Gå til innhold

Utflod og lukt i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil rett og slett bare spørre om dette er normalt:

Jeg har oppigjennom årene slitt med ganske mye utflod, så mye at det kjennes. Noen ganger kan det føles ut som der rett og slett er vått i trusa og jeg må komme meg inn på nærmeste toalett for å sjekke om jeg har fått mensen. Er dette normalt? Jeg vasker meg ikke med såpe nedentil, bare med vann og en klut men fortsatt så vil jeg si at jeg lukter ikke svært godt nedentil. Dette er noe som går litt utover sexlivet, jeg vil ikke bli slikket nede i og med at jeg er redd for at det skal lukte.

Jeg regner med at det ikke akkurat er normalt at man skal lukte såpe nedentil, men alikevel. Vil ikke at det skal lukte slik som det gjør nå?

Har ikke fått noen kommentarer fra noen av sexpartnerne da, men dette er noe som irriterer meg. Må jeg inn til lege for å få sjekket dette? Eller finnes det bare noen tabeletter jeg kan ta for å bli kvitt det?

Jeg klarer ikke å gå til en lege å spre beina for at han/hun skal finne utav det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Redselen for at det skal stinke av deg, er mye større enn sannsynligheten for at du faktisk stinker.

Du har ikke fått kommentarer for det, og det er nok fordi du ikke lukter vondt.

Jeg har også mye utflod på daglig basis. Noen ganger så mye at om jeg ikke bruker truseinnlegg, så blir buksa også fuktig. Men det er bare sånn jeg er laget. :klemmer:

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg hører de sier at man kan la være og bruke såpe.

Personlig tror jeg at jeg hadde luktet ugleunger hvis ikke det var for asan...

Skrevet

Siden det virker som om du alltid har hatt mye utflod, er nok dette helt normalt for deg. Det er store forskjeller på hvor mye utflod en vagina produserer! Så lenge du ikke har en sykdom i underlivet for øyeblikket så skal det ikke lukte særlig av utfloden i det hele tatt.

Jeg vil tro du er helt normal, og har ingen ting å bekymre/skamme deg for :smilyblomst:

Skrevet

Det kan være bakteriell vaginose. Kjøp Vival e.l. på apoteket og kjør enn full kur på en uke. Meget mulig at det vil hjelpe

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være bakteriell vaginose. Kjøp Vival e.l. på apoteket og kjør enn full kur på en uke. Meget mulig at det vil hjelpe

Vival er sterke beroligende medikamenter, så det får du ikke kjøpt uten videre på apoteket. Tror heller ikke det hjelper nevneverdig for problemene dine.

Men det Ablaze antakelig mener er Vivag, og det tror jeg nok kan hjelpe deg!

Anonym poster: 383a4ff83f3e7d2add695dbd1d2220e4

• Liker 1
Gjest villrev
Skrevet

Jeg har samme problem, vivag og slikt har ikke hjulpet meg.

Skrevet

Det kan hjelpe å tilføre melkesyrebakterier, og rett og slett ikke vaske deg så mye nedentil. Jeg slet med dette for noen år siden, og da vasket jeg meg gjerne to-tre ganger om dagen, og rett og slett spylte med dusjen. Da jeg sluttet med det, og heller vasket indirekte med vann (lot det "renne nedover magen og vasket med hånda"), gikk det over!

Det KAN også ha noe med kostholdet ditt å gjøre. Asparges og sterk krydret mat kan gjøre at både utflod og tiss lukter dritt..

Gjest badeand1
Skrevet

Redselen for at det skal stinke av deg, er mye større enn sannsynligheten for at du faktisk stinker.

Du har ikke fått kommentarer for det, og det er nok fordi du ikke lukter vondt.

Jeg har også mye utflod på daglig basis. Noen ganger så mye at om jeg ikke bruker truseinnlegg, så blir buksa også fuktig. Men det er bare sånn jeg er laget. :klemmer:

Det er vel ikke vanlig at en person sier "æsj, du stinker.." heller..

Du kan prøve noe som heter Lactal. Fås kjøpt på apotek. :)

Skrevet

Vivag ja.. En liten skrivefeil...

Skrevet

Og hjelper ikke Vivag, Lactal eller Rephresh , bør legen din sjekke det for deg. Leger er vant med at kvinner kommer med plager som fex Bakteriell Vaginose (som gir stram fiskelukt) , så det er ingenting å skjemmes over.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme "problemet" og har hatt det siden jeg kom i puberteten (er 25 nå). Jeg kan til tider kjenne at det renner og bruker jeg ikke innlegg så kan faktisk buksa bli våt og noen ganger. Jeg vasker meg heller ikke med såpe nedentil, hvis jeg bruker såpe er det intimsåpe (du skal ikke bruke vanlig såpe fordi det skal være et syrlig miljø der nede slik at ikke bakterier kan overleve der og vanlig såpe ødelegger dette syrlige miljøet). Jeg har prøvd lactal 2ganger. Første gang prøvde jeg de som kommer på tube, altså flytende form. Den fikk jeg soppinfeksjon av ettersom det ble for fuktig ned nede av den (man skal sprøyte det inn om kvelden og sove med det over natten). Andre gangen prøvde jeg vagitorier (slags stikkpille man putter oppi der) og de fikk jeg bare mer utflod av.

Så nå har jeg bestemt meg for å lære meg å leve med dette problemet. Kjøper truseinnlegg fra libresse som er kjempe tynne (grønn pakke, tror de heter so slim og de har vel en halv dråpe merket på pakka). Man merker ikke at man har de i trusa for de er så tynne. Du bytter innlegg ila dagen når det trengs og da slipper du også å føle at du lukter.

Jeg føler også at det lukter av meg, men har aldri fått kommentarer på det, men om jeg skifter truseinnlegg ofte nok føler jeg ikke det lukter sånn. Tror det lukter litt fordi undertøyet blir fuktig også blir det varmt der nede og klamt.

Håper du finner ut av det. Husk du er ikke alene, det er ganske normalt.<br /><br /> Anonym poster: 023fdc6c05a1bdbd56e0654e5350dfaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...