Gå til innhold

"Ølmage"

Fremhevede innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg var på stranda forrige uke, og la merke til at det var mange menn med såkalt ølmage på stranda. Felles for dem alle var at de var over førti, med normale armer og bein, bare stor mage.

Jeg har hørt at det er misvisende å kalle det ølmage, fordi fettet kommer av å spise for mye, uavhengig av hva man faktisk spiser/drikker.

Men hvorfor samler alt fettet seg på magen? :sjenert: Kan noen forklare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte jeg fikk svare siden jeg er i målgruppa her. Har ikke såkalt "ølmage" selv, men har lest at etterhvert som man blir litt eldre (og gjerne passert 40) så øker bestanden av bukfett (visceralt fett).

Menn har gjennomsnittlig mer av dette enn kvinner. Bukfettet øker på de som er overvektige. Alt i alt har det også sammenheng med kosthold og trening såklart om man får denne ølmagen eller ikke. Men, altså alder er med på å påvirke bukfettets mengde hvertfall. Sågar kan vel dette være en av flere årsaker til at menn over 40 får "ølmage".

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

For meg er ølmage en liten og slapp pondus. De på bildet er bare feite!! Hvordan klarer de å ha så stramt skinn over magen? Gross

AnonymBruker
Skrevet

Mange menn "hamstrer" en slags næringssuppe i tarmene om de spiser veldig mye over tid, mener det har noe å gjøre med at de skal overleve noen dager på jakt eller noe i den duren. Men moderne menn har jo ikke perioder hvor de løper etter byttedyr i dagesvis uten å ete, så det hoper seg opp noe grønnjævlig, ergo det stramme skinnet over vaskeballen.

Anonym poster: cee61327ec2d6be9741e617d1c69fd74

Skrevet

Hm, så disse magene er stramme og ikke fett-myke? Uff, ser ut som om de er gravide. Syns synd på de som får sånne mager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...