Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har andebryst i fryseren men hvordan tilbrede på sunt vis?

Bruker vanligvis å lage søt rødvinssaus med kirsebærsyltetøy i e.l. og det går ikke nå når jeg slanker meg.

Håper på tips til andre oppskrifter.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer tilbake til denne jeg.

Skrevet

Hvis man kutter ned på kaloriinntaket er nok det beste alternativet å unngå andebryst i det store og hele, med mindre man vil tilberede det uten skinn (og det blir i hvert fall meningsløst).

Anonymous poster hash: f70a3...d34
  • Liker 1
Skrevet

Enig i at andebryst ikke er den beste "slankematen".... Den sausen du pleier å lage høres jo nydelig ut.. men et altternativ kan jo være andebryst med søtpotetmos? Søtpoteter matcher and fint synes jeg fordi de har sødme. Funker nok å lage en versjon med lite smør. Rødkål er jo også godt til. Her er en oppskrift: http://www.aperitif.no/Oppskrifter2/kokebok/kylling-og-fjaerkre/and/Andebryst-med-soetpotetmos-og-roedloekskompott

Skrevet

Jordkokkpuré er også veldig bra match til and, kan lages med bare melk (koke skrelte jordskokker i melk, helle fra og så kjøre med stavmikser).

Eller andebrystet kan skjæres tynt og brukes i grønn salat (av feks frisée) med en litt spiss vinaigrette. Feks med ting som mango og granateplefrø, og en vinaigrette på granateplesirup, eller noe mer asiatisk.

Anonymous poster hash: f70a3...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...