Løvetanten Skrevet 9. juli 2012 #21 Skrevet 9. juli 2012 Da tar du gjennomsnittet. Samværsklassene er romslige. Har dere en skriftlig samværsavtale så legges denne til grunn. Om samværet er mindre enn det avtalen sier så er det opp til deg å bevise det om far ikke sier seg enig.
Gjest anne sveine Skrevet 9. juli 2012 #22 Skrevet 9. juli 2012 Det samme gjeller meg også. Eneste jeg reagerte på og fikk meg til å lure var biten med "Jeg var også fysisk og psykisk dårlig...". Siden dette er Norge så regner jeg med at mor fikk hovedomsorgen for barna og mannen ble deltidsfar. Siden far her betaler og forhåpentligvis viser noe interesse for å ha kontakt med barna så.... Anonym poster: bb258661d6f048b97769402d3b3ac70a
Gjest anne sveine Skrevet 9. juli 2012 #23 Skrevet 9. juli 2012 Da tar du gjennomsnittet. Samværsklassene er romslige. Har dere en skriftlig samværsavtale så legges denne til grunn. Om samværet er mindre enn det avtalen sier så er det opp til deg å bevise det om far ikke sier seg enig. Akkurat det jeg håper å slippe,er sliten av å hele tiden "bevise" Denne mannen griner om han må gi unga 50,- mer enn nødvendig...
Løvetanten Skrevet 9. juli 2012 #24 Skrevet 9. juli 2012 Akkurat det jeg håper å slippe,er sliten av å hele tiden "bevise" Denne mannen griner om han må gi unga 50,- mer enn nødvendig... Det er jo bra at det er sånn, for tenk om èn av foreldrene skulle si at "Nei, jeg har ungene myyye mer enn samværsavtalen" og at han eller hun uten å måtte bevise det dermed fikk endret bidraget? Om samværsavtalen ikke lengre reflekterer faktisk samvær så må dere skrive en ny. Om han nekter så har du bevisbyrden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #25 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har mottatt minst 200 000,- for lite i bidrag på 10 år. Vi hadde de første 5 årene privat avtale på 2500,- for 2 barn. Far bodde alene og jeg ønsket ikke å flå han,syns summen var grei. Jeg var også fysisk og psykisk dårlig og maktet ikke å undersøke noe mer om hva jeg hadde rett på. Da han fikk samboer og jeg ble friskere undersøkte jeg litt og resultatet var at jeg skulle ha hatt 4000,- mer i mnd!! Men dette hadde jeg jo godtatt på forhånd. Men etter han byttet jobb og gikk opp i lønn sa han hva han tjente men ville ikke legge frem noe dokumentasjon! 317 000,- var det han sa han tjente. Så krevde jeg å få se lønnsslipp ELLERS tok jeg hele saken igjennom nav! Da kom det en lønnsslipp som sa 534 000,-!!! Altså har han løyet. Kan jeg kreve å få noe av dette etterbetalt? Jeg kan dokumentere summen jeg har fått nå,som er for lav FORTSATT!! Kan jeg??? Nei, en far har ikke rett til å reise på ferie en gang i året, og iallefall ikke til syden. Det er vel noe som går igjen her inne. At du velger en privat avtale, er ditt problem. Du får ikke igjen noe av penger du mener du har krav på. Du kontakter nav,så får du det du skal ha. Anonym poster: 496f67afb8052812c0e7e61b20f3801f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #26 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har mottatt minst 200 000,- for lite i bidrag på 10 år. Vi hadde de første 5 årene privat avtale på 2500,- for 2 barn. Far bodde alene og jeg ønsket ikke å flå han,syns summen var grei. Jeg var også fysisk og psykisk dårlig og maktet ikke å undersøke noe mer om hva jeg hadde rett på. Da han fikk samboer og jeg ble friskere undersøkte jeg litt og resultatet var at jeg skulle ha hatt 4000,- mer i mnd!! Men dette hadde jeg jo godtatt på forhånd. Men etter han byttet jobb og gikk opp i lønn sa han hva han tjente men ville ikke legge frem noe dokumentasjon! 317 000,- var det han sa han tjente. Så krevde jeg å få se lønnsslipp ELLERS tok jeg hele saken igjennom nav! Da kom det en lønnsslipp som sa 534 000,-!!! Altså har han løyet. Kan jeg kreve å få noe av dette etterbetalt? Jeg kan dokumentere summen jeg har fått nå,som er for lav FORTSATT!! Kan jeg??? Ut ifra det du har skrevet, så passer det ikke med 200.000 på ti år. Han har vel ikke hatt 534.000 hvert år i ti år`? Legger du til bidraget du har fått,så blir det feil ut ifra navs satser. Anonym poster: 496f67afb8052812c0e7e61b20f3801f 1
Gjest Lara sol Skrevet 9. juli 2012 #27 Skrevet 9. juli 2012 La det ligge, det er mye viktigere med godt sammarbeid vedrørende barna. Penger er roten til alt vondt. Og her snakker jeg om erfaring . 2
Gjest "gjest" Skrevet 10. juli 2012 #28 Skrevet 10. juli 2012 La det ligge, det er mye viktigere med godt sammarbeid vedrørende barna. Penger er roten til alt vondt. Og her snakker jeg om erfaring . Hvorfor skal kvinner være så snille hele tiden? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå