Frøya90 Skrevet 11. juli 2012 #61 Skrevet 11. juli 2012 Jeg mener det er umoralskt og galt å bli underholdt og ha det kjekt på bekostning av andres lidelse. Jeg er aktivt medlem i NOAH, og en av hjertesakene mine er sirkus. Jeg deltar på aksjoner mot sirkus hver gang Arnardo og Merano er i Oslo. Gir ut løpesedler, skriver debattinnlegg og informerer. Dyr i sirkus er et er et svært debattert tema, og det tar nok ikke lang tid før det er uolvlig med dyr i sirkus også i Norge. Hellas og Israel er eksempler på land som nylig har innført forbud. Jeg mener at det er hinsides og en skam at dyr fremdeles brukes i sirkus i en velferdsstat som Norge. Det er dyreplageri på høgt nivå, og langt ifra idyllisk og underholdende. Det finnes så mye annet å ta ungene med på enn sirkus med dyr. Norge må hente mer inspirasjon fra andre land - vi trenger flere ny-sirkus som Cirque du soleil og Cirkuc Cirkor. Det er mye bedre underholdning! Og hva med teater, turn, dans, tivoli etc? Dette er jo også noe barn fascineres av. Jeg skjønner at mange familier vil at barna deres skal få oppleve dyr på nært hold, men da bør en forsikre seg på forhånd om at det er gode og skikkelige forhold. Personlig er jeg imot alle dyreparker, men anbefaler likevel Kristiansand dyrepark for de som (absolutt må).. Der har dyrene det så bra som det går an i fangenskap, og de blir behandlet på en verdig måte. Det er jo også noe som barn bør læres til, mener jeg – at det er galt å bli underholdt og ha det kjekt på bekostning av andres lidelse. 4
Frøya90 Skrevet 11. juli 2012 #62 Skrevet 11. juli 2012 (endret) Anbefaler forresten denne dokumentaren: Og her er elefanten Baba fra sirkus Merano Det er filmet i april 2012. Baba har tydelig stereotypisk atferd. Ellers anbefaler jeg å lese seg litt opp om hvordan forholdene til dyrene er på Arnardo og Merano. Endret 11. juli 2012 av Frøya90 2
Gjest Gagaen Skrevet 12. juli 2012 #63 Skrevet 12. juli 2012 Jeg går ikke på sirkus , men det er fordi jeg ikke liker klovner . Jeg syns de er ekle og slett ikke morsomme . Skal mer til for å imponere meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå