AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Hadde beskyttet sex lørdag kveld, men det gikk galt likevel når beskyttelsen sviktet. Siden i morgen er søndag, får jeg ikke anledning til å kjøpe angrepillen før mandag, og på grunn av bivirkningene kan jeg ikke ta den før mandag kveld. Er det for sent? Er det noe poeng i å ta pillen? Anonym poster: f49b1796ffdcf8b73a74dd16b2d6a383
Lura Lotta Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Hvis du tror du kan ha blitt gravid mot din vilje, kan du kjøpe "angrepillen" på apoteket uten resept. Det finnes to typer, Postinor og Norlevo, og de koster ca. 160 kroner. Du må begynne med pillen før det har gått tre døgn (72 timer) etter at du har hatt ubeskyttet sex. Angrepillen inneholder gestagen, på samme måte som minipiller, men i langt større doser. Angrepillen er ingen abortpille.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Jeg vet at det er 72 timer, men jeg lurer på om den er like effektiv da? Er litt nervøs for at den ikke skal fungere. Er ikke helt krise det altså, men uansett.. Anonym poster: a79ed4baa5ee1be49eaabaa80ed4a1e5
Lura Lotta Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har hørt at effekten er størst innen 12 timer. Men den er jo ikke 100% sikker uansett. Men ja, jo tidligere jo bedre. Men det er selvfølgelig vits i å ta den uansett så lenge det er innen 72 timer.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Skal man bruke angrepille skal man være 100% sikker på at man har en viss risiko for å bli gravid. Har du hatt sex innen EL dagene dine, kan du ta angrepille, hvis ikke så skal man prøve å la det være. Angrepille skal være en metode som brukes kun i nødstilfeller. Det er helt greit at hvis du er usikker, at du tar den nå, selvfølgelig. Det som er problemet er når jenter bruker angrepiller regelmessig "bare fordi" (nå sier jeg ikke at du har gjort det, men vet om jenter som gjør det) Angrepillen skal helst brukes EN gang i livet. Som nevnt over, inneholder den store mengder med hormoner som i lengden kan være farlige og forårsake sykdommer, derfor skal man vare så forsiktig med bruken av den Ønsker deg lykke til. Anonym poster: d03793ed884da8034f76a3f434450ac1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå