celi Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Vi er 2 familier med små barn, yngste er 2 år som skal til Alcudia i august. Første gang på sydenferie med barn. Igår møtte eg ei dame som var så negativ til at vi skulle reise dit med barn. Var så varmt sa ho 50 grader og så høg luftfuktighet at når dei gjekk ute om kvelden vart dei kliss våte det rann til og med frå håret deira sa ho. Må seie eg blei litt skeptisk, noko som har erfaring...........
Gjest gjest17 Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 50 grader... really? Vil nå heller si rundt 30, men men.
Østlandet Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 (endret) 50 grader... really? Vil nå heller si rundt 30, men men. For noe tull. 50 gr er det aldri på Mallorca. I de indre sørlige områder, kan du regne med høye temp. Men det gjelder ikke oppe ute ved kysten i Alcudia. Men (som den over sier) 30 grader må du nok regne med. Og i enkelte perioder mer også. Jeg er så uendelig lei alle turistgradene. Altså de som plasserer et termometer på en soloppvarmet terasse, for liksom å lage en imponerende rekord. I Juni for 2 år siden, så opplevde jeg 40 grader på Kreta. En kvinne (guide) jeg snakket med, som var bosatt i Chania, sa da at dette var noe som forekom ytterst sjelden og mange år mellom hver gang. Litt rart å oppleve det, med folketomme gater og lite liv. Befolkningen holdt seg i hus. Endret 9. juli 2012 av Østlandet
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Tull tull tull, kom heim fra Mallorca/Alcudia i går med mine 4 barn, det er/var ikke noe som helst grusomt for barn/voksne der når det gjeld temp. Det var i forige uke målt på eine hotellet 44 grader og 43 dagen før det, men, det er ikke ulevelig!! Mitt barn er 2 år og han stortrivdest hele tida, ble det litt varmt so er det no berre å ta en dukkert. Nei hør ikke på bedrevitere!!!!! Kos dokke, ha eg kunne ha eg reist i morga på dagen!!!!! Ellers so lå tempen på 30-36 heile oppholdet bortsett fra 2 dager med skyer. Anonym poster: 8e01a07742ae82d0521b4e7687dadbd7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Var der for et par uker siden, og opplevde slik som AB over. Det var noen og tredve grader hver dag, med unntak av en dag hvor det var 41-42 grader. Vannet er forøvrig veldig godt å bade i, og hjelper godt om det skulle bli for varmt. Ellers er Alcudia en ypperlig plass å reise med barn, ville heller anbefalt å dra et annet sted hvis man ikke skulle ha med barn Anonym poster: a890a524131e36e8478c0c16537fe49d
Casall Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Mallorca er perfekt for barnefamilier. Flatt og langgrunne, nydelige strender. 50 grader er det ikke, nei, mer 30. Vi var der masse som barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå