sebra Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 jeg lagde tunfiskrøre torsdagskveld. Tør jeg spise den nå?
Gjest NozMonster Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 ja, hvorfor i alle dager skulle du ikke tørre det?
blomsterhav Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Ja, hvertfall hvis den har stått i kjøleskapet?
lovedrug Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Nei,det hadde jeg ikke ville spist. Max en dag syns jeg den kan stå
Gjest Borghild Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Tunfiskrøre ville jeg ikke spist uansett, blærsch! Hørtes guffent ut! Og jeg er faktisk veldig glad i fisk. Men mulig kattene mine ville spist det.
cha Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 Hva er tunfiskrøre? Aldri hørt om, og elsker tunfisk
Gjest navnelapp Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Så lenge du ikkje hadde rå løk eller erter i tunfiskrøra kan du trygt spise den etter to døgn.
Rosenrød Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 Hvorfor kan du ikke spise den om du har rå løk i?
sebra Skrevet 7. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2012 (endret) Jeg spiste den og jeg har ikke blitt dårlig så regner med at det gikk bra Grunnen til at jeg spør er at jeg er livredd for å smake på dårlig mat. Jeg lager vanligvis tunfiskrøre med, tunfisk, majones, kokte egg og rød løk og litt pepper og salt, men det finnes flere varianter, alt etter som hva man liker. Hvis løk ikke kan stå to dager så var det flaks at jeg ikke hadde løk når jeg lagde røra Endret 7. juli 2012 av sebra
Gjest navnelapp Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Rå løk og erter skil ut svovelstoff som gjer at mat med dei råvarene ikkje bør stå så lenge før dei blir spist. Maten blir "sur" av desse ingrediensane. Er løken kokt er det uproblematisk, men eg har hatt dårlege erfaringar med hermetiske erter, som fort blir sure.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå