Gå til innhold

Oreo-kake

Fremhevede innlegg

Gjest Étoile
Skrevet

Men Oreo Dream som de har på Peppe's er jo myk...?

Det er uansett den beste dessertkaken som finnes i hele verden!! : :hjerter2: Når jeg en gang gifter meg skal jeg ha den kaken som dessert i bryllupet. :Nikke:

Det er forskjell på kjeksen oreo cookies, og kaka der de bruker kjeksen som ingrediens...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oreo Dream er fantastisk god, og jeg har flere ganger spist pizza på Peppes kun pga av denne kaka.......

Er det virkelig ingen som har oppskriften på denne kaka??

Skrevet
Oreo Dream er fantastisk god, og jeg har flere ganger spist pizza på Peppes kun pga av denne kaka.......

Er det virkelig ingen som har oppskriften på denne kaka??

Problemet er ikke at det ikke finnes noen oppskrift, men at det finnes altfor mange av dem. Søker du på nettet finner du tusenvis av oppskrifter på forskjellige oreo kaker og det ville ta altfor lang tid å lese gjennom alle for å finne den som ligner, og ikke minst prøve dem ut.

Gjest Anonymous
Skrevet

Siste gang jeg spiste Oreo kake på Peppes skulle de ta den av dessert menyen her i byen. Tror det var høsten 02. Vi fikk faktisk "restene" av det som var igjen. Dama var raus og gav oss hvert vårt gedigne kakestykke til vanlig pris. Åh...himmelsk.

Skrevet

Peppes har heldigvis ikke fjernet denne kaka fra menyen de stedene jeg har vært :-)

Den Peppes som ligger nærmest meg bruker jeg å få kjøpe to stykker med kake til prisen av en (uten is) og ta med hjem, som vi koser oss med når vi ikke er så mette av pizza!

Skrevet
Peppes har heldigvis ikke fjernet denne kaka fra menyen de stedene jeg har vært :-)

Ikke her heller. Egon's selger også Oreo Cake, men den koster 69 kroner, litt vel mye. Fant den på Sandvika Storsenter også, til 38 kr per stk. Tror jeg får heller hamstre oreos og eksperimentere med oppskrifter, fant et par som kanskje er riktige.

Skrevet
Oreo er visst forresten et uttrykk om fx svart-hvitt (setter på spissen nå) ekteskap... at det kom, fra USA ... hørte noe om det for en tid tilbake. Noen som vet mer?

Tror uttrykket kommer pg.a disse berømte kjeksene, ikke at kjeksene kalles "oreo" fordi de er svarte og hvite....hvis du skjønner! Har hørt uttrykket jeg også.

Skrevet

Glemte å opplyse om at de selger Oreo-kjeks på Mega på Bekkestua. På Sandvika Storsenter kan man kjøpe hele Oreo-kaker, importert direkte fra USA. Man kan også kjøpe ett og ett stykke.

Skrevet
På Sandvika Storsenter kan man kjøpe hele Oreo-kaker, importert direkte fra USA. Man kan også kjøpe ett og ett stykke.

Hvor finner man disse hele kakene på Sandvika? På Ultra har de ikke, har funnet dem i stykker i en "café" i andre etasje på Lilletorvet, men ellers har jeg ikke sett noe som helst.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Går det an å lage sånn kake selv da? Oppskrifter der ute?

Skrevet
Går det an å lage sånn kake selv da? Oppskrifter der ute?

Det er tusenvis av oppskriften på Oreo kake på nettet, nestne umulig å finne noen som passer slik man tror den blir laget. Har lest igjennom en del og plukket ut et par jeg skal prøve etterhvert, så hvis jeg finner en som ligner skal jeg rope ut. Men søk på "recipe" og "oreo cake" på Google så finner du haugevis.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Ariel_*
Skrevet

Dreamcake? Oreocake?

Jeg er på jakt etter oppskriften som de har på en kake seveneleven hvertfall i tromsø og på oslo flyplass. Det er nesten som en vanlig sjokoladekake, men med et tynt lag med en slags hvit krem i midten, og en slags seig sjokoladekrem på toppen ( det var også knuste oreokjekt på toppen, muligens inni også)

Noen som vet noe om denne kaken? hva den heter eller aller helst en oppskrift eller hvor jeg kan få kjøpt den henne.

Bor i stavanger, og her har de ikke den kaken på seveneleven eller noen andre steder jeg har sett.

desperat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...