AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Johannesbrød, karobbønner, locustbønner -kjært barn har mange navn.... Hvor kan man kjøpe det i Oslo? Det er visstnok mulig å bestille gjennom butikker, men jeg antar da at jeg må selv må kjøpe størstedelen av kartongen for at butikken vil ta den inn. For de som ikke vet hva det er: http://www.frukt.no/leksikon/frukt/faktaark/johannesbrod/ Det er kjempegodt å gnage på, -like godt som snop, men selvfølgelig et rent naturprodukt. Jeg fant ut på nettet at johannesbrød visstnok var vanlig etter 2. verdenskrig i Europa som erstatning for godteri. Det er så synd at dette ikke er populært og mer tilgjengelig her. Karob-pulver har de jo i enhver helsekost, men altså ikke i stykker eller hele. De hele bønnene er mye bedre enn karob-pulver. Jeg ville også vært interessert i oppskåret biter av bønner, men det er vel tvilsomt at det er mer tilgjengelig. Disse er nemlig fine å bruke i frokostblandinger og baking. (Jeg har sett de kan kjøpes på eBay eller utenlandske nettbutikker, men fraktkostnadene må jo være overkommelig og litt skummelt å kjøpe matvarer fra fremmede utenlandske leverandører.) Er det andre som har kjennskap til eller er interessert i johannesbrød her? Anonym poster: cf936677d18fbdd5fc75f3942e4e8f73
Mubba Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Heihei! Jeg har bestilt karobbrød fra funkyraw.cm en gang før, her er direkte link: http://www.funkyraw.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=20&products_id=161 Siden ser rotete og lite profesjonell ut, etter min smak, men jeg har handlet fra de i hvert fall fem ganger jeg har aldri hatt noen problemer. Portoen er heller ikke så ille.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Heihei! Jeg har bestilt karobbrød fra funkyraw.cm en gang før, her er direkte link: http://www.funkyraw.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=20&products_id=161 Siden ser rotete og lite profesjonell ut, etter min smak, men jeg har handlet fra de i hvert fall fem ganger jeg har aldri hatt noen problemer. Portoen er heller ikke så ille. Takk! Jeg så det, men også at de var utsolgt. Jeg mailet dem og de sa at de måtte lete etter ny leverandør. Men trangen ble så sterkt at jeg fikk en butikk til å bestille i dag. Jeg kan ikke vente! Jeg anbefaler iallefall alle å teste det ut, hvis man er så heldig å komme over dette noe sted. Skulle gjerne sett at de hadde johannesbrød til vanlig i butikkene og også at de hadde det i oppkuttet variant! Anonym poster: 72ab85400bd1168f22aff2f044f53092 1
Gjest Fasting Drue Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Tamarind (er ikke det johannesbrød?) er vel ganske vanlig i forskjellige former i innvandrerbutikker?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Tamarind (er ikke det johannesbrød?) er vel ganske vanlig i forskjellige former i innvandrerbutikker? Nei. Tamarind er noe helt annet, men jeg har opplevd at andre ar forvekslet disse to tidligere... De hverken ser like ut eller har samme type smak. Anonym poster: cf936677d18fbdd5fc75f3942e4e8f73
Gjest Fasting Drue Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Ja, du har nok helt rett. Var ikke helt sikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå