Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Jeg er ingen regelmessig jogger, men trener variert. Forleden dag da jeg jogget, kjente jeg en svak murring i leggen. Etter å ha jogget omtrent en time, tiltok ubehaget. Etter noen minutter fikk jeg en så intens krampelignende smerte, at jeg måtte stoppe, og jeg kunne bare halte meg hjem. Jeg halter fremdeles fordi det føles som en intens stølhet når jeg går. Jeg har hatt problemer med akillesen på samme ben i år. Etterhvert har det stabilisert seg nok til at jeg trener normalt, og kjenner bare en svak ømhet under trening. Jeg vet ikke om dette kan ha hatt en sammenheng. For litt over ett år siden fikk jeg også en akutt leggskade under trening. Da kjente jeg den berømmelige følelsen av at en strikk ryker, og siden jeg i min uvitenhet fortsatte å trene, slo jeg opp skaden 2 ganger. Alle gangene kjente jeg det som "strikk som ryker". Etterhvert, da jeg skjønte at dette måtte være en type partiell ruptur og holdt meg i ro i 6 uker, gikk det over helt fint. Jeg husker ikke om det var samme legg, men det var iallefall ikke eksakt samme sted på leggen. Denne gangen ligger det mer i ytterkanten av leggen enn midt på. Det er ikke vondt ved berøring og det er ikke misfarget. Er dette også en type rupturskade? Jeg håper iallefall at det er mindre skade denne gangen siden jeg ikke fikk "strikk som ryker"-følelsen. Er det noen som har kunnskaper om hva dette kan være, - eller råd?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå