Gjest Loverdose Skrevet 9. juli 2012 #21 Skrevet 9. juli 2012 Du kødder virkelig nå? Leketøy for barn? Herregud, verden blir bare verre og verre. Anonym poster: 6a113be1b68c9285ba7f28f0710b9bd8 Jepp, verden blir bare verre og verre, og slike som både meg og deg er med på å gjøre den ufordragelig, uten at vi selv vet det. Ingen har påstått at iPhone og iPad er leker for barn, men barna blir så klart nysgjerrige når de ser at vi voksne sitter og trykker på en skjerm med mange farger. "Tingene" vi tar på lager tydeligvis også lyder! Derfor vil jo selvfølgelig barna studere dette, og de finner ut at dette er ganske så artig. Så det skader vell ikke å finne noen apps som er artige og underholdende for barn? Barna vokser jo opp med dette, vi lever tross alt i 2012, ikke 1950. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #22 Skrevet 10. juli 2012 Er pussig dette her. Man blir nesten halsshugget hvis man lar et barn på 8-9-10-11 månder se på TV en halvtime i løpet av dagen. Men det å ha apper på mobilen for barn i samme alder er heeeeelt greit! Anonym poster: 37d26f78ea1df3d339dc86832e7bf078 2
Sushi Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #23 Skrevet 10. juli 2012 Er pussig dette her. Man blir nesten halsshugget hvis man lar et barn på 8-9-10-11 månder se på TV en halvtime i løpet av dagen. Men det å ha apper på mobilen for barn i samme alder er heeeeelt greit! Anonym poster: 37d26f78ea1df3d339dc86832e7bf078 Det er jo noe helt annet å aktivt trykke på bilder og høre på dyrelyder, mens mamma eller pappa kommenterer og forklarer, enn å sitte passivt foran TV-skjermen. Sier ikke at TV er farlig, men jeg ser ikke den samme verdien i det. Men du kan kanskje forklare meg forskjellen på å ha et fysisk brett med knapper som lager lyder (som mange babyer har), og å trykke på en ipad eller mobilskjerm, som gjør det samme? 1
ToveM Skrevet 10. juli 2012 #24 Skrevet 10. juli 2012 Reagerer ikke på at barn leker med data, Men Ipad er da et fryktelig dyrt "leketøy" og mye lettere å ødelegge enn en vanlig datamaskin. Hører t.o.m om unger under skolealder som har sin egen ipad/iphone. Her i huset har ingen av ungene fått så dyre telefoner før de har penger til å betale de selv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #25 Skrevet 10. juli 2012 Reagerer ikke på at barn leker med data, Men Ipad er da et fryktelig dyrt "leketøy" og mye lettere å ødelegge enn en vanlig datamaskin. Hører t.o.m om unger under skolealder som har sin egen ipad/iphone. Her i huset har ingen av ungene fått så dyre telefoner før de har penger til å betale de selv. Men om vi velger å låne bort vårt iPad/iPhone til våre barn så er vel det da vår sak? Her i huset sitter han aldri med den alene uansett Spiller han, spiller vi sammen Anonym poster: 70a0adaf923640630023e932c5919232 2
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2012 #26 Skrevet 11. juli 2012 Spillene fra duck duck moose (?) er helt geniale! Datteren min på 20 måneder elsker serien. Særlig lille petter edderkopp, hjulene på bussen, et spill med musikk og fisker (husker ikke hva de heter..). Etterhvert kan hun også spille spillene laget for de litt eldre. Hvor hun skal lære å telle, lære bokstaver og å skrive ord, kan tegne, lage prinsessebilder osv. Anbefales!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #27 Skrevet 11. juli 2012 Det er jo noe helt annet å aktivt trykke på bilder og høre på dyrelyder, mens mamma eller pappa kommenterer og forklarer, enn å sitte passivt foran TV-skjermen. Sier ikke at TV er farlig, men jeg ser ikke den samme verdien i det. Men du kan kanskje forklare meg forskjellen på å ha et fysisk brett med knapper som lager lyder (som mange babyer har), og å trykke på en ipad eller mobilskjerm, som gjør det samme? Det sies at skjermer tar energi fra folk, det mener jeg er forskjell fra andre leker barn har. Man kan lære av barnetv også og ofte sitter foreldre sammen med de. Eneste forskjellen jeg ser er at man bruker pekefingeren på iPad/iPhone og ikke på tv, ellers like passivt. Anonym poster: 37d26f78ea1df3d339dc86832e7bf078
Sushi Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #28 Skrevet 12. juli 2012 Det sies at skjermer tar energi fra folk, det mener jeg er forskjell fra andre leker barn har. Man kan lære av barnetv også og ofte sitter foreldre sammen med de. Eneste forskjellen jeg ser er at man bruker pekefingeren på iPad/iPhone og ikke på tv, ellers like passivt. Anonym poster: 37d26f78ea1df3d339dc86832e7bf078 Ok, så skjermen tar magisk og stjeler energien til folk? Der mista du meg, altså... Et spill er aktivt, å se på TV-skjermen er passivt. Du kan ikke kontrollere hva som skjer, inntrykkene bare kommer. Klart man kan lære av barne-TV også, men det blir ikke det samme. Dessuten holder ikke de små ut så lenge, og spillet kan de bare dytte bort.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #30 Skrevet 12. juli 2012 Min ettåring bryr seg ikke så mye om de ulike spillene, han vil bare trykke rundt og skifte mellom ulike sider og sånt. En gang delte han tastaturet i to og vi måtte styre lenge for å få det tilbake igjen. Han har også funnet fram til ganske avanserte tastefunksjoner de gangene han har fått trykke på pcen. Ipad og puttekasse gjør uansett stor lykke hos ham, men noen ganger er puttekassen litt upraktisk.<br /><br /> Anonym poster: b13c017c33227694db7c1e0f4467bfa5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå