Gå til innhold

Lav selvfølelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel min negative tankegang som har ført meg hit, her jeg er i dag. Det jeg mestrer går i glemmeboken (eller så tenker jeg at det var på tide jeg fikk til såpass), og når jeg gjør eller sier noe galt, så er det typisk meg å banke meg selv opp for det, tenke på det lenge, og så gnager det inni meg.

Jeg har prøvd å bare la det gå, tenke positivt, at nå var jeg liksom flink. Prøvd affirmasjonsteknikken, men jeg føler bare at jeg lurer meg selv.

Jeg føler at jeg feiler i alt, at det er for mye jeg ikke får til. Jeg ser hvordan andre finner ting de er god til, og kanskje bruker det i en karriere, og jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne gjøre det samme.

Jeg vet om enkelte ting jeg er god til, men klarer som regel å dytte det ned også.

Dette problemet vises da også når jeg skal prate med folk. Vet ikke hva jeg skal prate om, for jeg er jo ikke en interessant person? Hva har liksom jeg å tilby?

Ja, jeg går til psykolog for min lave selvfølelse, men jeg får bare masse teori og enkelte teknikker jeg skal prøve, som ikke funker.

Andre som har hatt eller har det sånn? Noe jeg kan gjøre for å få det bedre med meg selv?

Anonym poster: 7c9ee0fcd12e19c4c5dfd72f0d9957c7

Videoannonse
Annonse
Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg er sånn. Men jeg har heller ikke noen stor interesse av venner osv. Har derfor i dag så og si null kontakt, og unngår å få kontakt igjen med gamle kjente.

Har også ganske lav selvfølelse, og det der i mot er ganske hemmende. Jeg vet dessverre ikke om så mye som styrker den, men for meg er det veldig viktig å være meg selv. Jeg kan faktisk ikke lyve eller gjødre andre ting som ikke er "meg" føler meg elendig da.

Jeg bruker litt sminke, er ikke redd for å gå i kjoler og jeg bruker extension. DET hjelper for meg.

For meg hjelper det også å trene, vet det er en klisje, men det er virkelig til hjelp for å få ut negativ energi. Samme om man er stor eller liten, så er trening sunt for kropp og sjel.

Prøv å ikke sammenligne deg med andre, du er god som du er, du må "bare" tørre å være deg selv, uten å bli usikker på det du gjør.

Lev for deg selv, pynt deg for deg selv og tenk på hvorfor DU vil bli trygg. Tenk så mange muligheter det åpner ! Jeg kan ikke vente til jeg kan gå fritt rundt og gjøre akkurat det jeg vil, uten å tenke på hva andre mener om meg. Jeg er godt i gang og har planer for hvordan JEG skal styrke selvfølelsen, for jeg vet hva som skal til for min del.

Hvorfor har du så liten tro på deg selv ? tenk nøye etter,har du egentlig noen grunn eller er det kun tankene dine du trenger å endre ? Mest sansynlig er det det siste, og det er bra du får hjelp for det. Håper den nye psykologen din er flinkere ! Jeg har hatt en "dårlig" psykolog selv, og har fått tilbud om ny behandling da det var noe greier med den psykologen jeg hadde. Håper det ordner seg for deg, og husk, du er den eneste som sitter å tenker negativt om deg selv. De aller færreste sitter å tenker dritt om andre, eller tenker dritt om folk de ser. Jeg gjør i alle fall ikke det, og sikkert ikke du heller.

Dette her var nok ikke særlig til hjelp, men du skal vite at du er ikke alene om å ha det sånn, og det finnes god hjelp. Du er akkurat like mye verdt som alle andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...