starie Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Når dere merker at noe er galt med kroppen deres, hvorfor kommer dere hit for å få stillt en diagnose? Når man er syk, har vondt eller merker noe unormalt går man til legen!! Og dere som starter tråder ala "jeg har brukket armen, noen som har ett kjerringråd for jeg tør ikke oppsøke lege" eller "noe sitter fast inni meg, hva skjer om jeg bare lar det være til det råtner", HVOR HAR DERE HODET? DRA DERE TIL LEGEN!
Midnattsol Skrevet 11. februar 2004 #4 Skrevet 11. februar 2004 Det har jeg også lurt på. Det samme gjelder p-piller og annen prevansjon. LES pakningsvedlegget og SPØR legen.
Diva Skrevet 11. februar 2004 #5 Skrevet 11. februar 2004 Jeg er utgangspunktet veldig enig med deg, Starie! Men det er ikke alltid man kommer seg så fort til legen. Enkelte steder er det lang ventetid før man får time, og jeg skjønner folk som er bekymret og vil "spørre i mellomtida". De med hodet på rett plass, bør ( og vet helt sikkert ) vite at her skal ingen diagnoser gis, og man bør ikke ta alt for god fisk på dette forumet. Vi har alle ulike erfaringe og ulik helse / ulike kropper som har ulike behov. Men å spørre om kjærringråd mot tørr hud, og symptomlindring i seg selv, synes jeg ikke det er noe i veien med. Som sagt,- er det noe en bekymrer seg for, og vil ha svar på det, så går en til lege. Man må ta vare på seg selv og ikke tro alt man hører her og der.
Nøste Skrevet 11. februar 2004 #6 Skrevet 11. februar 2004 Helt enig jeg går heller til legen for da er jeg sikker hva det kan være.
Grooo Skrevet 11. februar 2004 #7 Skrevet 11. februar 2004 Går såklart til legen jeg og! Men det er da vel ikke noe i veien for å spørre her i mellomtiden? Er ikke alltid man kan løpe i fra det man driver med og rett inn til legen. Noen ganger må man vente litt, og da er det kjekt å kanskje kunne bli beroliget av noen her så lenge. Eller å få noen tips om hvordan man kan lindre smerten til man kommer seg til legen...
Gjest Myumi Skrevet 11. februar 2004 #8 Skrevet 11. februar 2004 Jeg er enig med Starie, man kan få bakoversveis av å lese hva folk får seg til å spørre om, skulle tro enkelte var evneveike.
Gjest Pjusk Skrevet 11. februar 2004 #9 Skrevet 11. februar 2004 Enig Starie! Blir like måpende over innlegg som vi ikke kan ha noen forutsetning på å gi et vettugt svar på, à la: "Han sa forholdet vårt hadde tatt en ny vending; Hvordan skal jeg tolke det, hva mente han, hva skjer nå, skal jeg flytte fra ham?"
Harvey Skrevet 11. februar 2004 #10 Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes det er helt greit å høre om andres erfaringer. Jeg går svært sjelden til legen, selv om jeg har vondt et sted. Derfor kan jeg høre litt om hva andre har hatt, hva det var, etc. No problem.
Gjest Vega Skrevet 11. februar 2004 #11 Skrevet 11. februar 2004 Legen vet jo ikke alt... En lege får masse rundskriv hvert år som han ikke rekker sette seg inn i - og et symptom kan indikere en rekke ting. Og som regel antar han den mest vanlige diagnosen, til han får tatt prøver. Det kan være lurt å vite litt FØR man kommer til legen, da kan man stille konstruktive spørsmål rundt sin egen situasjon. Sist jeg var hos legen visste han ikke. (Det er sant) Han hadde ikke vært borti tilfellet, og antok, men var ikke sikker... Jeg ble heller ikke bedre av pillekuren hans. (Han ba meg ringe tilbake dersom kuren ikke virket, så han kunne henvise meg til sykehus, men det har jeg ikke gjort - enda. Liker ikke fæle sykehus...) Jeg er blitt bedre - gradvis, av meg selv, i løpet av noen måneder.
Lillebi Skrevet 11. februar 2004 #12 Skrevet 11. februar 2004 Fordi det er laaaang ventetid hos legen, og det er ikke så lett å få fri fra jobb til å gå til legen. Dessuten koster det litt penger....
Midnattsol Skrevet 11. februar 2004 #13 Skrevet 11. februar 2004 Det er ikke laaang ventetid hos fastlege og heller ikke så dyrt. Er det noe galt med kroppen så skal man ta det på alvor.
starie Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2004 Hovedinnlegget mitt er ikke myntet på dere som spør fordi det er ventetid, langt etc. Det er myntet på de som ikke tør å gå til legen fordi de synes noe er flaut eller er redd for at naboen skal se dem på legekontoret og spørre hvorfor de er der.
monja Skrevet 11. februar 2004 #15 Skrevet 11. februar 2004 Det er ikke laaang ventetid hos fastlege og heller ikke så dyrt. Er det noe galt med kroppen så skal man ta det på alvor. Nuvel, her er det omtrent to måneders ventetid om du skal til fastlegen din - med mindre du går gjennom et tredjegradsforhør for å finne ut om det er akutt nok til å komme inn to uker tidliger..... Men det er jo greit å gå til KG for å høre med andre som kanskje kjenner igjen de samme symptomene, har de samme sykdommene eller plagene? Iallefall for oss som er gravide
Gjest Myumi Skrevet 11. februar 2004 #16 Skrevet 11. februar 2004 Hovedinnlegget mitt er ikke myntet på dere som spør fordi det er ventetid, langt etc. Det er myntet på de som ikke tør å gå til legen fordi de synes noe er flaut eller er redd for at naboen skal se dem på legekontoret og spørre hvorfor de er der. Eller tør ikke gå for at moren til bestevenninnen er resepsjonist på legekontoret, eller andre idiotiske fjortiz-grunner.
Midnattsol Skrevet 11. februar 2004 #17 Skrevet 11. februar 2004 Nuvel, her er det omtrent to måneders ventetid om du skal til fastlegen din - med mindre du går gjennom et tredjegradsforhør for å finne ut om det er akutt nok til å komme inn to uker tidliger..... Men det er jo greit å gå til KG for å høre med andre som kanskje kjenner igjen de samme symptomene, har de samme sykdommene eller plagene? Iallefall for oss som er gravide :o Ok. Har jeg aldri opplevd. Max en uke har jeg venta.
monja Skrevet 11. februar 2004 #18 Skrevet 11. februar 2004 Er ikke så greit når man bor på et lite sted med 13 000 sjukinger og 10 fastleger vettu
Gjest Nicoline Skrevet 11. februar 2004 #19 Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes det er greit at folk skriver og spør om ting her - det er vel noe av vitsen med slike fora som dette. Tror de fleste går til legen når de trenger det - problemet for leger er faktisk det motsatte - hysteriske folk som springer til legen med hver minste ting.
Gjest Moonshadow Skrevet 11. februar 2004 #20 Skrevet 11. februar 2004 Nuvel, her er det omtrent to måneders ventetid om du skal til fastlegen din - med mindre du går gjennom et tredjegradsforhør for å finne ut om det er akutt nok til å komme inn to uker tidliger..... Men det er jo greit å gå til KG for å høre med andre som kanskje kjenner igjen de samme symptomene, har de samme sykdommene eller plagene? Iallefall for oss som er gravide Her også :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå