Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre nå.

I desember så kuttet jeg meg på innsiden av en finger. Skulle åpne garasjeporten så knakk metallhåndtaket i to. Måtte sy 4 sting i fingeren og denne ble utført av en turnuslege da min fastlege ikke var på jobb denne dagen. Det var en annen lege og så litt på fingeren og spurte om jeg kunne knytte hånden. Det greide jeg da.

Dette var forferdelig vondt i lange tider, fingeren var hoven og vond og jeg kunne verken bøye den eller strekke den ut. I midten av mars var jeg på sykehuset på Ortopedisk avdeling. To leger der så på den og de mente at ved hjelp av fysioterapi og strekkeøvelser skulle kunne rette opp i dette.

Etter fysioterapi i tre måneder så kan jeg nå strekke den, men å bøye helt går ikke. Når jeg prøver å presse den så gjør det vondt. Den hovner også opp – spesielt om natta og når jeg løper. Dvs jeg har hatt noe fremgang med fysio, men det stagnerte etter ca en måned. Nå har det gått 3 uker siden jeg sluttet og jeg føler nå at fingeren stivner til igjen.

Har prøvd å spørre legen min om å få henvisning til MR undersøkelse av fingeren, men vedkommende har ikke vært så ivrig på det. Er nå blitt henvist til sykehuset igjen og nå er det 5 måneders ventetid. Er nå redd for at om de finner ut at om de må gjøre noe for at den skal bli bra så er det gått for lang tid etter at skaden oppsto. Ringte Sykehuset for å spørre om jeg burde tatt MR i forkant av undersøkelsen men fikk til svar at det ville legen der vurdere.

Tenker at om jeg hadde fått tatt en MR nå og de finner noe galt så kanskje jeg hadde fått hjelp raskere. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...