Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 15år som fikk bekreftet kyssesyken for 37 dager siden nøyaktig. Altså litt over en måned. Jeg har aldri vært noe alvorlig syk, men hadde feber i en-to uker. Og nå føler jeg meg helt frisk. Eneste er at jeg noen ganger blir litt sliten, men det er jo vanlig når man har viruset.

Jeg har sjekka meg hos legen og de har sagt at leverprøvene mine var helt fine.

Legen sa også at jeg måtte holde meg unna alkohol en stund.

36 dager etter jeg fikk bekreftet at jeg hadde kyssesyken, drakk jeg selvom litt med tanke på at jeg føler meg frisk og at levera mi er fin. Jeg gjorde en tabbe og drakk meg full, noe jeg angrer på nå. Jeg føler meg ikke noe dårligere, og har heller ikke vondt i magen. Men er bekymret på om dette kan bli verre..

Så jeg lurer på om dette kan være farlig? Og hva kan være konsekvensene? Hva kan skje dersom man drekker alkohol litt for tidlig, men a levera di er fin?

Plis svar!

hilsen Emma :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet dessverre ikke, men du kan prøve å ringe http://www.rustelefonen.no/

08588

Anonym poster: bacc6acef060025dd6a87293cb8ad4e9

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 15år som fikk bekreftet kyssesyken for 37 dager siden nøyaktig. Altså litt over en måned. Jeg har aldri vært noe alvorlig syk, men hadde feber i en-to uker. Og nå føler jeg meg helt frisk. Eneste er at jeg noen ganger blir litt sliten, men det er jo vanlig når man har viruset.

Jeg har sjekka meg hos legen og de har sagt at leverprøvene mine var helt fine.

Legen sa også at jeg måtte holde meg unna alkohol en stund.

36 dager etter jeg fikk bekreftet at jeg hadde kyssesyken, drakk jeg selvom litt med tanke på at jeg føler meg frisk og at levera mi er fin. Jeg gjorde en tabbe og drakk meg full, noe jeg angrer på nå. Jeg føler meg ikke noe dårligere, og har heller ikke vondt i magen. Men er bekymret på om dette kan bli verre..

Så jeg lurer på om dette kan være farlig? Og hva kan være konsekvensene? Hva kan skje dersom man drekker alkohol litt for tidlig, men a levera di er fin?

Plis svar!

hilsen Emma :)

1) Milten/levern din går til helvete om du drikker/trener.

2) Du er 15, du skal ikke drikke uansett.

• Liker 1
Skrevet

Kjære TS, du er 15 år og spør om råd angående alkoholbruk. Du har i tillegg kyssesyken og legen har gitt deg noen anbefalinger. Jeg stenger tråden og ber om at du tar spørsmålene dine opp med fastlegen din. Det er ikke mulig å vite noe om kompetansen som ligger til grunn for de svar du måtte få. Det er dermed vanskelig å vite om rådene du får er potensielt farlig for deg.

Mvh

Kosemose, mod

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...