Gå til innhold

Hotell og kredittkort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på nettbanken at hotellet jeg bodde på har reservert et langt større beløp enn det jeg skulle betale. Er dette vanlig? Kan jeg regne med at summen blir riktig når beløpet er trukket?

Anonym poster: 95cf18929168a486e900bf913d233e4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det et hotell i Norge eller utlandet (hvilket land i så fall?)

Jeg har opplevd dette en gang i Frankrike... De trakk meg riktig beløp til slutt, men økonomien min ble litt begrenset under oppholdet... :(

Anonym poster: b56b2f03176301469359f630b79ac9fe

AnonymBruker
Skrevet

Er det et hotell i Norge eller utlandet (hvilket land i så fall?)

Jeg har opplevd dette en gang i Frankrike... De trakk meg riktig beløp til slutt, men økonomien min ble litt begrenset under oppholdet... :(

Dette var i Norge. De har ikke reservert så mye at det er noen krise. Kan det være i tilfelle man skulle vandalisere rommet, eller noe sånt? De hadde ingen minibar som jeg kunne forsynt meg av :)

Får bare håpe beløpet blir riktig på regningen.

Skrevet

Når jeg er i England trekker de et depositum fra bankkortet(tror det var rundt 1500kr), selv om oppholdet er betalt på forhånd. Ganske kjedelig at dette ikke er opplyst om på forhånd, når pengene er planlagt å brukes under oppholdet.. Får de ikke tilbake før mange dager etter vi har kommet hjem heller.

Skrevet

Det er helt normalt at hoteller ved innsjekk reserverer opp til 20% over hva rommet koster. Det er for å ha dekning for ting du setter på rommet, minibar etc. Du trekkes for det riktige beløpet og resten "slippes" normalt av banken din etter 5 arbeidsdager.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er i England trekker de et depositum fra bankkortet(tror det var rundt 1500kr), selv om oppholdet er betalt på forhånd. Ganske kjedelig at dette ikke er opplyst om på forhånd, når pengene er planlagt å brukes under oppholdet.. Får de ikke tilbake før mange dager etter vi har kommet hjem heller.

Da ville jeg byttet hotell, for det har jeg aldri opplevd der eller andre steder. Det er jo ikke alle hoteller som har lik praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...