Gjest Emera Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Noen som har vært på Peppes eller Egon (eller kanskje andre steder) og spist det? Aaaah, hvis jeg kommer til himmelen vil jeg har det til dessert hver eneste dag. Man legger sikkert ikke på seg heller, der oppe... Jeg lurer på om det går an å få tak i "oreo-cookies," som denne desserten er laget av. Det er jo noen amerikanske kjeks, vil jeg tro.
Arkana Skrevet 11. februar 2004 #2 Skrevet 11. februar 2004 Oreo-cookies har jeg bare sett på Jacob's på Holtet. Det ligger dessverre en hel times kjøring fra oss så vi er bare der kanskje en eller to ganger i året, og da skal jeg hilse og si at jeg hamstrer! Den oreo dreamcake er jo bare helt nydelig, men har ikke sett den i salg eller funnet en oppskrift som ligner. Vet du om noe?
Amarone Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Og du kan kjøpe oreo-cookies på Fine Foods på Bislett. Amarone
Gjest Étoile Skrevet 11. februar 2004 #4 Skrevet 11. februar 2004 Den samme oreo-kaken som de serverer på Peppes finner du bla på Deli de Luca og en av kioskene inne på Oslo City. Vanlige Oreo cookies selger de bla på Centra ved Colosseum.
Arkana Skrevet 11. februar 2004 #5 Skrevet 11. februar 2004 Den samme oreo-kaken som de serverer på Peppes finner du bla på Deli de Luca og en av kioskene inne på Oslo City. Og den kjøpes hel, ikke bare i stykker som servering? Og vet du kanskje også hvor mye den koster? *mase mase*
Gjest Emera Skrevet 11. februar 2004 #6 Skrevet 11. februar 2004 Vel, jeg har søkt på nettet, og det er en del oppskrifter. Men om de ligner den kaken vi får her vet jeg ikke noe om, dessverre. Men takk for tipset. Er jeg noen gang i nærheten av Jacob´s på Holtet så skal jeg også hamstre, ja. Men det er jo MANGE timers kjøretur herfra, da. Ja, det er jo Bislett, og... ALLTID kommer alt til Østlandet først *tramper surt med bena og furter*! Det blir vel Peppes igjen, det...
Elze Skrevet 11. februar 2004 #7 Skrevet 11. februar 2004 Centra har også Oreo Cookies, og de finnes vel flere steder rundt i landet? Trøst deg med at Oreokaken er ond - jeg la på meg 4 kilo over natten etter å ha spist ett eneste stykke . Veldig god kake, men aldri mer!
Gjest Zobel28 Skrevet 11. februar 2004 #8 Skrevet 11. februar 2004 Hei Jeg kjøpte Oreo Cookies på Smart Club for en ukes tid siden. Fikk 1.5 kg (10 ruller) for 99 kroner. Løp og kjøp dere som elsker Oreo Cookies.
Gjest Étoile Skrevet 11. februar 2004 #9 Skrevet 11. februar 2004 Og den kjøpes hel, ikke bare i stykker som servering? Og vet du kanskje også hvor mye den koster? *mase mase* Nei, serveringsstykker, 20 kr stykket. Men du kan jo spørre dem om du kan få kjøpe en hel, evt spørre hvem som er leverandør og kontakte denne.
Gjest Myumi Skrevet 11. februar 2004 #10 Skrevet 11. februar 2004 Oreo dream's desserten de har på Peppes er himmelsk god. Var med en venninne på på Peppes ved Stortinget for en stund siden og da bestilte vi denne, da vi fikk den på bordet spurte minst 5 andre gjester hva det var vi hadde fått og da servitøren forklarte bestilte samtlige Oreo dream dessert :D
Gjest Emeraldine i.i Skrevet 11. februar 2004 #11 Skrevet 11. februar 2004 Trøst deg med at Oreokaken er ond - jeg la på meg 4 kilo over natten etter å ha spist ett eneste stykke . Veldig god kake, men aldri mer! Oi, da tar jeg ikke den i kveld! :blunke:
Glitterchick Skrevet 11. februar 2004 #12 Skrevet 11. februar 2004 Oreo cookies har jeg kjøpt på Deli De Luca, den lille matbutikken ved Saga kino som selger amerikansk mat, men også noen litt større og nyere Rema 1000, bl. a. den på Sagene.
Gjest Myumi Skrevet 11. februar 2004 #13 Skrevet 11. februar 2004 Oi, da tar jeg ikke den i kveld! :blunke: Herregud for noe tullprat
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #14 Skrevet 11. februar 2004 Kakestykkene på Oslo City koster ikke 20, men 38 kroner per stykk. Men det er de jammen verdt også...
Tusenfryd Skrevet 11. februar 2004 #15 Skrevet 11. februar 2004 Oreo-cookies har jeg sett på Smart Club også. Og Oreo-kaken på Egon er vidunderlig. Mulig ond, men jeg viker ikke fra det onde, men angriper med gaffel i dødsforakt. Oreo er visst forresten et uttrykk om fx svart-hvitt (setter på spissen nå) ekteskap... at det kom, fra USA ... hørte noe om det for en tid tilbake. Noen som vet mer?
BlaBla Skrevet 12. februar 2004 #16 Skrevet 12. februar 2004 hva er egentlig oreo cookie? Er den hard, myk, fyll, ect.?
Gjest Étoile Skrevet 12. februar 2004 #17 Skrevet 12. februar 2004 To mørke sjokoladekjeks med hvitt fyll i midten.
Gjest Étoile Skrevet 12. februar 2004 #18 Skrevet 12. februar 2004 Kakestykkene på Oslo City koster ikke 20, men 38 kroner per stykk. Men det er de jammen verdt også... Kostet 20 sist jeg kjøpte på Deli de Luca, men det er noen måneder siden da.
Gjest Emera Skrevet 12. februar 2004 #19 Skrevet 12. februar 2004 Herregud for noe tullprat Ja, det er klart det er!
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. februar 2004 #20 Skrevet 14. februar 2004 To mørke sjokoladekjeks med hvitt fyll i midten. Men Oreo Dream som de har på Peppe's er jo myk...? Det er uansett den beste dessertkaken som finnes i hele verden!! : :hjerter2: Når jeg en gang gifter meg skal jeg ha den kaken som dessert i bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå