AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Hei flotte mennesker! Jeg trenger litt tips her, for jeg og min kjære sitter og planlegger vår sydentur og prøver å regne ut hvor mye penger vi faktisk trenger å sette av til turen. Vi skal være en uke i Alanya og er to stk. Hvor mye ville dere beregnet? Ser for meg at vi kommer til å spise ute til hvertfall nesten alle måltider, og et par drinker i ny og ne. Men det blir ikke noe feste-tur på oss altså, selvom vi akkurat har fylt 20 begge to. Setter veldig stor pris på tips! Anonym poster: 2ac7221d18f6ba98e6b743013bac1086
Gjest _La Femme Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Jeg bruker å regne 1000 kroner dagen per person på sydenreiser. Det går mye penger på restauranter, drinker, shopping, aktiviteter, osv..
alexaa Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Til dere to ville jeg satt av kanskje 10 000. Det er noe rundt der meg og min kjære pleier å ha med på en uke ferie. Hadde satsa på å sette bort hver eneste krone jeg kunne til ferien. Denne uka her lever vi på nudler og brød, for vi skal ha alle midler til å kose oss når ferien kommer
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 En middag alá biff koster rundt 20-30 tyrkiske lirer. Vann koster rundt 2 lire. En øl koster fra 5-15 lire (kommer an på om det er import og hvor du kjøper den typ: butikk, rest, disco). Drink koster fra 15-25 lire. Brus koster fra 1,5 til 5 lirer (kommer an på hvor du kjøper den) Solseng og parasoll koster ca 3-5 lire. Döner kebab på gata ca 5 lire. Kursen på tyrkisk lire er på ca 3,8 for tiden. Dvs. at en tyrkisk lire er verdt 3,8 norske kroner. Så har du en liten pekepinn på hva ting koster Jeg ville nok hatt med meg rundt 10 000 for dere begge eller mer i reserve. Greit å ha det litt romslig økonomi på ferie hvis dere vil shoppe, dra på utflukter osv.. Men dere klarer dere helt fint på mindre også. Billigere er det hvis dere kjøper vann og brus på butikken fremfor hotellbaren og kiosker. Godt tips er å kjøpe med dere brus og vann til stranden på butikk, for de er ganske stive priser i strandkioskene. Har betalt opp til 7 lire for en liten boks brus f,eks. Da blir det mye etter hvert siden det er så varmt, og du trenger en del veske i løpet av den dag. Anonym poster: 24c9d58ed78eeafc9dcb8e8a494d99a7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Vi to brukte 7000 kr på 2 uker der i fjor, det inkluderte leiebil en hel dag. Spiste middag ute hver dag, og lunsj nesten hver dag. Drakk mye vin og øl, men festet ikke. Halvparten av gangene (minst) åt vi der hvor tyrkerne selv spiser, mye billigere og bedre. Anonym poster: 9e070292c77627f4ad482e0689a21579
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå