Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av den andre tråden og lurer på om noen har tips til artige programmer til de minste? Har en 1-åring som elsker å trykke rundt på ipaden, men vi har ikke funnet noe program som virkelig fenger.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syng, lek og lær med Sofie?

Anonym poster: 70a0adaf923640630023e932c5919232

Gjest Loverdose
Skrevet

Lurer på det samme, men her er det en 2 åring som er veldig glad i iPhonen min. Fruit Ninja er litt interessant, men det blir kjedelig i lengden. :fnise:

Skrevet

Soundtouch, vennebyen, Tozzle (dessverre på engelsk, men funker her i gården), DoodleBuddy er noen apper som funker her i gården

AnonymBruker
Skrevet

Min to-åring elsker å pusle og spille memory! Pusleeventyret, Puslespill for barn, Moro for barn, Tozzle, Cars Match, Memorycards.

AnonymBruker
Skrevet

Ble inspirert av den andre tråden og lurer på om noen har tips til artige programmer til de minste? Har en 1-åring som elsker å trykke rundt på ipaden, men vi har ikke funnet noe program som virkelig fenger.

Du kødder virkelig nå?

Leketøy for barn?

Herregud, verden blir bare verre og verre.

Anonym poster: 6a113be1b68c9285ba7f28f0710b9bd8

• Liker 17
Skrevet

Går ut i fra at du AB ikke har unger selv?

Apps til barn er noe av det mest geniale som finnes feks. hvis du må ta buss i 3 timer, skal ta fly, eller må gjøre noe som barn synes er kjedelig. Ser virkelig ikke noe galt i å la et barn holde på med det. :)

Men over til noe relevant:

Talking tom, og alle apps med "snakkende dyr" er en stor hitt her i huset.

Anbefaler deg å søke på ord som "animal sounds/dyrelyder", "toddler", "child games".

topp 5 til jenta mi på 2 år er: balloon School, hatch!, color drops, talking birds og pop balloon.

Vet ikke hvor mye en ettåring skjønner av disse spillene, men du kan da alltids prøve. Ellers er puslespil og "paint" veldig populære også:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du en av disse teite "unge mødre" som blir vist på tv?

De som blir fremstilt som noen nek?

Hvorfor leker du ikke selv med barnet? Ipad, den nye barnevakten?

Jo, jeg har barn selv. Jeg vil også nekte mine barn en mobil,iallefall helt til de blir konfirmert.

Hvordan skal du klare å nekte det, du som venner ungen fra de er 1 år`?

Kan sikkert lese mye om dette, men dette er et skapt behov, som du tror på.

Jeg har enda tilgode og se en 1 eller 2 åring leke med dette.

• Liker 4
Skrevet (endret)

IPAD og IPHONE er genialt. Særlig på lange transport etapper og når man trenger 5 minutter for seg selv. Hvis det i tillegg kan bidra til læring så er jo det flott.

Man ser jo hvor verden går og jeg tror ikke vi kan stoppe utviklingen. Data og datateknologi blir en stor del av hverdagen til barna våre! Det jeg derimot tror er viktig er at vi setter oss ned med barna også når de spiller IPAD/IPHONE.

Reklame fjernet

Bond, adm

Endret av Bond
Skrevet

Tantebarna mine elsker Soundtouch

Både de på under året og de som er 3-4 år

Skrevet

Du kødder virkelig nå?

Leketøy for barn?

Ja, leketøy for barn. Hadde du ingen leker da du var liten?

Er du en av disse teite "unge mødre" som blir vist på tv?

De som blir fremstilt som noen nek?

Hvorfor leker du ikke selv med barnet? Ipad, den nye barnevakten?

Jo, jeg har barn selv. Jeg vil også nekte mine barn en mobil,iallefall helt til de blir konfirmert.

Hvordan skal du klare å nekte det, du som venner ungen fra de er 1 år`?

Kan sikkert lese mye om dette, men dette er et skapt behov, som du tror på.

Jeg har enda tilgode og se en 1 eller 2 åring leke med dette.

Har da ikke skrevet noe sted at jeg ikke leker med barnet mitt. Det er ikke som om hun får en egen iphone akkurat ;) Jeg ser ikke på TV, så jeg har aldri sett "Unge mødre", men jeg tviler på jeg hadde kommet med der, altså.

--

Dere andre: takk for mange tips! Skal sjekke ut Soundtouch i alle fall :)

Har også lyst å sjekke ut noen interaktive barnebøker, men hun er kanskje litt ung til det enda?

Skrevet

Du kødder virkelig nå?

Leketøy for barn?

Veldig enig!

• Liker 5
Skrevet

Veldig enig!

Men herregud da. Hvis noen kan dokumentere at å spille/lese/lære på en ipad er noe mer skadelig enn å bruke bøker og leker, så kom med det. Det er like unaturlig med plastleker og kosedyr, så med mindre barna deres bare leker med pinner og stein... ;)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke iphone så stiller muligens et dumt spm, men: når de sitter å trykker på den, får de ikke til å ringe og slikt da? Lar min på 18mnd leke litt med mobilen min noen ganger, setter på spill/musikk/bilder men det ender som regel med at han klarer å ringe noen :P

Anonym poster: 0efb9e54ad4369abd9c70490f9a12a68

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

På barnehagepedagogstudiet skal visst iPad bli et eget læringstema nå fordi man skal begynne å bruke det som pedagogisk verktøy(?) (noe sånt..)

Hørte det nettopp på radioen, så da er det jo greit at unger får innføring i det hjemmefra også.

Selv om jeg personlig ikke er helt enig i trenden, men nå er jeg så gammel at jeg kan si at "alt var bedre før" :fnise:

Skrevet

Har ikke iphone så stiller muligens et dumt spm, men: når de sitter å trykker på den, får de ikke til å ringe og slikt da? Lar min på 18mnd leke litt med mobilen min noen ganger, setter på spill/musikk/bilder men det ender som regel med at han klarer å ringe noen :P

Jeg lar henne ikke sitte med den alene, så jeg ser jo hva hun gjør. Uansett går det an å skru av ringefunksjonen midlertidig.

AnonymBruker
Skrevet

iPad/iPhone med "rett" app er faktisk god læring - tro det eller ei ;) Det erstatter jo ikke andre leker eller at foreldre leker med barna, men det er et tillegg. Min sønn har aldri likt å lese i bøker eller å pusle. På iPhonen elsker han det. De sa det i barnehagen også at etter at jeg fikk iPhone med medfølgende apps så hadde han en veldig tydelig utvikling i finmotorikken. I barnehagen bruker de iPad som en del av det pedagogiske arbeidet, og barna sitter igjen med store kunnskaper.

Jeg tror bare at man må akseptere at barn lærer på ulike måter og at utviklingen går på fram. Og istedenfor å svartmale alt så kan man jo prøve det ut og ha en positiv innstilling til det hele? :)

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Merker nå at jeg vegerer meg for den teknologiske utviklingen (noe jeg alltid har fnyst av at folk har gjort), men hvor skal dette ende!!? Og jeg er bare 26 år :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar henne ikke sitte med den alene, så jeg ser jo hva hun gjør. Uansett går det an å skru av ringefunksjonen midlertidig.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...