Gå til innhold

Kløe i underlivet etter samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hadde sex med ny partner i går da uten kondom. Går på p-piller. Skjeden er i dag veldig sensitiv og kjennes litt ut som den klør(eller kiler..?) hele tiden. Hva skjer med det? Er litt usikker på om dette har skjedd før da jeg ikke akkurat går rundt å husker på sånt. Noen som har svar? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man får ny partner tar det ofte litt tid før dere blir vant til hverandre, kjemisk sett. Så det er ikke uvanlig å kjenne litt kløe eller kiling i skjeden de første par gangene.

Det er også lett å få sopp når man får ny partner, av samme grunn.

Husk å skylle evt tørke deg godt og gjerne tisse etter samleie for å forebygge sopp og uvi. :)

Skrevet

Takker! Får håpe det går seg til etter hvert! Syntes det var noe kjent, men er vel en stund siden det var slikt sist! :)

Skrevet

Og så glemte jeg å legge til at når man får ny sexpartner, har man gjerne sex ganske ofte, og det sliter jo litt på skjeden det også ;) Det er feks veldig vanlig å bli sår og tørr, og få kløe av den grunn. I så tilfelle, kan du kjøpe vaginatorier med melkesyre på apoteket for å gjenopprette balansen :)

Skrevet (endret)

Noen ideer for å stoppe kløen da? Kjenner jeg begynner å bli litt lei her!

Takk for tips, skal sjekke det ut! :)

Endret av Nuttery
Skrevet

Lactal(eller hva den nå heter) melkesyrestikkpiller for skjeden, får du på apoteket.

Aloe Vera kan hjelpe til for å stoppe kløen om det ikke er sopp, bruk da 98%.

Hvis det er sopp er det fint med Canesten, gir det seg ikke etter en uke, kan du kontakte lege for å ta en sjekk og se om alt er som det skal.

For noen hjelper det også å dytte et hvitløksfedd opp i skjeden om kvelden før du legger deg. Ta det ut om morgenen. Gjenta om nødvendig.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sex med ny partner selv nå, uten kondom.
Og jeg er nesten sikker på at jeg har fått en soppinfeksjon, for dette klør noe voldsomt.
Begynner å bli sår også.

Lurer bare på om det er vanlig? Å få soppinfeksjon etter ny partner.
Og har det med hygienen til den andre å gjøre?

Anonymous poster hash: 69a32...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...