AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Angående dette med forsinkelse og fødselsstipend. La oss si at man føder i januar, da mottar man fødselsstipend til ca oktober, og går da over på vanlig stipend/lån igjen ut året. Jeg lurer da på om lånekassen forventer progresjon, altså at man tar eksamener i desember?? Det er jo litt vanskelig om man har gått hjemme med en baby fra januar og helt til oktober, også plutselig ta eksamener i desember når man har mistet halve semesteret.. Er det slik at de ser på semestere. At man har mottat fødselsstipend frem til oktober det semester og at de da forventer null progresjon utifra det? Noen som vet? Anonym poster: 2b7efa3941fd56dd298185366c234052
Gjest Swipper Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 (endret) Du får ikke foreldrestipend med mindre du føder innen 2(?) mnd etter studiestart. Hvertfall sånn jeg forstod det etter en lang tlf med dem. Men så kan jeg ikke påstå at lånekassa er de flinkeste til å gi svar på det du lurer på heller..... Så er absolutt ikke 100% sikker. Edit: bare drit i det første der, tror jeg misforstod litt, er ikke helt klar i toppen om dagene Endret 8. juli 2012 av Swipper
ingmaeg Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Usikker på det der, Lånekassen er ikke alltid den enkleste å forstå... Men vet flere av mine medstudenter som tar eksamen, noen bare uker etter fødsel, men i alle fall neste semester selv om de studerer. For det er vel sånn at man kan studere selv om man får fødselsstipend, spesielt hvis du ikke har mye obligatorisk oppmøte. De fleste sier jo at de blir bedre studenter når de blir mødre, så det er kanskje det man skulle gjort for å få opp snittet i Norge xD (ja, det var ironi, folkens!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå