Gå til innhold

Spiser BARE usunt! HJELP?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg spiser bare usunt hele tiden..... Noen som har noen tips til å slutte? Det søtsuget er der hele tiden..... Hjeelp! ):

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare slutt. Er viljen sterk, så får man til det meste.

Endret av Presis
Skrevet

Jeg har ikke SÅ mye søtsug, men det kommer gjerne i perioder.. Så denne tråden vil jeg gjerne ha i mine innlegg! :)

Skrevet

Ikke ha usunne ting i hus, det er den enkleste måten jeg vet om. Nå har jeg vært fysen hele kvelden og har man bare salat og oliven, ja da spiser man salat med oliven. Godt var det også ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til de andre tipsene synes jeg det hjelper å ta et skikkelig vitaminsupplement med krom og sink. Jeg prøver også å stadig bytte ut godteriet med sunnere godteri, som f.eks. fruktsalat og mandler.

Anonym poster: db3c8ee635bfe17801ab59f3076d91aa

Skrevet

Hva spiser du på en gjennomsnittlig dag da?

Skrevet

Masse deilig frukt, sm du kutter opp. Enten lage fruktsalat, eller spise det hver for seg. Mange deilige meloner f.eks nå om dagen.

Dersom du blir småsulten, ta et knekkebrød eller noe med noe godt pålegg på, ikke sjokolade. Etter å ha spist det, har man ikke like mye lyst på sjokolade f.eks.

Sliter litt med det samme selv, men merker jeg er mye flinkere i sommerhalvåret enn vinterhalvåret :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva spiser du på en gjennomsnittlig dag da?

Jeg prøver å holde frokosten sunn, og det får jeg til. Men så kommer jeg til lunsj, og da går alt til helv... Så er det middag, og den er det aldri jeg som lager, men mamma og pappa; og det er som regel noe alle i huset liker. Hvis de andre har fisk får jeg en minipizza eller annen ferdigmat.......

Mellom middag og kveldsmat spiser jeg masse usunne ting, men jeg prøver å presse inn et eple om dagen, og det går fint! Jeg må bare kutte ned veldig på alt sammen. Dette kan jeg ikke holde på med lenger..

Tusen takk for tips alle sammen! Fortsett, jeg trenger VIRKELIG alle råd jeg kan få! Er i ferd med å bli avhengig.... Har vært minst en sjokoladebit om dagen den siste uka.

- TS

Gjest gulfugl
Skrevet

Vet du hvorfor du spiser usunt?

Jeg har f.eks en tendens til å spise usunt fordi jeg ikke gidder å tilberede skikkelig mat. I så fall hjelper det å ha laget til en salat eller annen sunn mat på forhånd sånn at jeg slipper å styre og ordne med mat når jeg blir sulten :)

AnonymBruker
Skrevet

Skritt 1 må vel bli å spise det samme som familien til middag. Du kan ikke spise en sånn minipizza når de andre spiser fisk vel!

Her er det bare du som har kontrollen. Slutt å spis det usunne. Det er faktisk bare å si til seg selv at "den der trenger jeg ikke"

Anonym poster: 8d37223046cb660dce45b7fe1cc1d8fc

Skrevet

Enig i de over her.

Det er hovedsakelig i hodet det sitter. Man er vant til å spise de usunne tingene og man fortsetter med de samme rutinene og spiser det man er vant til å spise. Prøv å spise andre ting i stedet for de vanlige usunne tingene.

Du må også passe på at du spiser nok mat ellers også, for søtsug melder seg ofte når man har spist for lite eller spiser for mye søtt ellers.

Så må du også finne ut hva som passer best for deg: enten kutte ut all usunn mat, unne deg litt hver dag, eller unne deg litt en gang i uken.

Hvis jeg får lyst på noe søtt en dag så tar jeg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...