Gå til innhold

sykling på asfalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvor ofte er det greit å sykle på asfalt? sykler ikke mer enn 20-30 minutter, ellers går jeg i skog/på mykt underlag. Har ikke mulighet til å sykle med hunden i grøfta eller andre steder hvor underlaget er mykt.

Hunden er 5år, liten til mellomstor rase (10kg). Frisk og sprek.

Går det bra med 3 ganger i uken?

er redd for belastninger på beina pga harde støt..

Anonym poster: d0d58a7de5a01e90013e973ca91149bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen som har noen mening om dette?

Anonym poster: a1d1a35a5fd60730aaefddff8bbae7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at så lite som mulig.

Anonym poster: de9b60274809b46c8849c0be17dbe561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet da at det ikke er optimalt, men han trenger å trene litt han og, og jeg har ikke knær til å jogge i skogen. da er sykling eneste alternativ om sommeren..

Anonym poster: a1d1a35a5fd60730aaefddff8bbae7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet da at det ikke er optimalt, men han trenger å trene litt han og, og jeg har ikke knær til å jogge i skogen. da er sykling eneste alternativ om sommeren..

Anonym poster: a1d1a35a5fd60730aaefddff8bbae7f2

Men kjære deg. Du spør, og det var mitt svar. Synd det ikke var svaret du ønsket, men fakta er at det ikke er noe positivt med å løpe på asfalt for en hund. Det du spør om er hvor mye/lenge du kan gjøre det uten at hunden tar skade av det. Vel, det finner du jo fort ut.

Hvis du har en sunn og frisk hund som du selv skriver, så ser jeg ikke problemet med å gå raske og krevene turer i skog og mark.

Anonym poster: de9b60274809b46c8849c0be17dbe561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg. Du spør, og det var mitt svar. Synd det ikke var svaret du ønsket, men fakta er at det ikke er noe positivt med å løpe på asfalt for en hund. Det du spør om er hvor mye/lenge du kan gjøre det uten at hunden tar skade av det. Vel, det finner du jo fort ut.

Hvis du har en sunn og frisk hund som du selv skriver, så ser jeg ikke problemet med å gå raske og krevene turer i skog og mark.

Anonym poster: de9b60274809b46c8849c0be17dbe561

Du trenger vitterlig ikke komme med hersketeknikker altså ;) Det er ikke nødvendig.

Hvem har sagt at det ikke er svaret jeg ønsker? Som sagt så har jeg dårlige knær så selv om bikkja kan gå/løpe mye betyr ikke det at JEG kan det. Å gå ujevnt og raskt (og lenge) er grusomt vondt for meg. Og da må jeg finne alternativer til å få trent dyret.

Anonym poster: a1d1a35a5fd60730aaefddff8bbae7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger vitterlig ikke komme med hersketeknikker altså ;) Det er ikke nødvendig.

Hvem har sagt at det ikke er svaret jeg ønsker? Som sagt så har jeg dårlige knær så selv om bikkja kan gå/løpe mye betyr ikke det at JEG kan det. Å gå ujevnt og raskt (og lenge) er grusomt vondt for meg. Og da må jeg finne alternativer til å få trent dyret.

Anonym poster: a1d1a35a5fd60730aaefddff8bbae7f2

Ja, ja, Hersketeknikk kan være så mangt.

Ja, men da bør du jo finne alternativer som er BRA for hunde også. Ikke bare for deg. Å løpe på asfalt er ikke bra for hunden. Hvorfor skal den måtte løpe så mye? Er det ingen inngjerdede hundeområder i nærheten av der du bor som du kan slippe den nå i båndtvangen?

Anonym poster: de9b60274809b46c8849c0be17dbe561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg frem- begynn med små turer, slik at hunden får trent seg opp ( og du også kanskje hihi), følg med på at hunden ikke får brannsår på tredeputene, da bør du gå til anskaffelse av potesokker.

Er hunden frisk og rask, ( ikke har hd/ad eller andre forkalkninger) bør den ikke ta skade av en 20-30 min på asfalt 2-3 ganger i uken. Helt enig med deg TS,bedre enn ingenting.

De andre dagene kan dere jo tusle rolig i skogen.. bruk langline nå i båndtvangstider-så løper hunden ca 5 ganger den turen du går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...