Gå til innhold

Nakenbilder til mobil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort noe jeg aldri burde tenkt på.. Det har seg slik at jeg og en gutt i klassen min hadde en avtale hvor vi skulle utveksle nakenbilder til hverandre over mobilen. Jeg sendte først, og deretter han. Det viste seg at dette bildet han sendte ikke var av han selv, men et bilde han da fant på nettet. Jeg har rett og slett blitt lurt av en klassekamerat.

Han har nå tre nakenbilder av meg på mobilen sin, og jeg kan ikke stole på han igjen. Det blir vanskelig og i det hele tatt se på han når skolen starer igjen etter ferien. Jeg er flau og føler meg utnyttet, ettersom han nå kan bruke dette imot meg.

Jeg tenker særlig på om han vil vise bildene til noen, eller i det hele tatt fortelle om dette. Han sier selv at han er stille om dette, men jeg vet virkelig ikke.

Angrer virkelig dette, og vet at det jeg gjorde er ekstremt dumt.. Uff, hva skal jeg gjøre?

Anonym poster: 4662702a12272fdcbda13670be5e9519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anntar at du er tenåring? Skulle ønske jeg kunne si at folk er fornuftige og voksne nok til å holde slikt for seg selv - men i den aldersgruppen er det vel mye annet som styrer dessverre.

Jeg sier ikke du skal forvente at dette spres, men du bør ikke se bort ifra det heller. Du sier dette er en venn? Har du forsøkt å ta opp på en fornuftig måte at disse bildene skal slettes? Hva med å være litt proaktiv. Snakk med inspektøren på skolen samt politiet hvis du tror personen vil oppføre seg som idiot. Krev å få disse bildene slettet - noen ganger er angrep det beste forsvar.

• Liker 1
Skrevet

Viser det at det er deg på bildene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel desverre ikke så mye man kan gjøre med dette, men du kan jo si til han at hvis han viser bildene til noen eller legger det ut på nettet så blir du å anmelde han? Er du under 18 så vil det virkelig bli problemer for han.

Anonym poster: a9ca4c3842cbd6b2e15ddb2767714f6c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere! :) Vi er begge under 18 år, og det vises ikke at det er meg på bildene. Forhåpentligvis ordner det seg, da han påpekte at vi bare skulle glemme dette å fortsette og være venner som før.

AnonymBruker
Skrevet

Få ham til å slette bildene mens du ser at han sletter de.

Anonym poster: be0fc757fd48d229e577233ffd2b0968

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få ham til å slette bildene mens du ser at han sletter de.

Anonym poster: be0fc757fd48d229e577233ffd2b0968

Smart! Men hvordan kan jeg eventuelt få han til å ville møte meg for å vise at han sletter bildene? Tviler på at han gidder det med det første.

• Liker 1
Skrevet

Okei, en liten huskeregel jeg alltid bruker når jeg tar " snuskebilder" av meg selv, ikke ta med ansiktet!

Det er ikke like enkelt å kjenne deg igjen da ;)

Men hva om du møter han duden da, også tar du mobilen hans og sletter bildene... eller knuser den! Neida xD Du gjorde noe dumt, men snakk med fyren og eventuelt be han slette dem :P

Skrevet

For en douche!

Jeg syns ikke du gjorde noe dumt. Du visste vell ikke han var en slimål?

Det var uflaks.

Men dersom han bestemmer seg for å utnytte seg av disse bildene, for eksempel ved å vise dem til masse folk, vil karma ta han. Folk vil tenke negativt om han som gjør dette mot noen. Du blir et offer, han blir drittsekken ;)

Men jeg syns du bare skal heve deg over det. Det er jo bare nakenbilder!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, dere! Det har hjulpet masse. Forhåpentligvis ordner det seg.

Skrevet (endret)

Hva med å true med å kontakte foreldrene til personen hvis han ikke sletter bildene? Tom trussel, men burde funke.

Endret av meh
Skrevet

Så lenge ansiktet ditt ikke synes på bildene (eller andre ting som er gjenkjennelig ved deg) så kan han ikke bevise at det er deg på bildene. Om han synker såpass lavt at han deler bildene, så kan du bare nekte på at det er deg.

Husk at selv om du får han til å slette bildene fra telefonen sin mens du ser på, kan han ha lagret dem på for eksempel datamaskinen.

Skrevet

Prøv å tenk at det er ikke verdens undergang. Ansiktet ditt er ikke med, og nettet florerer jo av nakenbilder av ymse slag, så det skal godt gjøres å finne ut at dette er deg om det skulle blitt lekket på nett.

Nå har du forhåpentligvis lært noe av dette, og gjør ikke det samme igjen, med mindre det er en kjæreste, eller en du er 100% trygg på. Ta det som en lekse og gå videre med hodet høyt hevet :-)

Skrevet

Takk for svar, dere! :) Vi er begge under 18 år, og det vises ikke at det er meg på bildene. Forhåpentligvis ordner det seg, da han påpekte at vi bare skulle glemme dette å fortsette og være venner som før.

Hva er poenget med å være venn med noen du beviselig ikke kan stole på? Velg dine venner med omhu!

Skrevet (endret)

Hei TS.

Det du bør være klar over er at det ikke nødvendigvis holder å slette de fra mobilen hans. iPhone har f.eks. mulighet for automatisk synkronisering av bilder opp mot iCloud (servere på nettet), det samme gjelder andre smarttelefoner. Altså er det mulig at bildene allerede ligger på andre steder enn på mobilen hans, og dette uten at han nødvendigvis har lagt de inn på datamaskinen eller sendt bildene til noen kompiser.

Hadde jeg vært deg hadde jeg forklart situasjonen på juss delen av forumet til diskusjon.no, for på denne måten å få litt oversikt over hva du eventuelt kan slå i bordet med rent juridisk. Du er ikke akkurat den første som har havnet i denne situasjonen, så antakelig kan du finne litt informasjon ved å søke litt via google også.

Forhåpentligvis holder det å konfrontere han personlig en gang til, slik at du får muligheten til å slette bildene selv / se om de er slettet, men det er greit å vite hvor langt du kan gå i å presse han. Du kan selvfølgelig vurdere å uansett trekke inn andre, for på denne måten å øke sannsynligheten for at bildene blir slettet for godt, men da øker du samtidig også sjansen for at andre i skolemiljøet får vite om dette.

Endret av 2046
Skrevet

Hva med å true med å kontakte foreldrene til personen hvis han ikke sletter bildene? Tom trussel, men burde funke.

Det kan i og for seg funne under rette omstendigheter, men jeg tror ikke TS kommer langt med den. Aller først fordi det er en 'tom trussel' som du sier, men og fordi han strengt tatt ikke har gjort noe ulovlig heller. At de hadde en uformell avtale er ikke gyldig grunn, og TS sendte bildene frivillig, om så uten å tenke konsekvens.

Til TS, du kan nok i beste fall snakke ham ut av det, og i værste fall prise deg lykkelig over at ditt ansikt ikke synes. Allikevel håper jeg du har lært at slike ting er uendelig dumt å gjere, ettersom ting man sender med dagens teknologi kan alltids spores opp på nytt, selv etter at man har trykket 'slett' på mobilen. Snakk med han, men med mindre han truer deg med bildene eller legger dem ut for offentligheten(noe han i stort sett ikke har lov til uten ditt samtykke), er det nok ikke mye mer du kan gjøre enn å stole på at han holder dem for seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avtaler er da til for å holdes.

Synes han burde vært så voksen at han sendte bilder av seg som avtalt.

Siden du ikke kan gjenkjennes på bildene, så er det vel ikke så farlig.

Men ikke mye til "venn".

Maser du mye om "sletting" innrømmer du kanskje ovenfor flere at det er deg.

Bryr du deg ikke, er det han som blir "tulling".

Anonym poster: 1b463ad488a8b6fb82092a70a9b68a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...