Gå til innhold

Migrene uten hodepine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor høst ble jeg en dag på jobb litt svimmel og ble gradvis de neste dagene mer svimmel, i begynnelsen mest karusellsvimmel men etter noen dager mer og mer nautisk svimmel (som på en båt) og så bare nautisk svimmel. I tillegg fikk jeg en del øresus (først i 14 dager uten pause), så noe aura, hjertebank når jeg var på det dårligste, kvalme, og lys- og lydsensitiv. Hver gang jeg var aktiv ble jeg MYE MYE verre, men var "ombord i båten" hele tiden.

Jeg var tilsammen sykemeldt i litt over 1 mnd før jeg klarte å jobbe igjen. Jeg tok blodprøver, MR og var hos ØNH, ingen funn. Så fikk ingen diagnose men legen og jeg ble enige om at det kom av stress. Jeg hadde et vikariat i en veldig fysisk tung jobb, noe jeg aldri har hatt før, også jobbet jeg mer enn 100% de siste ukene før jeg ble dårlig. Men med hvile så ble jeg bra etter ca en mnd, og begynte i et annet vikariat ikke lenge etterpå fordi det jeg hadde gikk ut mens jeg var sykemeldt.

Så har det gått bra i nesten 1 år. Jeg har dessverre ikke fått meg fast jobb ennå men har jobbet på en barneskole dette siste skoleåret, som vikar. Kan fortsette å ta tilkallingsvakter der til høsten, men valgte å ikke ta 2 mnd med sommerferie for å få mer på CV'en og vise at jeg er arbeidsvillig. Så fikk meg sommerjobb i hjemmetjenesten. Jeg trives veldig godt der men det er mye stress, ikke så tung jobb fysisk men MYE stress og jeg er utslitt nesten hver gang jeg kommer hjem fra jobb. I går når jeg kom hjem fra jobb og satte meg ned så *pang* og jeg er "ombord i båten igjen". Jeg tenkte at det sikkert ikke blir så ille denne gangen, prøver å være positiv men det er ikke lett med tanke på hvor lenge det varte sist. Ikke at en mnd er ekstremt lenge, men det er fælt uansett hvor lenge det er. Bare forestill dere hvordan det er å være ombord i en båt i dårlig vær i en mnd :(

For å ha det sagt så har jeg jobbet i ca 70% stilling på skolen, hatt høstferie, lang juleferie, vinterferie og lang påskeferie, så har ikke jobbet ekstremt mye siden sist jeg var svimmel.

Jeg blir litt bedre av å være i ro men ikke helt, kroppen "gynger" uansett. Jeg blir verre av å være aktiv, bare det å gå på do er ille. Er innimellom kvalm, fordi jeg er "sjøsyk". Har fri i dag og i morgen men skal jobbe i helgen, får vel komme meg til legen hvis jeg ikke er bedre i morgen. Kan ikke jobbe hvis jeg ikke blir bedre, må støtte meg når jeg går og sjangler. Er redd for å kollapse hvis jeg jobber med denne svimmelheten fordi jeg regner med at mer stress vil gjøre meg verre og verre.

Min søster får også slike anfall når hun har stresset og/eller er veldig sliten, men ikke over mange dager, bare 1-2 dager. Hun fikk diagnosen migrene uten hodepine, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i det når jeg googler. Denne gangen har jeg bittelitt aura og er litt lydsensitiv. Foreløbig er det ikke som på det verste i fjor, men frykter at det kan skje hvis jeg drar på jobb fredag. Skal klappe sammen pc'en fordi jeg blir ør i hodet av den, blir enda dårligere av tv'en pga alle bevegelsene.

Noen som har opplevd det samme? Eller noen her med diagnosen "migrene uten hodepine" som kan forklare hvordan de har det?

Takk takk! :)

Anonym poster: 0daf4a5440edd804253dc977092d1e8a

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Det kan komme fra nakke/rygg. Jeg har også opplevd å nesten helt plutselig bli skikkelig svimmel og hatt dårlig balanse + øresus. Jeg dro til legevakten og de tok blodprøver, ekg osv men fant ingenting. Prøv å gå til en manuell terapaut eller kiropraktor, det er mulig at det kan hjelpe. Jeg hadde ikke noe særlig vondt i nakken, men skjønte at den var skikkelig stiv når jeg gikk til en fysioterapaut Det er ihvertfall verdt å sjekke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte i vinter fastlegen min om å henvise meg til en psykomotorisk fysioterapeut, de skal være flinke til å lære bort anti-stress-metoder og sånt. Men pga 2 ÅRS ventetid her så droppet jeg det, men kanskje jeg skal be om henvisning til noe annet. Har ustabil økonomi pga ikke fast jobb, så kan ikke bare be om behandling fra det private.

Anonym poster: 0daf4a5440edd804253dc977092d1e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...