cilja Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Tar du med barna på sirkus hvor det brukes dyr som en del av underholdingen? Tenker du noen gang over hvordan disse dyrene har det? Å bruke dyr som underholding på denne måten er dyreplageri. Ved å gå på sirkus støtter du og barna dine dette plageriet. Hvorfor? 16
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Tar du med barna på sirkus hvor det brukes dyr som en del av underholdingen? Tenker du noen gang over hvordan disse dyrene har det? Å bruke dyr som underholding på denne måten er dyreplageri. Ved å gå på sirkus støtter du og barna dine dette plageriet. Hvorfor? Åhh herregud! Glad du ikke er min mor! Snakk om å være overhysterisk! Anonym poster: 014727708279bcd7957c1b28dd9e5c0f 5
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Sist det var sirkus her jeg bor så var det bare en håndfull mennesker som dro på forestillingen, er kjempeglad for at mennesker begynner å få øynene opp nå 9
FantasDick Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Vi går ikke på sirkus. Liten generalisering; elefanter skal ikke leve i en manesje, lastebil eller på veien. 9
cilja Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2012 Åhh herregud! Glad du ikke er min mor! Snakk om å være overhysterisk! Anonym poster: 014727708279bcd7957c1b28dd9e5c0f Har du noen vettuge motargumenter? Overhysterisk, nei. Reflektert, intelligent og empatisk, ja! 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Dere som ikke går på sirkus går vel ikke i dyrehagen heller? Anonym poster: e28664ba7dcae7fd17c79c1b2b694a0d 7
Honesty Skrevet 9. juli 2012 #8 Skrevet 9. juli 2012 Foreløpig har ikke problemstillingen vært aktuell, men jeg håper å kunne forklare hvorfor jeg ikke synes sirkus og dyrehager er bra underholdning (i mangel på bedre ord). 2
Lammelåret Skrevet 9. juli 2012 #9 Skrevet 9. juli 2012 Generelt har jeg ingen motforestillinger mot å gå på sirkus, men dyrt er det. 3
gompen Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 Høns skal ikke leve i bur heller. Håper du ikke spiser egg og kylling. Nei, jeg tar ikke med barna på sirkus. Var med i en bursdagsfeiring på sirkus da barnet mitt var rundt tre år. Det er det minst underholdene jeg noengang har sett. Så ikke ut som dyrene trivdes særlig heller. Så det har jeg ikke gjort igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #11 Skrevet 9. juli 2012 Foreløpig har ikke problemstillingen vært aktuell, men jeg håper å kunne forklare hvorfor jeg ikke synes sirkus og dyrehager er bra underholdning (i mangel på bedre ord). Er det så vanskelig å forklare? Hvis du mener at dyrene lider så er det da bare å si det? Anonym poster: e28664ba7dcae7fd17c79c1b2b694a0d
cilja Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2012 Selv om jeg ikke drar i dyrehage (har kun vært i et ape "rescue centre") så tror jeg tross alt dyr i dyrehage har det hakket bedre enn dyr som fraktes rundt i lastebiler har. Generelt er jeg imot alt av dyrehold som innebærer en så stor del tvang overfor dyrene at de mistrives. En frittgående høne er jo ikke 100% fri, men ganske nære. Og nei, jeg spiser ikke kjøtt. 4
Silfen Skrevet 9. juli 2012 #13 Skrevet 9. juli 2012 Nei, så fremt det ikke er dyrefrie sirkus så gjør jeg ikke det. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #14 Skrevet 9. juli 2012 Vi ble tatt med på sirkus når vi var små, og jeg husker det var en magisk opplevelse, for å si det mildt. Musikken,stemningen,dyrene... Så klart så lager det en bismak å tenke på at man har økonomisk støttet dårlig behandling av dyr.. Jeg husker at jeg la merke til at hestene virket tynne, og jeg var vel bare 12. Men nå til dags så bruker de vel ikke dyr i sirkus lengre? Anonym poster: 64bdc2a5ca3ccf17059f914e8f1e2c1b
Portvinpiken Skrevet 9. juli 2012 #15 Skrevet 9. juli 2012 Dere som ikke går på sirkus går vel ikke i dyrehagen heller? Anonym poster: e28664ba7dcae7fd17c79c1b2b694a0d Stemmer :-) 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #16 Skrevet 9. juli 2012 Selv om jeg ikke drar i dyrehage (har kun vært i et ape "rescue centre") så tror jeg tross alt dyr i dyrehage har det hakket bedre enn dyr som fraktes rundt i lastebiler har. Det spiller vel ingen rolle hva du tror om den saken, for dyrene i dyrehagen går jo ikke rundt å tenker at "Jeg skulle gjerne løpt rundt på savannen nå, men jeg får være glad for at jeg havnet her og ikke på sirkus, tross alt." Enten er man mot dyr i fangenskap eller så er man det ikke. Anonym poster: e28664ba7dcae7fd17c79c1b2b694a0d 7
Gjest Raindrops Skrevet 9. juli 2012 #17 Skrevet 9. juli 2012 Første og eneste gangen jeg var på sirkus var jeg 7 år gammel, og jeg hadde gledet meg skikkelig til å se elefantene. Det endte bare med tårer fra min side da jeg fikk se elefantene som stod i bur, jeg har aldri sett så deprimerte dyr før og minnet gjør meg fortsatt trist. Så nei, om jeg noen gang får barn så tar jeg de ikke med på sirkus med dyr, det blir de pent nødt til å leve med. 6
Silfen Skrevet 9. juli 2012 #18 Skrevet 9. juli 2012 Jeg er helt klart for dyreparker som spiller en rolle i bevaringen av utrydningstruede arter. Kan ikke sammenlignes med sirkus engang. Hadde det ikke eksistert slike steder, som også må ha en inntekt for å drifte, så hadde man mistet fordeler med å forsøke å skape genetisk mangfold blant arter som skranter. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #19 Skrevet 9. juli 2012 Det verste dyreplageriet i Norge er det forresten verken sirkus eller dyrehager som står for, det er kylling- og eggprodusentene. Anonym poster: e28664ba7dcae7fd17c79c1b2b694a0d 3
Portvinpiken Skrevet 9. juli 2012 #20 Skrevet 9. juli 2012 Høns skal ikke leve i bur heller. Håper du ikke spiser egg og kylling. Nei, jeg tar ikke med barna på sirkus. Var med i en bursdagsfeiring på sirkus da barnet mitt var rundt tre år. Det er det minst underholdene jeg noengang har sett. Så ikke ut som dyrene trivdes særlig heller. Så det har jeg ikke gjort igjen. Og nettopp derfor er det flott å handle egg direkte fra gårder som har frittgående høns under gode forhold, evt kjøpe økologiske i butikken (som har mye mer plass enn såkalte frittgående fra Prior). Og hva i all verden er galt med å ihvertfall gjøre NOE bra?? Hvorfor skal det være enten - eller? Må man enten være vegetarianer for ikke å gå i dyreparker? Og de som går i dyreparker eller på sirkus MÅ spise masse kjøtt og for all del ikke økologiske egg? Fatter ikke hvorfor man skal latterliggjøres for å ha et ønske om å gjøre NOE bra ihvertfall. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå