Gjest hellokitty Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har benyttet meg av tilbudet på helsestasjonen for undom i fredrikstad frem til året jeg ble 20. Og etter det trodde jeg ikke at jeg kunne det lenger. Men for en stund siden snakket jeg med vennina mi som hadde fått der selvom hun var over 20. og nå så googlet jeg litt og fant denne linken. Også lurte jg bare på om noen kunne fortelle meg hva det betyr. http://hiof.no/nor/hogskolen-i-ostfold/aktuelt/hogskoleavisa/nyhetsarkiv/arkiv_-alle-nyheter/?&displayitem=1229&module=news Det står at det er åpent for høyskoleelever i østfold også står det under at alle sudenter kan benytte seg av tilbudet. Og jeg lurer bare på hvilken dag jeg skal gå dit? Dagen det er åpent for studenter eller ungdom? Er 21 og student men ikke på Høyskolen i østfold
Gjest hellokitty Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Og dette står det på hjemmesiden Åpningstid: mandag og onsdag kl 14.30-16.30 Ikke timebestilling, drop-in, det kan være ventetid. Tilbudet er gratis. Helsestasjon for ungdom er åpen for studenter onsdag kl. 15.00 - 17.00 Alle ansatte har taushetsplikt Besøksadresse: Kalandergården 1. etg - Nygaardsplassen ( Storgt. 2-4 ) Ved behov for øyeblikkelig hjelp må fastlege eller legevakt kontaktes. Angre-pille fås kjøpt på apotek uten resept. Målgruppe Ungdom opp til 20 år Når det står målgruppe betyr det at man må være under 20 eller 20 da?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Dette er ikke svar på det du spør om, men de fleste legekontor har mulighet for reseptbestilling over sms eller internett. Da får du resepten uten å måtte gå til legen (men det forutsetter at du tidligere har fått resept på den aktuelle medisinen). Jeg tviler forresten på at helsestasjonen jager deg ut fordi du er 21, det står jo målgruppe og ikke aldersgrense. Anonym poster: b1d2f4e7c205bffff61bf0fa23298cfe
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Når jeg får resept hos legen, får jeg for ett års forbruk. Da trenger jeg bare å gå til legen en gang i året. Anonym poster: 2e98c46ec3e8e92585122b3e9bd27b1d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Jeg vet bare hvordan det er i min by, der har de for ungdommer en dag og for studenter opp til 24 år en annen dag. Anonym poster: b90119bfd1c397cc56676524a49ea8b1
klumsa Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 I min by så er det sånn at er man over 20 så må man til legen å få resept å leger har de på helsestasjonen her ihvertfall så funker for meg å gå der:) Men det er kanskje ikke likt alle stedet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå