Gjest Nina80 Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Hei Vet ikke helt om jeg poster riktig nå, men prøver her. Jeg skal alene på ferie med min 7 år gamle gutt i sommer, og vi har blant annet tenkt oss i et stort badeland. Kom plutselig til å tenke på at vi får oss et dilemma når vi skal skifte, og lurer på hva dere hadde gjort. Tatt han med dere i damegarderoben? ( Det er han jo litt stor til, ser for meg at han hadde syns det var flaut hvis det er mange der) Eller sendt han alene i guttegarderoben? ( Noe jeg egentlig ikke har spesielt lyst til) Hvordan løser dere dette, hvis det er aktuelt? Takk for svar
Sophia Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Jeg ville nok sendt han alene i guttegardroben. Han er såpass stor at det klarer han alene 7
skruf Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 En 7-åring kan klare seg selv i guttegarderoben:-) Jenta mi var 6 første gang hun var alene i jentegarderoben da hun var med faren i badeland. 3
kaprifolen Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Sende han alene i herrearderoben, eventuellt høre om dere kan få assistanse av en badevakt som kan følge han. Evt sjekke om de har familiegarderober. Ellers bør dere droppe hele badeland. 3
ViljaH Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Jeg hadde tatt han med i damegarderoben. I vinter sa jeg fra til en mamma at jeg synes sønnen hennes var for stor for damegarderobe, hun syntes det var rart. Gutten var lengre enn meg, må ha vært over 12 år..
ViljaH Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Jeg hadde tatt han med i damegarderoben. I vinter sa jeg fra til en mamma at jeg synes sønnen hennes var for stor for damegarderobe, hun syntes det var rart. Gutten var lengre enn meg, må ha vært over 12 år..
Gjest Dorey Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Jeg hadde tatt ham med i damegarderoben. I allefall hvis det er i et badeland dere ikke har vært i før og med "ukjente" garderober. Han er da bare 7 år gammel.
Brunhilde Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Og neste år er han "bare" 8, så "bare 9"... De fleste svømmehaller (vil tro badeland også) har en aldersgrense på 6 år når det gjelder å være med i motsatt kjønns garderobe, noe som må være helt greit! 10
Rosalie Skrevet 10. juli 2012 #9 Skrevet 10. juli 2012 Han er for stor til å være med i damegarderoben. Tenk på småjentene på hans alder som helt sikkert ikke ønsker å møte gutter på egen alder i garderoben. For de blir utrolig bevisst på eget kjønn ganske raskt etter at de begynner på skolen. Så enten går han i herregarderoben alene ellers så finner dere på noe annet enn badeland. 7
kaffemor Skrevet 10. juli 2012 #10 Skrevet 10. juli 2012 Enig med de fleste her, la han gå alene i herregardroben 2
Auroressa Skrevet 10. juli 2012 #11 Skrevet 10. juli 2012 Jeg hadde latt det være opp til "sønnen min". Vist han er trygg og føler han selv kan gå på guttegarderoben er det jo greit, vist ikke skal det vel ikke være noe problem og ta han med på jentegarderoben, er jo ikke verre enn og ikke stille seg opp i en mengde med jenter/kvinner. Han er et barn, hadde han vært tenåring er saken noe helt annen. 1
skruf Skrevet 10. juli 2012 #12 Skrevet 10. juli 2012 Jeg hadde latt det være opp til "sønnen min". Vist han er trygg og føler han selv kan gå på guttegarderoben er det jo greit, vist ikke skal det vel ikke være noe problem og ta han med på jentegarderoben, er jo ikke verre enn og ikke stille seg opp i en mengde med jenter/kvinner. Han er et barn, hadde han vært tenåring er saken noe helt annen. Men det er kanskje også andre jenter på 8 år der som ikke synes det er så kjekt at en jevnaldrende gutt ser dem naken! 11
Helen Skrevet 10. juli 2012 #13 Skrevet 10. juli 2012 Jeg har en sønn på 12 år, han er lite selvstendig og hadde ikke klart seg selv i garderoben alene. Dette løser vi med at vi bruker handicapgarderoben når jeg er alene med han. De fleste steder har avlukker inne i garderoben og forheng eller avlukker i dusjen. Dette gjør at vi da er helt for oss selv og ikke sjenerer noen
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2012 #14 Skrevet 10. juli 2012 Dra på naturistbading så slipper du hele problemet. Det er dessuten mye tryggere en vanlige tekstilsteder.
She_Leiva Skrevet 10. juli 2012 #15 Skrevet 10. juli 2012 Jeg hadde sent han i herregarderoben. Mener at barn over 6 (altså skolealder) bor sendes i "sin egen" garderobe. 2
Gjest loren Skrevet 10. juli 2012 #16 Skrevet 10. juli 2012 Hadde også sendt i herregarderoben. Men aller helt vært med i familiegarderobe om det finnes. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2012 #17 Skrevet 10. juli 2012 Det er primært noe du må finne ut av sammen med gutten selv avhengi av hvor moden og trygg han er. Så ville jeg diskuterte det med noen eldre ansvarlige ved badeanlegget. Jeg vil si at det er adskillig værre å måtte være alene i en garderobe hvis man er usikker/engstelig enn å få et streifblikk av en av motsatt kjønn når man samtidig er sammen med foreldre. Så hvis gutten av forskjellige grunner er usikker/umoden så har det høyere prioritet en engstelige småjenter som alikevel sammen med mor. Voksne kvinners usikkerhet har absolutt lavest prioritet.
Auroressa Skrevet 10. juli 2012 #18 Skrevet 10. juli 2012 Men det er kanskje også andre jenter på 8 år der som ikke synes det er så kjekt at en jevnaldrende gutt ser dem naken! Dem er fremdeles barn? Når jeg var under 10 år så tenkte ikke jeg noe seksuelt eller syntes nakenhet var flaut når det kom til det motsatte kjønn.
kaffemor Skrevet 10. juli 2012 #19 Skrevet 10. juli 2012 Dem er fremdeles barn? Når jeg var under 10 år så tenkte ikke jeg noe seksuelt eller syntes nakenhet var flaut når det kom til det motsatte kjønn. Tja, de er jo barn, men mange er veldig bevisst på nakenhet i den alderen der. Mange barn ville ikke ha likt å møte en av guttene i klassen i jentegardroben. Er en grunn til at de fleste norske svømmehaller har en øvre grense på 6 år! 2
Celtic Heart Skrevet 11. juli 2012 #20 Skrevet 11. juli 2012 Da mine var 7 var de utrolig bevisst på at de var gutter og jeg dame. De hadde nektet plent å være med i damegarderoben. Bit tenna sammen, vær rask i garderoben selv og møt han på andre siden. De klarer mye selv barn hvis bare vi foreldre lar de bevise det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå