Chelsea Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Hei! Har andebryst i fryseren men hvordan tilbrede på sunt vis? Bruker vanligvis å lage søt rødvinssaus med kirsebærsyltetøy i e.l. og det går ikke nå når jeg slanker meg. Håper på tips til andre oppskrifter.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Hvis man kutter ned på kaloriinntaket er nok det beste alternativet å unngå andebryst i det store og hele, med mindre man vil tilberede det uten skinn (og det blir i hvert fall meningsløst). Anonymous poster hash: f70a3...d34 1
Frk. Belle Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Enig i at andebryst ikke er den beste "slankematen".... Den sausen du pleier å lage høres jo nydelig ut.. men et altternativ kan jo være andebryst med søtpotetmos? Søtpoteter matcher and fint synes jeg fordi de har sødme. Funker nok å lage en versjon med lite smør. Rødkål er jo også godt til. Her er en oppskrift: http://www.aperitif.no/Oppskrifter2/kokebok/kylling-og-fjaerkre/and/Andebryst-med-soetpotetmos-og-roedloekskompott
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Jordkokkpuré er også veldig bra match til and, kan lages med bare melk (koke skrelte jordskokker i melk, helle fra og så kjøre med stavmikser). Eller andebrystet kan skjæres tynt og brukes i grønn salat (av feks frisée) med en litt spiss vinaigrette. Feks med ting som mango og granateplefrø, og en vinaigrette på granateplesirup, eller noe mer asiatisk. Anonymous poster hash: f70a3...d34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå