Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er suuuuuperglad i iskaffe og liker de med gjerne iskrem OOOOG krem på toppen.

hvordan liker du din iskaffe og hvordan lager du den?

det jeg gjør er å kjøpe nescafe sitt iskaffepulver, har den i en blender sammen med isbiter, melk, og en kule iskrem.

skamgodt!

den beste iskaffen jeg noen gang har smakt har de på cafeen på amanda storsenter i haugesund <3 fantastisk!

jeg tar gjerne en iskaffe over all annen type kaffe anytime om de har :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må følge med i denne tråden om noen gode tips. Det necafe iskaffe pulveret synes jeg smaker alt for søtt, helt forferdelig. Har bare prøvd å blande det med melk og noen isbiter.

• Liker 1
Gjest _La Femme
Skrevet

:popcorn:

Har lyst å iskaffe nå, men mangler oppskrift.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager en liten "shot" med Dolce-gustoen min (espresso barista). Har også prøvd å bare bruke vanlig, ekstra sterk kaffe, og det funker også greit.

Mens den enda er varm, blander jeg i en god dæsj sjokoladesaus (evt. bare sukker/brunsukker hvis jeg ikke vil ha moccasmak, bare islatte). Så kaldsteamer jeg helmelk (steaming er strengt tatt ikke nødvendig da, det utgjør jo ikke så mye på selve smaken, jeg bare liker det tykke melkeskummet.). Mens jeg gjør dette har jeg masse isbiter i kaffen for at den skal bli kald - og da mener jeg masse (hvis man har for lite isbiter smelter de bare, og kaffen blir så fryktelig utvannet). Så heller jeg tilslutt den steamede melka på toppen. Og nyyter ;-)

Når det gjelder blandingsforhold, så vet jeg ikke helt hvor mye jeg bruker av de forskjellige delene, men det blir alltid godt likevel, hehe. Man må bare prøve seg frem!

Anonym poster: 6c688b6fb5779dd75a3637e29ab0a8a6

Skrevet

hvilken sjokoladesaus er best til kaffedrikklaging?

Skrevet

Jeg synes Da Vinci sin sjokoladesaus er veldig god.

Min beste iskaffe lager jeg av espresso (aller best med nespresso sin med sjokoladesmak, men selges desverre ikke lenger), sjokoladesaus, h-melk og isbiter. Og evt en kule is oppi :)

Gjest gjest17
Skrevet

Jeg synes Da Vinci sin sjokoladesaus er veldig god.

Min beste iskaffe lager jeg av espresso (aller best med nespresso sin med sjokoladesmak, men selges desverre ikke lenger), sjokoladesaus, h-melk og isbiter. Og evt en kule is oppi :)

Den varianten skal testes ut! Har forsatt en 10-15 rør igjen med Nespresso sine sjokoladekapsler :-)

Skrevet

flere oppskrifter!!! :popcorn:

Skrevet

Fyller et stort latteglass halvfullt med isbiter, heller over en dobbel espresso og ruller litt på glasset for å kjøle fort ned. Har i en dæsj sirup, gjerne hjemmelaget karamellsirup. Så fyller jeg opp med lettmelk. Hvis jeg har kan jeg også ta en kule vaniljeis på toppen.

Skrevet

Isbiter i et høyt latteglass, heller en dobbel espresso blandet med et par ss sukrin over, fyller opp med helmelk og en del fløte.

Skrevet

jeg er suuuuuperglad i iskaffe og liker de med gjerne iskrem OOOOG krem på toppen.

hvordan liker du din iskaffe og hvordan lager du den?

det jeg gjør er å kjøpe nescafe sitt iskaffepulver, har den i en blender sammen med isbiter, melk, og en kule iskrem.

skamgodt!

den beste iskaffen jeg noen gang har smakt har de på cafeen på amanda storsenter i haugesund <3 fantastisk!

jeg tar gjerne en iskaffe over all annen type kaffe anytime om de har :)

Jeg liker best Frappe (den originale greske iskaffen), lager den på denne måten:

- 2 ts Nescafe (pulver til frappe fås kjøpt i Hellas, kan sikkert bruke annet pulver også..)

- 1 ts. sukker

- Isbiter

- Melk

Rør vannet, kaffepulveret sukkeret godt sammen til det skummer. Bruk en hånd-melkeskummer hvis du har det. Fyll glasset med isbiter og litt melk, fyll opp med vann.

Hvis ikke jeg har Nescafe pulver (ikke vært i Hellas på en stund) så lager jeg iskaffe på denne måten:

- Dobbel eller trippel espresso/bruker Nespresso sin kaffe

- Isbiter

- Soyamelk

Fyller opp glasset med isbiter, heller espressoene over og rører fort rundt i isbitene slik at kaffen blir kjølt ned raskt. Har så bitte litt skummet soyamelk på toppen men stort sett drikker jeg uten :)

Det er også godt med en kule vaniljeis oppi en stor kopp med Nespresso-kaffe :)

-CoffeeCup :kaffekopp:

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare si at når det gjelder sjokoladesaus, så funker det like bra med den vanlige sjokoladesausen fra Freia som man bruker å ha på is, som de (antakeligvis) litt dyrere sausene som er laget spesielt for kaffe :-)

Skrevet

Jeg lager tydeligvis veldig kjedelig iskaffe i forhold til dere.

Pulverkaffe blandes med litt kokt vann. Hiver oppi 4-6 isbiter. Fyller 2/3 av glasset med kaldt vann og resten med skummetmelk. Søtning etter smak.

Nå liker jeg ikke at den er så tykk i konsistensen som kjøpeiskaffe ofte er, selv lettmelk gjør den for "tykk".

Gjest barista
Skrevet

Best mulig lager jeg en shot med dolce gustoen min, rører inn litt brunsukker, tilsetter litt melk, og en kule is. Gjerne også litt dooleys, eller oreo sjokolade.

Skal jeg være litt sunn, men samtidig kose meg, bruker jeg en shot av dolce gustoen, og blander det sammen med noka sjokoladeshake.

Skrevet

Jeg liker best Frappe (den originale greske iskaffen), lager den på denne måten:

Nå minnet du meg på en iskaffe jeg drakk minst en av hver dag når jeg var i Hellas, som så slik ut, den var ufattelig god!

Ville bare si at når det gjelder sjokoladesaus, så funker det like bra med den vanlige sjokoladesausen fra Freia som man bruker å ha på is, som de (antakeligvis) litt dyrere sausene som er laget spesielt for kaffe :-)

Så absolutt ikke enig.

AnonymBruker
Skrevet

Best mulig lager jeg en shot med dolce gustoen min, rører inn litt brunsukker, tilsetter litt melk, og en kule is. Gjerne også litt dooleys, eller oreo sjokolade.

Skal jeg være litt sunn, men samtidig kose meg, bruker jeg en shot av dolce gustoen, og blander det sammen med noka sjokoladeshake.

Hvilken kaffekapsel bruker du? Hvor finner du oreo sjokolade?

Anonym poster: 70d4aa5474d47fee345a3695fb4770de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...