itzyt Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Hei! Jeg har skikkelig fobi mot firfisler, og de siste årene har ferieturen gått utelukkende til platanias i hellas, på det samme hotellet. Der har jeg ikke sett noen firfisler så jeg anser det som en "trygg" plass. Nå begynner vi riktignok å bli litt lei av plassen/prisene, vil derfor prøve ut tyrkia. Men jeg er livredd for at det skal være firfisler der, for da blir turen min ødelagt. Min mor og søster har vært i tyrkia 2 ganger og de sverger på at de ikke har sett noe. Ønsker gjerne personlige erfaringer fra dere som tidligere har vørt i tyrkia. Om det er firfisler i fellet osv er ikke så farlig, for vi komemr ikke til å dra på slike turer, men kommer nok til å holde oss ved hotell/strand. Håper noen kan hjelpe oss her for vi vil så gjerne til tyrkia
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Jeg så ingen firfirsler eller andre småkryp i Alanya ihvertfall. Anonym poster: bac6b4432211ec03367c3d9f53d8d03f
Gjest X-1 Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 (endret) Var i Tyrkia i fjor, såg ingen firfirsler Men såg skillpadder Endret 7. juli 2012 av X-1
Solbærsaft Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 (endret) det er firfisler og gekkoer i alanya. de bor inni steinmurer osv, og stikker av om du er for nærme. Dvs: du vil aldri få en nærmere enn 2 meter om du beveger mye på deg. Og på 2 meters avstand er det ikke engang sikkert at du ser den, for de har som regel omtrent samme farge som stenene de beveger seg på. Vil legge til: om du ligger og soler deg, så vil du aldri få en på deg. De vil aldri bevege seg mot mennesker, da de er redde for oss. Da jeg prøvde å komme på nært hold, så forsvant den inn i muren igjen da jeg var ca 1 meter unna. Endret 7. juli 2012 av Solbærsaft
Majott Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har sett firfisler mange ganger i Tyrkia. Jeg har flere ganger vært på et hotell med åpen inngang til leilighetene, og der har det vært firfisler på veggene i trappeoppgangen om kvelden. Synes forøvrig det er bedre enn rotter i hagen til hotellet, som jeg har sett på Skiathos.
Solbærsaft Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 En ting til: Det er nok garantert firfisler der du har vært i hellas også. Du har bare ikke sett dem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå