straamann Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Det er sommer, og forventingene til folk flest er at det er disse månedene vi skal være som lykkeligst og slippe alle bekymringer. Det er tid for venner, samhold og potensielle minner som umiddelbart skal dokumenteres på facebook. I øyeblikket sitter jeg imidlertid hjemme alene og kikker ut vinduet og føler meg som den mest ensomme i hele verden. Som så mange studenter, er jeg nødt til å jobbe i sommer for å kunne leve noelunde komfortabelt til høsten. Hadde jeg ikke jobbet, hadde jeg ikke hatt penger til å være med på noe som helst likevel. Har ofte bare 1 1/2 dag fri fra jobb i slengen, så det innbyr ikke til spontane besøk utenbys engang. Jeg har ikke fast stilling, og kan derfor ikke ta ut ferie uten at jeg taper mye penger på det. Foreldre og brødre bor spredt rundt i landet og det er ikke lett å besøke dem uten videre. Alle mine venner og hybelkamerater er enten på ferie eller på besøk/jobb på sitt hjemsted. Jeg føler et stort misforhold mellom forventingene om "lykkelig" sommer og min faktiske, ensomme studenttilværelse i den studentfrie sommerbyen. Er det flere som har det slik? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Jepp, selv om jeg er i en helt annen situasjon enn deg. Jeg er alene med et barn, og alle andre er en del av et par. Når det ikke er ferietid, er det ikke noe problem å finne noen å gjøre ting med, men ferietid er familietid. Nå er sønnen min på ferie hos besteforeldre, og jeg sitter alene hjemme og er ensom. Anonym poster: a90a3c1d1db3bed7042ced33162b382c
hermoine Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Ja, har det også slik. Jeg har noen dager fri innimellom, men ikke nok til at jeg får tid til noe særlig turer noen steder. I tillegg jobber jeg hver eneste helg, så jeg får aldri dratt ut på byen. De fleste om jobber sommerjobb har jo fri hvertfall lørdags ettermiddag, mens jeg gjerne må jobbe både natt til lørdag og søndag Jeg er jo kjempeglad for å ha fått meg sommerjobb, men ja, det er litt ensomt i lengden. Dårlig vær er det og, så det er lite å finne på om jeg skulle dratt ut med ei venninne. Pluss at jeg er alene hjemme nå i en 3 ukers tid. Bor hos foreldra mine siden jeg har fått sommerjobb i hjembyen, men de har dratt på ferie, og begge søsken er hjemme hos seg selv i ferien. Neste sommer håper jeg på å hvertfall få dratt på en festival:)
Zzyzx Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Kast av deg forventningene. Det er veldig mange som jobber ræva av seg gjennom hele sommeren og det er slettes ikke noe galt med det. Jeg gjør det selv, og så tar jeg ut ferie ellers i året og gjør det jeg har lyst til. Da jeg var student var ferie et fremmedord, og det var det for de aller fleste jeg studerte med også. Joda, det er litt kjipt å jobbe mens "alle" andre ser ut som de lever livet, men sånn er det bare.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har 4 uker helt fri, men det blir for meg 4 uker med ensomhet 24/7. Jeg er singel, mens alle vennene mine er i forhold, og mange av dem med barn. De prioriterer å bruke tiden med sine nærmeste, og har ikke tid til meg. Så det blir laaaange dager, og om jeg prøver få tiden til å gå ved å gå i parken eller andre steder ser jeg bare folk som er omgitt av familie og venner hvorenn jeg snur meg. Anonym poster: cafb540bf6d90321e749a3699137b312 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Jeg synes du høres ekstremt sutrete ut. Her bor du gratis og tjener penger i sommer, noe du skal se på som et enormt gode. Mange studenter kan ikke bo gratis om sommeren og må betale husleie da også. Så sutrer du fordi du ikke får ha masse ferie? Jeg tror du burde begynt med sommerjobb i yngre alder. Du virker allerede lat og veik. Anonym poster: aaa43d04acf52996eca888f8a487ef32
straamann Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2012 Jeg synes du høres ekstremt sutrete ut. Her bor du gratis og tjener penger i sommer, noe du skal se på som et enormt gode. Mange studenter kan ikke bo gratis om sommeren og må betale husleie da også. Så sutrer du fordi du ikke får ha masse ferie? Jeg tror du burde begynt med sommerjobb i yngre alder. Du virker allerede lat og veik. Anonym poster: aaa43d04acf52996eca888f8a487ef32 Er det et gode å måtte jobbe i ferien, når man studerer tilsvarende en fulltidsjobb resten i året også? Kan forresten ikke lese noe sted i denne tråden at noen sier at de ikke betaler husleie mens de jobber. Og hva vet du om når den eventuelle du refererer til har jobbet om sommeren tidligere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå