^me^ Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 jeg kjøpte jordbær i butikken i dag, de var ikke de fineste jorbærene jeg hadde sett, de var litt mørkere i farge enn det jeg er vandt til å se, men tenkte at det har nok ikke så mye å si. når jeg nå skjerte i dem hadde de en brun liten ring inni. er de dårlige på noen måte?jeg tenkte, kanskje de er frostskadede fra lager eller transport eller noe?
Belima Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Kan virke som om de har fått ett slag. Da kan de bli brune. At de var mørke i fagen kan være at det har regnet før de ble plukket eller at de har stått lenge før de ble solgt. Ser det i butikken noen ganger på kvelden. De blir gjerne plukket ved 4-5 tiden om morgenen, de første og så igjen ved ti tiden. De kan også bli skadet hvis de blir oppbevart for kaldt. Husk jordbær tåler ikke temperaturen i kjølskapene vi har. Da blir de sure. Frostskader opptrer om vinteren på selve planta og da dør den.
Minya Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Det har også vært mye regn de siste ukene, og noen av jordbærene blir ofte litt raskere ødelagt når det er så mye regn. Vi fikk en batch på jobben i går som hadde "vannskader". Vi måtte plukke ut enkeltbær og endte opp med å tømme en kurv for å kompensere for de vi plukket ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå