Gå til innhold

Noen synspunkter??


Gjest MåneSkygge

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Som noen kanskje har fått med seg så skal jeg flytte til Oslo nå. Jeg gleder meg masse men mamma gjør ting litt vanskelig. Mange her vet sikkert at jeg har hatt problemer med rus men vil jeg ha dop får like lett tak i det her som i Oslo. Mamma har satt seg skikkerlig på bakbena! Hun vil ikke høre snakk om at jeg skal flytte og har slutta å prata med meg etter jeg fortalte det. Jeg forstår at hun kan være redd men jeg er snart 22år og kan ikke live livet mitt etter henne. Jeg kommer uansett til å flytte men det ser ut som vi ikke kommer til å ha kontakt lengere da. Jeg mener hun bør respektere mine valg, jeg er voksen og må få leve livet mitt selv. Hva synes dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at hun er redd for deg. Oslo byr jo faktisk på mange muligheter og lett tilgang til rus. Men det er du som er den viktige faktoren. Er du selv overbevist på at du klarer dette, må du formidle til henne på en voksen måte. Sett deg ned å snakk med henne. Berolig henne. Kanskje det hjelper. Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Klart hun må respektere dine valg.

Samtidig syns jeg det er ganske naturlig at hun er bekymret, spesielt siden du har vært rusmisbruker. Oslo høres skummelt nok ut uansett.

Har fått med meg at du flytter for å være sammen med en venninne, kan det være årsaken til at moren din er bekymret? Jeg reagerte nok litt da jeg leste innlegget ditt på samliv, det virker som du har tatt bestemmelsen temmelig raskt?

Mitt råd er at du setter deg ned og snakker med moren din og prøver og forklarer hvorfor det er så viktig for deg å flytte. Enten forstår hun eller så gjør hun ikke.

I siste ende er valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Mye av grunnen til at jeg vil flytte er at jeg føler jeg har brukt opp byen her på en måte. Jeg tok mange dumme valg mens jeg drev med rus og det sliter jeg med å leve med her nå. Trondheim er en stor by men alle kjenner noen som kjenner noen som du kjenner... Her får jeg telefoner flere ganger i uken om jeg vil ha noe stoff men sier alltid nei.

Jeg forstår jo at hun er bekymret. Men jeg er jo våksen og føler jeg må få bestemme over meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Glemte å si at jeg har lenge prata med mine nære om at jeg hadde lyst til å flytte til Oslo men kjente ingen der så da jeg fikk kontakt med vennona mi igjen så falt alt på plass liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner henne godt.

Det hviler jo på deg nå som du har bestemt deg - å oppføre deg som den voksne personen som du faktisk er.

Ettersom hun ser at det går bra - noe du må sørge for - så vil hun nok slappe mere av, og bli mer imøtekommende.

Hun har det sikkert vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se hvordan hun reagere når hun får vite at jeg skal flytte til Kreta i mai da :-?

Ja, det blir nok "spennende" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Det var ikke Kreta jeg bodde før.. Det er derfor fi drar til Kreta og ikke til Kos som var plassen der alt gikk galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

I mitt hodet også, Harvey, men jeg er heller ikke blitt spurt...

TinaK - beklager, men jeg syns plutselig du virket litt mindre voksen enn da du sa du ville flytte til Oslo...

Men, som allerede sagt, i siste ende er det ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke Kreta jeg bodde før.. Det er derfor fi drar til Kreta og ikke til Kos som var plassen der alt gikk galt.

Jeg vet ingenting om din historie, jeg vet kun det som står i denne tråden, og enda sitter jeg med samme inntrykk som Brunhilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Er jeg ikke voksen fordi at jeg har lyst til å reise til Kreta for å jobbe?? Jeg har lyst til å se mer av verden enn bare Norge før jeg slår meg til ro.. Er det så rart da? Jeg har også psoriasis og psoriasis ledgikt og det blir bedre i varmere strøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Joda, det at du ikke virker voksen i mine øyne har ingenting med at du vil reise til Kreta å gjøre, heller med at du ikke har fortalt det til din mor!

Til Kreta for å jobbe, sier du? Sa du ikke i et annet innlegg at du ville bli uføretrygdet?

Jeg melder pass, jeg, når det blir så mange motstridende utsagn.

Jeg syns uansett du skal gjøre det som passer deg best, men det gjør du nok uansett, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Til Kreta for å jobbe, sier du? Sa du ikke i et annet innlegg at du ville bli uføretrygdet?

Grunnen til at jeg ville bli uføretrygdet her er fordi min psoriasis ledgikt er så ille når jeg er i Norge at jeg ikke kan jobbe.Pluss at jeg har psoriasisrelaterbekkdrevs som også gjør jobb i det klikmaet vi jhar i Norge, umulig. Men når jeg er i varmere strøk merker jeg ingenting til rygg og ledd plagene. Det er en av grunnene til at jeg vil flytte dit for å jobbe. Så jeg slipper å bli ufør. Det er ikke gøy å bli ufør når du er 22år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at du vil leve ditt eget liv og bestemme over det. Det vil vi alle. Men når jeg har lest historiene dine om forhold og misbruk og kropp og sånn, så må jeg si at du burde være inderlig takknemlig for at noen bryr seg og er redd for deg. Jeg kan også godt forstå at hun er redd for deg.

Og å skjule fremtidige planer som du gjør, synes jeg neppe hun fortjener, og gjør det nok heller ikke lettere å stole på deg.

Åpenhet og forklaring, forståelse og omsorg og omtanke er nok nøkkelord her. Hun er glad i deg og vil det beste for datteren sin. Hun ønsker sikkert å stole på deg, men tillit er noe man gjør seg fortjent til.

Ja, igjen, du er voksen, og da må du også være voksen nok til å se ting fra andre siden, og respektere din mor såpass at du forteller henne hva du planlegger.

Forøvrig har jeg selv en periode med en "karriere" på Kreta, det er en vakker øy. Ikke la dem spise deg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg ser ting fra hennes side også men kan ikke leve mitt liv etter henne. Vanskelig å fortelle henne om planene mine om å flytte til Kreat for da jeg sa jeg ville flytte til Oslo slengte hun på røret og nekter å prate med meg. Vil nå ikke si det var så voksent gjort eller da....

Jeg søkte selv hjelp da jeg kom hjem, uten at noen ba meg om det. Burde nå vise at jeg har forandret meg det da. Men vanskelig å sette seg ned å prate med henne så hun nekter å prate med meg.

Hun er veldig spesiell og eier ikke empati. Klarer ikke å sette seg inn i andres situasjon. Hun vil ikke høre eller forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 21, voksen nok til å bestemme selv. Moren din kan ikke manipulere deg ved å kaste på røret og true med å aldri snakke med deg mer, i alle fall må du ikke bry deg om det.

Vet ikke om Oslo er den "fella" å gå i når det gjelder rus. Jeg var atten og bodde i en mindre by sørpå - og ruset meg. Alle - også i miljøet - advarte meg mot å flytte til Oslo, fordi jeg da sikkert ville miste grepet i "den forferdelige byen".

Men - det skjedde ikke.

I Oslo er det mange miljøer å velge i. Det er helt opp til deg selv.

Når det gjelder Kreta - så synes jeg du bør søke uføretrygd før du drar, dersom du er så plaget at jobb her hjemme blir vanskelig for deg. Du kan likevel jobbe når du har uføretrygd - og tjene 54000 i året ved siden av trygda (du kan tjene mer, men da går du litt ned i trygd, uten at jeg kjenner til hvor mye - men det skal lønne seg å jobbe...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt din mors bekymring, men du er myndig og bestemmer over ditt eget liv.

Forhåpentligvis er du sterk nok til å klare å holde deg unna "fristelsene" som vil dukke opp på din vei.

Men:

Først sier du at du skal flytte til Oslo og at du har bestemt deg for det, også skal du plutselig flytte til Kreta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...