AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 jeg er ei dame på 37 og ganske tung... Anonym poster: 4ded1f2f23b5a96bfc9939fdfa6cab35
Dragonfly84 Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 For nøytralt steg, over- eller underpronasjon? Jeg overpronerer og elsker mine structure triax 13, men jeg vet ikke om man får kjøpt dem lenger, og om de neste utgavene føles like på foten. De er hvert fall de beste skoene jeg har hatt!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Beklager min uvitenhet...har aldri forstått de derre pronasjonene:-) Kan du forklare? Anonym poster: 185a2e26e9029ef3e3b19d0e32cf54e9
Dragonfly84 Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Ikke noe å beklage! Ante ikke hva det var for noen år siden jeg heller, og det var vel en medvirkende årsak til at jeg ødela knærne... Hvis du tråkker innover betyr det at du overpronerer (mest vanlig tror jeg). Nøytralt steg er at du går som du "skal", underpronasjon er at du tråkker utover. Dette kan du spørre de i sportsbutikken om Vil du investere litt mer i fungerende ledd kan du dra til Løplabbet og få testet steget på tredemølle også http://media.wiley.com/assets/4/03/fg0-7645-5096-9_0503.jpg
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Ikke noe å beklage! Ante ikke hva det var for noen år siden jeg heller, og det var vel en medvirkende årsak til at jeg ødela knærne... Hvis du tråkker innover betyr det at du overpronerer (mest vanlig tror jeg). Nøytralt steg er at du går som du "skal", underpronasjon er at du tråkker utover. Dette kan du spørre de i sportsbutikken om Vil du investere litt mer i fungerende ledd kan du dra til Løplabbet og få testet steget på tredemølle også http://media.wiley.com/assets/4/03/fg0-7645-5096-9_0503.jpg Takk for svar:-) Da overpronorerer jeg,tråkker innover. Da bør vel de i sportsbutikkene vite hvilke sko jeg skal ha? Anonym poster: 185a2e26e9029ef3e3b19d0e32cf54e9
Marsipan Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 (endret) Må du ha sko fra Nike, da? Jeg er tung, har dårlig rygg og bekken, men kan med mine Asics faktisk endelig jogge på asfalt Edit: Overpronerer jeg også... Endret 8. juli 2012 av Marsipan
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Må du ha sko fra Nike, da? Jeg er tung, har dårlig rygg og bekken, men kan med mine Asics faktisk endelig jogge på asfalt Edit: Overpronerer jeg også... Veldig enig i at Asics er bedre enn Nike. Jeg har jogger MYE de siste fem årene (i snitt 10-15 km pr uke), og får mye mindre plager etter at jeg gikk over til Asics. Har hatt Nimbus tidligere, nå er jeg på mitt tredje Kayano-par som jeg er strålende fornøyd med. Anonym poster: 5eef61452a3ece32867d49e4cf368a5f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har sånne føtter som deg og ødela også knærne mine :/ Jeg er veldig glad i nike free run-skoene. Kjempebehagelige både til hverdags og jogging. Har du vært hos ortoped? De kan lage såler til dine spesielt til dine føtter, som på en måte tvinger føttene dine i riktig posisjon Anonym poster: 86057eac88d9a21a72837c3f99061365
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 Asics er fantastiske når det gjelder jogging! Har endel nike sko og, men de brukes kun til å gå turer, og vanlig gåing. Anonym poster: 00669a81f200501b3e9645c2f70a454b
Kalas Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 Jeg har erfaring med 2 par Asics (Nimbus og Kayano), og liker dem godt - men synes de er litt trange i tærne. Nå løper jeg med Nike Lunareclipse, fordi jeg vil prøve med litt mindre oppbygde sko for å komme mer frampå foten. Jeg overpronerer svakt. Lunareclipse er utrolig behagelige og lette, et pluss at de ser kule ut, men synes faktisk de også er litt trange i tærne ift størrelsen.
Dragonfly84 Skrevet 11. juli 2012 #11 Skrevet 11. juli 2012 Hmm, er asics trangere enn nike? En av tingene jeg liker best med nike er at de er brede nok.
Teriyaki Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 Jeg har Nike Air. Tror det var disse: http://www.hot-airmaxshoes.com/nike-air-max-2009-women-magenta-black-gray-p-171.html Superfornøyd! Men har brukt de såpass mye nå at jeg bør nok få meg nye.. Noen som har konkrete grunner til at de foretrekker Asics? Synes ikke de ser noe særlig ut. Pluss at en kar i en sportsbutikk sa at de ble litt fortere slitte, fordi denne geleen eller hva det er, blir trykt litt sammen etter en del bruk, mens luften i luftsko holder seg inni skoene så lenge det ikke går hull på dem.
Frøken eple Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Har du mulighet til å dra på løplabbet i Oslo, er det absolutt det beste. Her kan de hjelpe deg med å finne riktig modell til din fot!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 27. juli 2012 #14 Skrevet 27. juli 2012 Jeg liker Asics og Karhu best av løpesko. Nike ser kule ut, men passer ikke mine føtter. Men når det kommer til løping, så driter jeg i hvordan de ser ut. Jeg vil ikke ødelegge kroppen min på å gå med sko bare fordi de ser kule ut. Men jeg kommer til å teste et par Nike Free, for å få en litt mer barfottilnærming på løpingen min. Og da er det de som virker som de har kommet nærmest uten å gå så langt som å ende opp med rene barfotsko. Men passer ikke de heller, så får jeg finne noen andre sko med litt mer barfottilnærming. Vil teste lavere sko for å komme mer på fremfoten. Men dette blir da tilleggssko til mine rene løpesko med mye støtte. Jeg har tro på å bytte litt på, for å trene opp foten og løpeteknikken.
Sulosi Skrevet 2. august 2012 #15 Skrevet 2. august 2012 Jeg var i butikke og prøvde Nikes free run i dag (3'eren) og det var fantastisk så jeg skal absolutt ha meg ett par av dem. Jeg har en vond stortå og har forsøkt mange typer sko uten at det ble noe bedre. Nå vil datteren og ha og prisen var i overkant 1200,- per par så nå jakter jeg på rimeligere butikker/nettsteder jeg kan handle på.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. august 2012 #16 Skrevet 2. august 2012 Vær OBS på at det selges en del fake der ute av Nike. 1
Sulosi Skrevet 2. august 2012 #17 Skrevet 2. august 2012 Ja der er det som gjør meg så i tvil. Fargene varierer en del fra sted til sted og jeg aner ikke hvor mye som er vanlig pris for slike i USA.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. august 2012 #18 Skrevet 2. august 2012 (endret) Like greit å kjøpe i Norge. Kelkoo er jo kjekt da - http://shopping.kelk...ike-free-3.html Men vær klar over at Nike Free har en tilnærming til barfotløping og krever en del tilvenning for å kunne løpe/gå lenge med. De har ikke den støtten, som vanlige joggesko har for at man skal bruke foten mer naturlig. Så bruk de kun sammen med et par hovedsko og tilnærm deg bruken over tid. Jeg har selv lyst på et par Nike Free, for å få en mer naturlig landing på foten når jeg løper. Men vet da at denne ikke kan løpes med på asfalt før jeg har brukt de en stund. Endret 2. august 2012 av Belle Gunnes
Sulosi Skrevet 3. august 2012 #19 Skrevet 3. august 2012 Det er den barfot stilen jeg trenger. Har smerter i ei tå når jeg går på vanlige sko og bruker jeg flipper, tynne sommersko eller går barbent er smertene borte, det var de og når jeg prøvde free run i butikken
Wednesday Skrevet 3. august 2012 #20 Skrevet 3. august 2012 Jeg løper i Nike Free på asfalt! (på vei til skogen ).. det går faktisk helt fint selv om de ikke demper såå mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå