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minpin Skrevet 13. juli 2012 #5 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Jeg føler virkelig med deg. Vet akkurat hvordan du har det. Det som er med Cipralex er at du blir sterkere og hverdagen blir lettere å takle. Når man er skikkelig deprimert føles alt uhorvelig tungt og det er vanskelig å finne motivasjon til å gjøre noe som helst, men jeg lover deg at på Cipralex vil det bli så mye lettere for deg å jobbe med deg selv. Før jeg begynte på Cipralex klarte jeg ikke å jobbe, ville bare sove og grine hele tida, men nå har jeg fått meg jobb og har så å si ikke angst lenger heller, så jeg er sosial hver dag (i motsetning til før, da hadde jeg skikkelig sosial angst og ville bare være alene). Det er en prosess, men det vil bli bedre. Synes forøvrig det er kjempebra at du går til psykolog og har begynt på medisiner, for det viser at du er villig til å gjøre en innsats for å bli bedre. Veldig viktig! Det med svettinga kommer til å gå over, det er ei vanlig bivirkning i begynnelsen. Samme med kvalme, svimmelhet, søvnproblemer (det kan gå begge veier, noen er kjempetrøtt de første ukene) o.s.v. Edit: skrivefeil. Endret 13. juli 2012 av Minpin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #6 Del Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk for langt og koselig svar!! Jeg setter veldig stor pris på det. Håper bare de begynner å virke snart... Mandag skal jeg på jobbreise med sjefen min (som har sagt at hun har mistet all tålmodighet med at jeg tar med meg personlige problemer på jobben, selv om jeg har jobbet fullt hele tiden) og jeg gruer meg så veldig! Det blir lange dager og masse ting og tang og jeg er så ukonsentrert... Og skal helst ikke gråte da... Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minpin Skrevet 13. juli 2012 #7 Del Skrevet 13. juli 2012 Bare hyggelig. Huff, høres ikke ut som sjefen din er særlig forståelsesfull. Depresjon og angst er jo ikke noe man kan styre selv, så her synes jeg rett og slett at hun bør være takknemlig for at du i det hele tatt kommer på jobb. Det er ikke enkelt når man har det så tungt. Har du vurdert å dra til lege for å ta ut sykemelding? Når det er så ille at sjefen din tar det opp med deg høres det ut som om du trenger en pause på ei uke eller to. Da får Cipralexen begynt å virke også og du kommer helt sikkert sterkere tilbake. Bruk uansett helga på å slappe helt av når du har ei såpass tung uke i vente. Prøv å få deg litt søvn, ta et langt bad, se noen filmer eller gjør noe annet som gir deg en liten pause fra all tenkinga. Klem til deg, og husk at du ikke er alene om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #8 Del Skrevet 13. juli 2012 Takk igjen! Dessverre kan jeg ikke det, pga. ting jeg ikke burde diskutere her, men ellers hadde det kanskje gjort godt. Samtidig blir jeg jo ikke noe bedre av å gå hjemme for da tenker jeg jo minst like depressivt. I morgen skal jeg kanskje ta en tur i et basseng og henge litt med venner, også drar jeg sondag morgen... Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #9 Del Skrevet 13. juli 2012 Dette med å sove er veldig vanskelig også, har tatt sovepiller en stund men håper at med Cipralex kan jeg etterhvert sove ordentlig igjen. De gangene jeg ikke tar noe sover jeg under tre timer, og når jeg tar Imovane (innsovningstabletter) sover jeg kanskje 5-6. Slitsomt! I helgene vil jeg jo gjerne ikke bruke de, både for å spare de og for å give it a try, liksom, men det går dårlig... Har hvertfall noen igjen til turen, viktig å sove litt der. Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minpin Skrevet 13. juli 2012 #10 Del Skrevet 13. juli 2012 Du har forsåvidt rett i at man ikke blir bedre av å sitte hjemme når man har det kjipt, men noen ganger blir man så sliten av å være deprimert at det kanskje er nødvendig. Bare for en kort periode, selvfølgelig. Høres ut som du får en fin lørdag da. Ønsker deg ei god helg og lykke til på jobbreisen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #11 Del Skrevet 13. juli 2012 Nok en gang - hjertelig takk! Litt deilig å "snakke" her, siden jeg tror venner og familie er litt lei akkurat nå... Jobber med å hvertfall kunne gå en dag på jobb uten å gråte, for å hvertfall late som at ting er bra. Jobber et rart sted hvor folk på en måte blander seg veldig men samtidig ikke har tålmodighet hvis man er litt utafor. Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #12 Del Skrevet 18. juli 2012 Meg igjen her. I går gjorde jeg noe dumt, jeg drakk tre glass vin og så tok jeg pillen litt senere. Og jeg fikk blackout, noe jeg aldri har opplevd i hele mitt liv (har aldri drukket så mye at jeg ikke kan huske ting) og det er jo ikke bra! Skal passe meg for alkohol heretter. Dag 13 i dag, ingen virkning fortsatt... Bivirkningene er mindre men sover fortsatt ikke uten sovepiller, og selv da bare fem timer. Kanskje jeg burde ta medisinen om morgenen i stedet, jeg gjorde det i begynnelsen men synes at jeg ble så innmari angstfylt av det. Vil ha virkning snart så tankene mine kan roe seg litt ned! Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #13 Del Skrevet 21. juli 2012 I dag tok jeg Cipralex om morgenen, lurer på om det kan hjelpe meg å sove bedre... Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #14 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg har brukt Cipralex av og på (mest på...) i ca. 6 år. Jeg har ikke hatt noen store bivirkninger, men noen av bivirkningene kjenner jeg ofte. Jeg er veldig trøtt og sliten stort sett hele tiden, og har i grunnen vært det de siste årene. Jeg har enkelte kvelder hvor jeg er veldig kvalm, mens andre dager kjenner jeg ikke noe til det. Har også anfall av svimmelhet, særlig på kveldstid og ellers når jeg er litt sliten/trøtt. Svetter mye mer enn normalt har jeg også gjort helt siden jeg begynte på Cipralex (svetter ikke ut klær el.l., men mer enn normalt). Nå høres sikkert dette ille ut, men Cipralex har gjort livet mitt normalt igjen, så da er bivirkningene verdt det. Lykke til! Anonym poster: e1014823817a75eb92e7600ea31545a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #15 Del Skrevet 23. juli 2012 Tusen takk! Håper jeg snart får noe effekt... 2 1/2 uke nå. Skal til legen snart for å diskutere dosering osv. Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minpin Skrevet 24. juli 2012 #16 Del Skrevet 24. juli 2012 Hvor mange mg tar du nå? 5 eller 10 mg kan være litt lite hvis du er veldig langt nede og sliter med veldig mye angst. Jeg begynte med 5 og økte ukentlig til jeg følte meg bedre (men så var jeg innlagt på døgnavdeling akkurat da, så jeg hadde jo folk rundt meg som passet på med tanke på bivirkninger og sånt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #17 Del Skrevet 24. juli 2012 Tar som regel 2-4 uker før effekten av Cipralex kommer, så må bare være litt tolmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #18 Del Skrevet 24. juli 2012 Takk for svar begge to! På torsdag blir det tre uker. Jeg vet jo at det kan ta tid men hadde håpet at jeg ville ha litt effekt innen to-tre uker. Minpin, jeg begynte rett på 10mg og fortsetter med det. Skal til legen senere i uka og får se hva han sier da. Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #19 Del Skrevet 24. juli 2012 Takk for svar begge to! På torsdag blir det tre uker. Jeg vet jo at det kan ta tid men hadde håpet at jeg ville ha litt effekt innen to-tre uker. Minpin, jeg begynte rett på 10mg og fortsetter med det. Skal til legen senere i uka og får se hva han sier da. Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Hvis du er like uheldig så meg, så kan det være at du er av typen som blir "immun" mot diverse medikamenter ganske kjapt. For meg funker det meste kun 1-2 ganger/dager, etter det kan jeg spise så mye av en type medikament uten noen reaksjon. Men mest trolig er det vel kansje bare at det tar litt tid, for lav dosering, eller en type du ikke reagerer på, så legen kansje hiver deg på en annen type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #20 Del Skrevet 24. juli 2012 Ja, man vet jo aldri, men håper jo på effekt! Klarer ikke mer av mine egne tanker... Men har lest på en del forum osv. at det kan ta så mye som seks uker. Skal diskutere doseringen med legen og se hva han sier. Anonym poster: dd7a319677762530cfe754ee32d5bc2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå