Gå til innhold

Hvem skal du gå sammen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid drømt om at faren min skulle følge meg opp til alters, men når jeg pratet med "gommen" om dette så ville han vi skulle gå sammen... :P

Er litt usikker på om jeg skal gi meg på dette eller ikke... Vil jo ikke at han skal se meg før dørene åpnes og man går opp mot han. :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal pappa følge meg ja...vil ikke gå opp gulvet sammen.

Skrevet

Min far skal følge meg opp. Jeg synes det er naturlig for meg. Men hvis jeg hadde bodd sammen med min mann i mange år før vi giftet oss, ville jeg nok gått opp med ham.

Dessuten: normalordningen i kirken er at paret går opp sammen. Men det er selvfølgelig lov å bli ledsaget av en representant fra familien.

Skrevet

Er det normalordningen?? Jeg har kun sett det 1 gang jeg, og da sa de at de gjorde det på den måten fordi hun er svensk og slik gjør de det i Sverige.

Skrevet

Pappa skal føre meg opp, det er helt sikkert. Han gleder seg veldig, og har truet med at vi må begynne å øve oss snart.

Jeg syns det er naturlig at pappa følger meg opp til alteret, spesielt siden han betaler mesteparten av bryllupet. Hadde vi betalt alt selv, ville jeg nok at Umulius og jeg skulle ha gått opp sammen.

Skrevet

Vi skal gå opp til alteret sammen. Skal heller gjøre litt ut av det at han får se meg utenfor kirken.

Skrevet

Har aldri vært tvil i min sjel.

Jeg skal gå sammen med pappaen min! :D

Skrevet

:Nikke: skikkelig pappajente jeg da..

Skrevet

Jeg har klippet litt fra kirken.no:

Orgelmusikk til inngang.

Brudeparet kan gå sammen fram til koret og sette seg ved siden av hverandre.

Eventuelt kan bruden ledsages til sin plass i koret av en representant for familien.

Deretter kan det fremføres egnet vokal- eller instrumentalmusikk.

Handlingen kan innledes med en salme.

Det skal sies at det er normalordningen i det nye ritualet som ikke er innført ennå. Men jeg tror likevel det vil bli stor forskjell på hva kirken sier er normalordningen og det folk velger å gjøre. Kirkens begrunnelse er at "far følger brud"-tradisjonen har røtter i en umoderne tanke om kvinnen som skifter fra å være "farens eiendom" til "mannens eiendom". Eller noe sånn.

Jeg tror ikke folk flest legger dette i det. De synes vel heller det er en fin tradisjon å gå opp med sin far, og å se brudgommen stå og vente på seg. Det synes i hvert fall jeg!

Skrevet

>Det normale her i Norge er at bruden blir ledsaget av sin far. Noen ønsker selvfølgelig å gå opp sammen med sin tilkommende. men det har aldri jeg opplevd. Har vært i ganske mange brylluper!

Min far er dessverre død, så min stefar skal få gleden av å "gi meg bort"

Skrevet

Pappan min selvfølgelig :klem2: Pappajente som jeg er!

Skrevet

Jeg har egentlig litt lyst til å gå arm i arm med sønnene mine jeg! Men vet ikke om kirken vil tillate det. De vil være 7 og 4 når vi omsider :blunke: gifter oss.

Jeg synes jeg er litt for "stor jente" til at pappa skal følge meg, samtidig som jeg vil at brudgommen skal se meg i stasen for første gang når kirkedørene går opp...

Skrevet

Regelverket tillater at du går opp sammen med hvem du vil :blunke:

Skrevet

Jeg skal gå sammen med Bananmannen.

Føler det er for unaturlig at pappa skal følge meg opp.

*klem*

Skrevet
Regelverket tillater at du går opp sammen med hvem du vil :blunke:

Takk, Tex! Hva hadde dette forumet vært uten deg? :kysse:

Jeg lurte på om det var en aldersgrense eller noe sånt... Da får vi bare vente og se, da, om de føler seg "oppgaven moden..."

Skrevet

Jeg har spurt pappa og han skal følge meg opp, samtidig har jeg litt lyst til at sambo og jeg skal gå sammen..Vi har jo vært sammen og bodd sammen lenge! Men nå har jeg tatt et valg og får stå ved det!

Skrevet

Jeg skal gå opp sammen med pappaen min som ikke føler seg komfortabel med å prestere noe foran folk uten at han et trekkspill på magen. Så da jeg spurte ham om han ville følge meg reagerte han sånn: :sjokkert: :hår: før han tok seg sammen og sa at det ble han veldig stolt over å få gjøre før han truet med å tylle i seg en flaske konjakk før han turte... Hehe!

Skrevet

Pappa selvsagt!! Dette har han gledet seg til i mange år nå kan jeg tenke meg. Kunne ikke tenkt meg å gå sammen med min kjære. Syntes det er litt spennende at han ikke får se meg før musikken starter og dørene går opp...... :lol:

Skrevet

Samme føler jeg selv om vi har bodd sammen en god stund før vi gifter oss. Pappas lille jente her også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...