Gjest Kim Skrevet 12. juli 2012 #41 Skrevet 12. juli 2012 Skal man ha vin som aperitif, så må den i det minste være knusktørr. Moscato d'Asti er jo direkte søtt. Det må isåfall ble en Sancerre, pouilly Fume eller lignende tørr frisk vin, f.eks en god riesling.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #42 Skrevet 12. juli 2012 Jaaa.... jeg vet ikke om vin er tingen. Vi skal jo ha hvitvin til forrett, og for de som skal ha fisk til hovedrett blir det enda mer hvitvin. Til kjøttet er det rødvin. TS Anonym poster: 4b1006b4a2bed3e80d5830ab9a094b52
Gjest Adriane Skrevet 12. juli 2012 #43 Skrevet 12. juli 2012 Skal man ha vin som aperitif, så må den i det minste være knusktørr. Moscato d'Asti er jo direkte søtt. Det må isåfall ble en Sancerre, pouilly Fume eller lignende tørr frisk vin, f.eks en god riesling. Jeg har hatt inntrykk av at mange foretrekker litt (til veldig) søte, men allikevel friske/fruktige aperitiffer, men det er selvsagt smak og behag Var også derfor jeg foreslo Torres San Valentin som et alternativ. Den er jo langt mindre søt enn de andre. Men ja, jeg er enig i at f.eks en god Riesling definitivt kan egne seg som aperitif TS: Nei, da skjønner jeg jo at hvitvin (også) blir litt feil Da ville nok jeg personlig gått for Dry Martini, men igjen - det handler om smak og behag
Becci Skrevet 13. juli 2012 #44 Skrevet 13. juli 2012 Feiret bursdagen til ei venninne i vår, hun serverte Smirnoff Grand Cosmopolitan blandet med sitronbrus som velkomstdrink til gjestene. Dette slo veldig godt an og er noe jeg vurderer til mitt eget bryllup Det er i utgangspunktet ikke høy prosent i, og når den blandes ut så blir det ikke det samme som vanlige drinker med rein sprit. Men, om dette passer kommer jo litt an på hvilke type bryllup dere skal ha
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #45 Skrevet 13. juli 2012 Feiret bursdagen til ei venninne i vår, hun serverte Smirnoff Grand Cosmopolitan blandet med sitronbrus som velkomstdrink til gjestene. Dette slo veldig godt an og er noe jeg vurderer til mitt eget bryllup Det er i utgangspunktet ikke høy prosent i, og når den blandes ut så blir det ikke det samme som vanlige drinker med rein sprit. Men, om dette passer kommer jo litt an på hvilke type bryllup dere skal ha Usikker på hva du mener med at det kommer an på "type bryllup" ?:-) Kan jeg få spørre om det var et 30 eller 50 års bursdag dette var i? Er det en drink alle liker uavhengig av alder? Anonym poster: 4b1006b4a2bed3e80d5830ab9a094b52
Gjest gjest17 Skrevet 13. juli 2012 #46 Skrevet 13. juli 2012 Bare ett lite innspill på det siste tipset der, skal man først servere cosmopolitan så server en skikkelig en! :-) Søt cosmo er jo forferdelig dårlig.
Becci Skrevet 13. juli 2012 #47 Skrevet 13. juli 2012 Usikker på hva du mener med at det kommer an på "type bryllup" ?:-) Kan jeg få spørre om det var et 30 eller 50 års bursdag dette var i? Er det en drink alle liker uavhengig av alder? Anonym poster: 4b1006b4a2bed3e80d5830ab9a094b52 Dette var til ei venninne i 20årene, men jeg tror ikke det kommer an på alderen om du liker det eller ikke . Anbefales å smake om du ikke har smakt Men, jeg vet at noen bekjente er veldg på at drinker ikke passer seg i "den type bryllup" de skal ha.. altså med en prislapp på 100tusen og den type ting, der alt kal være kjempe fancy og de kan skal servere dyr vin og champagne, fordi de mener drinker ikke er "bra nok" hvis du skjønner? Så jeg aner ikke om dette er noe andre mennesker også tenker..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå