AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Jeg og kjæresten reiser et par dager til stavanger. Mandag-Fredag. Vi tenker å spise ute hver kveld, og være litt turister. Hvor mye lommepenger bør vi beregne? Vi har aldri gjort sånt i Norge før, og klarer ikke helt legge sammen tydeligvis. Hehe. Burde ikke være noe problem, men men! Noe spesielt vi burde få med oss når vi er der? Tusen takk for svar! <br /><br /> Anonym poster: fdb06117f29b79543dba72307184080b
Stellia Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Det er ikke akkurat slik at Stavanger er mye dyrere enn andre byer i Norge, så beregn hva du vanligvis ville ha brukt. Spørs hvor god tid dere har, men Preikestolen er jo en fantastisk opplevelse å få med seg dersom dere har tid til rådighet. Evt. båttur i Lysefjorden.
Maestro Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Reis inn mot Ryfylket! Preikestolen og Lysefjorden er fantastisk! Kjergag er også en populær fjelltur. Den 25-28 juli er Gladmatfestivalen i Stavanger. Veldig koselig om det er pent vær. Spiseplasser som jeg anbefaler er Egon, Big Horn Steakhouse, Mexico, Bølgen & Moi. Nå aner jeg ikke hvor gamle dere er, men om dere skal f.eks ut på byen så er det plasser som Taket, Halv toll, Gossip, Nåløyet, Timbuktu(som også er en sushirestaurant). Tre sverd i fjell med Harfsfjord er også en kjekk ting og få med seg om man er intr i historie! Samme om dere enten kjører selv, eller låner bil å reise ut mot Jæren. Gamle Stavanger er skikkelig koselig, med gamle hvite hus og sånn. http://www.regionstavanger.com/no/ATTRAKSJONER/Bygninger-og-monumenter/?TLp=40156&Gamle-Stavanger=
lulle Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Reis inn mot Ryfylket! Preikestolen og Lysefjorden er fantastisk! Kjergag er også en populær fjelltur. Den 25-28 juli er Gladmatfestivalen i Stavanger. Veldig koselig om det er pent vær. Spiseplasser som jeg anbefaler er Egon, Big Horn Steakhouse, Mexico, Bølgen & Moi. Nå aner jeg ikke hvor gamle dere er, men om dere skal f.eks ut på byen så er det plasser som Taket, Halv toll, Gossip, Nåløyet, Timbuktu(som også er en sushirestaurant). Tre sverd i fjell med Harfsfjord er også en kjekk ting og få med seg om man er intr i historie! Samme om dere enten kjører selv, eller låner bil å reise ut mot Jæren. Gamle Stavanger er skikkelig koselig, med gamle hvite hus og sånn. http://www.regionstavanger.com/no/ATTRAKSJONER/Bygninger-og-monumenter/?TLp=40156&Gamle-Stavanger= Ikke spis paa restaurant kjedene som er nevnt over. Utrolig daarlig mat baade paa Egon og Mexico. Jeg anbefaler lunsj paa Sting. Gode matretter som er litt spesielle for Stavanger. Middag , prov Halv Toll.
aglaea Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Jeg synes Akropolis, Tandoori, Steakhouse og Naree Thai har veldig god mat! Bølgen & Moi skal også være bra og er en del gode italienske. Mexico er jeg enig i at ikke er særlig bra.. Jeg vil også anbefale Preikestolen/båttur til Lysefjorden, og gjerne en biltur ut til Jærstrendene! Borestranda, Orrestranda, Sola stranda osv. Best i Norge Utstein kloster på Mosterøy er også veldig fint. Og så er det en veldig koselig gate i sentrum, som heter Øvre Holmegate, med fargerike hus, koselige kafeer osv. God tur!
Inger88 Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Vitenfabrikken i Sandnes(nabobyen, ca 15 min med tog, husk å kjøpe billlet før du går på toget) er kul.
Hariette Skrevet 14. juli 2012 #7 Skrevet 14. juli 2012 Stavanger er dyrere enn andre byer. Er dere glad i mat besøk Bølgen og Moi for lunsj og Tango til middag. Preikestolen anbefales. Det samme med en tur i gamlebyen. Men alt kommer an på hvor gamle dere er.
aglaea Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Ikke noe særlig dyrere enn de andre store byene, nei. Omtrent samme priser som Bergen, f.eks. (Nå vet jeg ikke hva hotellprisene i disse byene er da, her kan det hende at Stvgr er noe dyrere)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå