Gå til innhold

Er okseløp dyreplageri?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne artikkelen på VG:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10066510

I denne artikkelen er det lenket til en artikkel om en mann som ble drept under et okseløphttp://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=568065

Hva er greia med okseløp? Jeg synes det er forferdelig, og de menneskene som deltar leker jo med livet!

Anonym poster: 73c838eb6151e4292836aec873eb1520

Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg håper alltid at flest mulige menensker blir drept eller veldig hart skadet i disse løpene.

Jeg har ingen sympati for disse menneskene. Blir de drept eller skadet føler jeg bare glede.

• Liker 9
Gjest Violetta
Skrevet

Ja det er dyreplageri. Grusomt og på linje med tyrefekting.

• Liker 5
Skrevet

Det er og blir dyreplageri. Akkurat slik som tyrefekting er det.

Kjempetrist at folk finner slike ting underholdende. :tristbla:

• Liker 3
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Det burde ikke engang være nødvendig å spørre, det er 100% dyreplageri. Det eneste underholdene med det er alle menneskene som deltar som blir lemlestet.

• Liker 4
Skrevet

Det burde ikke engang være nødvendig å spørre, det er 100% dyreplageri. Det eneste underholdene med det er alle menneskene som deltar som blir lemlestet.

Helt enig.

Heia oksene!!

• Liker 2
Skrevet

Okseløp og tyrefekting er grusomt . Jeg koser meg når jeg ser mennesker blir skadet og gjerne drept under denne uhyrlige "sporten". Til pass for dem.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg er en av de som ler litt rått om noen blir hardt skadet under løpene.

De sender ut dyr, som knapt har sett mennesker i hele sitt liv, løs i gatene og kjeppjager de. De har dødsangst når de jages igjennom folkemengdene og løper for sine egne liv - for underholdning.

• Liker 5
Skrevet

Jeg heier alltid på oksen!:heiajente:

• Liker 2
Skrevet

For hver gang en leser at oksen(e) har stanget eller skadet noen,nikker jeg og sier flott gjort Okse.

Ja det er dyremishandling. Motbydelig rituale ,samme som tyrefektning. Fy F sier jeg bare ! :frustrert:

• Liker 3
Skrevet

Helt klart dyrplageri. Det er helt forkastelig at de får holde på slik. Stakkars livredde, stressede oksene :(

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er dyreplageri. Jeg har ingen intensjon om å ønske at flest mulig mennesker dør under disse løpene, på lik linje som jeg håper ingen ønsker å se min død fordi jeg livnærer kjøttindustrien, men jeg ønsker allikevel inderlig at de skal slutte med en slik tortur mot dyr. Når formålet i tillegg er underholdning fremfor næring, så blir utnyttelsen hakket mer vondt å la være uten å kjempe i mot.

Å bekjempe noe som er såpass hardbanka inn i kulturen kan ikke være enkelt for hverken enkeltpersoner eller partier, men det er nødvendig i mine øyne, og alle forsøk på å stanse denne sporten er dermed verdt min beundring.

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er dyreplageri. Jeg har ingen intensjon om å ønske at flest mulig mennesker dør under disse løpene, på lik linje som jeg håper ingen ønsker å se min død fordi jeg livnærer kjøttindustrien, men jeg ønsker allikevel inderlig at de skal slutte med en slik tortur mot dyr. Når formålet i tillegg er underholdning fremfor næring, så blir utnyttelsen hakket mer vondt å la være uten å kjempe i mot.

Å bekjempe noe som er såpass hardbanka inn i kulturen kan ikke være enkelt for hverken enkeltpersoner eller partier, men det er nødvendig i mine øyne, og alle forsøk på å stanse denne sporten er dermed verdt min beundring.

Det er på full fart ut, og kommer nok til å være en saga blott om noen år.

Iallfall den spanske varianten der man dreper oksen.

Portugiserne har en tradisjon der de bare snapper en rosett fra hornet til oksen, som selvfølgelig er pissed off hinsides beskrivelse. Men dyret kommer ikke til skade, og de eneste som er i fare, er tyre"fekterne" selv. Jeg har lest at det minner mye om det minoerne drev med i antikken. Deres variant av tyrefekting var å hoppe over hornene på tyren. Derav uttrykket "ta tyren ved hornene", muligens.

Gjest _La Femme
Skrevet

Det er enkelt å tenke at dette er bare en okse som springer etter noen idiotiske, dumme mennesker, men det er jo så mye mer enn det. Dette er en okse som er vokst opp i frykt, der den har blitt behandlet med tortur og stress slik at den skal prestere slik som den gjør i et okseløp. Det er ikke uvanlig at eierne av disse oksene gir oksene legemidler (stoffer) før løpet, eller torturerer og mishandler de før løpet slik at de skal utvikle en dypere aggresjon og redsel.

Det er helt grusomt. Jeg heier på oksen! Hver jævla gang.

• Liker 1
Skrevet

Klart det er dyremishandling. Jeg har aldri sett okser fly ut på den måten som disse oksene gjør, det er mye som skal til for å få dyrene i denne tilstanden. Oksene blir behandlet bra helt til disse dagene der avskum gjør hva de kan for å skade, stresse og gjøre oksene desperate, gudene vet hva som egentlig skjer med dem i de mørke båsene... Og som ikke det er nok lidelse blir alle oksene jaget sammen til tyrefekter-arenaen der de møter mer tortur.

Mister troen på menneskeheten hver gang jeg ser bilder fra tyrefekting og alle de uvitende idiotene som som sitter på tribunen og fryder seg over dyremishandling av verste sort, hvordan i all verden kan dette være lovlig i 2012?! Jeg jubler høyest når en person blir så alvorlig skadet at han må lide hvert eneste sekund resten av livet lenket fast i en rullestol så han ikke greier å avslutte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...